Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از ساکنان شهرستان چهارباغ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام داشتند: این جاده کم عرض و پرترافیک دارای مشکلات فراوانی از جمله خرابی آسفالت بوده که بر میزان تصادفات در آن افزوده است .

یکی از شهروندان چهارباغ گفت: مسوولان ذیربط در دولت های  گذشته  بارها وعده بازسازی محور "سهیلیه - چهارباغ" را مطرح کرده اند ، اما متاسفانه از عملی شدن این وعده ها خبری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله تقی پور افزود: از  اداره کل راه وشهرسازی و راهداری  استان البرز انتظار داریم با رفع نواقص محور "سهیلیه - چهارباغ" ، اجازه ندهند  شاهد تکرار وقوع تصادفات مرگبار و دلخراش در این محور باشیم .

یکی دیگر  از ساکنان منطقه کهریزک چهارباغ نیز گفت: در این محور حتی از حداقل های استاندارد راه سازی نیز خبری نیست و به صورت مستمر شاهد تصادفات بعضا وحشتناک در این جاده هستیم.

زهرا معتمد افزود: باید مسوولانی که در سال های گذشته به وعده هایشان برای بازسازی این محور عمل نکرده اند ، دلایل این کم توجهی ها را توضیح دهند و در مراجع قضایی و در مقابل قانون پاسخگو باشند.

محور "سهیله - چهارباغ" تهدیدی جدی برای سلامت مردم  است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان چهارباغ البرز نیز از کم توجهی ها نسبت به رفع نواقص محور "سهیله - چهارباغ" استان گلایه کرد و گفت: این محور همواره به عنوان تهدیدی جدی برای سلامت مردم قلمداد شده است.

سرهنگ پاسدار حسین حسنیان گفت: در پیگیری های مستمر با مسوولان ذیربط بارها بر ضرورت مرمت و بازسازی محور "سهیله - چهارباغ" تاکید کرده ایم، اما  متاسفانه تاکنون در این راستا تنها با وعده های پوچ و  بی توجهی آنان رو به رو شده ایم و بنا به دلایل مبهم از هرگونه اقدام در این زمینه خودداری کرده اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان چهارباغ گفت:  کم توجهی ها نسبت به مرمت و رفع نواقص محور "سهیله - چهارباغ" در شرایطی خودنمایی می کند که در حاشیه این محور مراکز نظامی و انتظامی حساس  نیز مستقر هستند.

سرهنگ حسنیان افزود: کم عرض بودن ، عدم نصب علایم راهنمایی، نداشتن خط کشی وسط جاده و نیز نبود شانه خاکی از عوامل مهم  وقوع تصادفات منجر به فوت و جرح در این جاده است.

وی با تاکید بر ضرورت استاندارد سازی محور های حادثه آفرین گفت: اگر طی چند سال اخیر  تمهیدات مهندسی و کنترل و نظارت بر محور پر تردد "سهیلیه - چهارباغ" انجام می شد، شاهد حوادث تلخ ناشی از تصادفات ادامه دار در این محور نبودیم.

وی گفت: نظر به اینکه شهرستان چهارباغ به لحاظ طبیعت زیبا یک منطقه مهم گردشگری استان البرز است، ضروری است هرچه سریعتر برای استاندارد سازی محور "سهیلیه - چهارباغ" چاره اندیشی شود تا شاهد ادامه تصادفات بعضا فاجعه بار در این محور نباشیم.

شاکیان برای احیای حق به دادستانی چهارباغ مراجعه کنند

دادستان عمومی و انقلاب چهار باغ از بروز حوادث ناگور رانندگی در محور "سهیلیه - چهارباغ" اظهار تاسف کرد و خطاب به بستگان افرادی که در تصادفات اخیر این محور  فوت و  مجروح‌ شده اند گفت: برای شکایت از مسوولان ذیربط به شعبه  سوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب چهار باغ مراجعه کنند. 

شاپور صفری ضرورت بازسازی این محورحادثه آفرین  بر اساس استاندارد های راهسازی را مورد تاکید قرار داد و افزود: به دلیل استاندارد نبودن این جاده ، جان مردم مورد تهدید قرار گرفته است و این چالش تا کنون حوادث تلخی را رقم زده است.

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ افزود: در پیگیری های مستمر با مسوولان ذیربط بارها لزوم استاندارد سازی محور "سهیله - چهارباغ" را مطرح کرده ایم اما متاسفانه تاکنون وعده و وعیدهای آنان عملی نشده و از حرف و شعار فراتر نرفته است.

کاهش ترافیک محور "سهیلیه - چهارباغ" نیازمند یک  مسیر جایگزین است 

سرپرست فرمانداری چهارباغ  با اشاره به بار ترافیکی سنگین محور "سهیلیه - چهارباغ"  گفت: برای کاهش بار ترافیکی این محور حادثه آفرین ضروری است  یک مسیر جدید  جایگزین آن شود.

داود جعفری اسکندرلو افزود: با اجرای عملیات اتصال جاده ابریشم از (میدان زعفرانیه تا کیانمهر کرج ) به عنوان مسیر جایگزین، بار ترافیکی محور "سهیلیه - چهارباغ" تا مرز ۴۰ درصد کاهش می یابد و بسیاری  از مسافران این مسیر جدید را برای رسیدن به شهرستان چهارباغ انتخاب خواهند کرد.

