Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@23:20:52 GMT

لزوم «مدیریت اقناعی» در مورد حجاب

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۱۵۴۷

لزوم «مدیریت اقناعی» در مورد حجاب

​​​​​​​در باب حجاب و عفاف باید یک نگاه نظام‌مند و شبکه‌ای مبتنی بر «مدیریت اقناعی» و «ارزش‌محور» داشته باشیم. ما نیازمند یک طرح تفصیلی و جامع هستیم چرا که مصوبات موجود، ما را به غایت مدنظر نمی‌رساند.

روزنامه ایران: محور نخست «شناخت ماهیت و جوهره حجاب» است. اکنون اختلاف‌نظرهای ماهوی درباره عفاف و حجاب وجود دارد که باید در مورد آن به فهم و شناخت درست و متحدی برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد برخی مسئولان و کارگزاران نظام به قدر لازم با این موضوع عمیق مواجه نمی‌شوند و گاه اظهارنظرهایی از آنان شاهد هستیم که حتی با قوانین ما فاصله دارد.«شناخت وضع موجود جامعه» هم باید مدنظر قرار گیرد. برای این کار پیمایش‌هایی لازم است. بر اساس پیمایش‌هایی که صورت گرفته، در جامعه ما 50 درصد افراد حجاب عرفی و 40 درصد حجاب شرعی و قابل‌پذیرش دارند اما 10 درصد از اقشار جامعه در زمینه عفاف و حجاب رفتارهای هنجارشکن از خود نشان می‌دهند. متأسفانه ما تاکنون یک مطالعه کیفی در مورد بی‌حجابی نداشته‌ایم.


محور دوم «هدف‌گذاری» است. برخی از تحلیلگران بر این باورند که عفاف باید نقطه ثقل باشد اما هدف‌گذاری‌ها با دقت و جزئیات لازم تعیین نشده است و ما مصادیق «زیست عفیفانه» را مشخص نکرده‌ایم. همچنین زمانبندی اهداف را مشخص نکرده‌ و جغرافیا و فرهنگ‌های مختلف را در نظر نگرفته‌ایم.محور سوم «فعالیت‌ها و اقدامات» است. فعالیت‌ها و اقداماتی که تا کنون انجام شده سلبی، حاکمیتی، مستقیم، سطحی، ضربتی و کلیشه‌ای بوده است و نباید انتظار داشته باشیم که با این اقدامات متشتت به نتیجه برسیم. باید اقدامات‌مان متمرکز شود و به جای اینکه با طرح‌های خود تمرکز افکار عمومی را به خیابان بکشانیم باید تمرکز را به مراکز تعلیم و تربیت مانند مدارس و دانشگاه‌ها ‌ببریم.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۱۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ طرح عفاف و حجاب موسوم به «طرح نور» از ۲۵ فرورودین همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شد.

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای گیلان با نگاهی به روند اجرای این طرح در استان، نظر مردم را در این خصوص جویا شده است.

مردم مومن و معتقد گیلان حمایت خود را از این طرح ملی که حدود ۲ هفته از اجرای آن در کشور و استان می‌گذرد ابراز کردند.

مردم گیلان با تاکید بر لزوم حفظ حجاب برای بانوان، این امر را موجب امنیت و آرامش خاطر این قشر از جامعه دانستند.

دیگر خبرها

  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • جایگاه گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب؟