وی افزود: حدود  ۳۰ هزار نفر در ۱۵ روستای حاشیه  محور "سهیله - چهارباغ" ساکن هستند و همواره خطر بروز تصادفات جان روستاییان و دیگر مسافران این محور را مورد تهدید قرار داده است.

تعرض شروع شده اما در انتظار بودجه استانی هستیم 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با بیان اینکه  جاده ای سهیلیه - چهارباغ یک محور روستایی محسوب می شود و بودجه آن باید از ردیف اعتبارات عمرانی استانی تامین شود،گفت : بهسازی و تعریض این مسیر را آغاز کرده ایم اما انتظار می رود بخشی از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه از محل منابع استانی تامین شود.

علی زندی فر افزود: اگر مسوولان استانی و خیرین بخشی از این اعتبار را تامین کنند به طور قطع مابقی آن را از منابع ملی تامین خواهیم کرد هر چند که طبق قانون بودجه بهسازی راه های روستایی از محل منابع استانی باید تامین شود.

مدیرکل راهداری استان البرز گفت : تاکنون ۲ کیلومتر از جاده سهیلیه تعریض و آسفالت شده و اگر اعتبار استانی به این امر اختصاص یابد با کمک گرفتن از منابع ملی تمام این مسیر ۱۱ کیلومتری را در کمتر از یک سال  بهسازی و تعریض خواهیم کرد.

زندی فر با بیان اینکه به تازگی یک خانم براثر تصادف در جاده سهیلیه جان باخته است ، بیان داشت : این تصادف بر اثر برخورد خودرو با درخت به وقوع پیوسته و ضمن تسلیت به خانواده جانباخته ، ما تمام امکانات را برای رفع حادثه خیزی این مسیر به کار می گیریم و از مسوولان استان البرز و خیرین انتظار می رود در این شرایط حساس به کمک راهداری بیایند.

مدیرکل راهداری استان البرز با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته کارهای بزرگی برای کاهش حوادث رانندگی در جاده های استان انجام گرفته است ، افزود: جاده قزلحصار که یکی از مسیر های حادثه خیز سال های گذشته در البرز بود اکنون با اهتمام راهداری به یک مسیر ایمن و زیبا تبدیل می شود و بهسازی و زیبا سازی آنها به مرحله نهایی نزدیک شده است .

وی اظهار داشت : سه محور پرحادثه در استان البرز  از جمله بزرگراه کرج - اشتهارد در دست اقدام قرار دارد و این مسیر که نیمه نخست پارسال ۶ قربانی داشت امسال در حال تبدیل شدن به یک محور ایمن با  آسفالت مناسب است.

مدیرکل راهداری استان البرز  ادامه داد: آزاد راه تهران - کرج در محدوده پل های فردیس و کلاک کرج که تاکنون یک مسیر پرترافیک و خسته کننده برای مسافران بود با اجرای یک طرح جهادی و احداث یک مسیر جدید در کنار آن در روزهای آتی ترافیک آن روان سازی می شود.

زندی فر تاکید کرد: اگر مسوولان استانی با راهداری همکاری بیشتری داشته باشند به طور قطع مشکلات راه های استان به کمترین سطح خود خواهد رسید ضمن آنکه نوروز امسال البرز به خاطر کاهش تصادفات منجر به مرگ  در جاده های استان ، البرزدر  سطح کشور رتبه اول به خود اختصاص داد.

وی بیان داشت: امسال ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان البرز آسفالت و بهسازی می شود ضمن آنکه طرح های جهادی برای رفع مشکلات جاده ای در سطح استان پیش بینی شده است.

استان البرز دارای یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و روستایی است. 

شهرستان چهارباغ با جمعیت ۱۰۰ هزارنفر در غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.این شهرستان سال گذشته از شهرستان ساوجبلاغ  جدا و ارتقا یافت.
شهرستان چهارباغ دارای ۴۸۰ واحد تولیدی و صنعتی است  که  ۱۱۸ واحد این شهرستان ، صنایع بزرگ استان البرز  را شامل می شوند.

برچسب‌ها چهارباغ البرز تصادفات جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارباغ البرز تصادفات جاده ای چهارباغ البرز تصادفات جاده ای شهرستان چهارباغ مسوولان ذیربط استان البرز سازی محور جاده ای یک مسیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ محورهای چالوس و هراز قفل شد

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر ترافیک در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ولی آباد تا هریجان و ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های وانا، شاهاندشت، گزنک و آب اسک سنگین است.

همچنین تردد در سایر محورهای شمال همچون محور فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) را روان اما محور آزادراهی قزوین - کرج - تهران محدوده کمال شهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک با ترافیک سنگین مواجه است.

طبق آخرین اطلاعات مرکز مدیریت راه‌ها، ترافیک در محور شهریار - تهران در برخی از مقاطع و آزادراه قم – تهران محدوده حکیم آباد نیز سنگین است.

کد خبر 6097036 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ریزش سنگ در محور کرج – کندوان بر اثر بارش باران
  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • یک تونل و ۲ نقطه جاده ای هرمزگان برای عملیات عمرانی مسدود اعلام شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ چالوس و هراز قفل شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ محورهای چالوس و هراز قفل شد
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور
  • حادثه رانندگی در محور  ارومیه _ سلماس
  • جاده شمالی یک‌طرفه شد