Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@22:25:09 GMT

تقویت نظارت بر دخل و تصرف اراضی دولتی در عقدا

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۱۷۱۱

تقویت نظارت بر دخل و تصرف اراضی دولتی در عقدا

دهقان رئیس حوزه قضائی عقدا گفت: در راستای محقق شدن حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم یکی از مسائل مهم دستگاه قضا، نظارت بر دخل و تصرف اراضی دولتی تقویت می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمد حسین دهقان طزرجانی در حاشیه بازدید میدانی از اراضی تصرف شده غیر مجاز گفت: بهترین راه صیانت از اراضی دولتی اقدامات پیشگیرانه قبل از هرگونه دخل و تصرف است که نظارت دستگاه‌های متولی باید بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضائی افزود: با اجرای درست قوانین، افزایش نظارت‌ها، کارشناسی‌های درست می توان شاهد کاهش چشمگیر تصرفات در اراضی دولتی باشیم.

وی تصریح کرد: حوزه قضائی عقدا تمامی اقدامات متصرفان و متجاوزان به بیت‌المال را رصد کرده و با قاطعانه‌ترین شکل ممکن برخورد لازم را انجام خواهد داد.

دهقان با اشاره به تاکیدات رئیس دستگاه قضا مبنی بر اهتمام جدی در خصوص صیانت از انفال ابراز کرد: بر مبنای اولویت های مطرح شده دستگاه قضا، پرونده های مرتبط با اراضی ملی و دولتی با حفظ اولویت با سرعت بیشتری رسیدگی می شوند.

گفتنی است در این بازدید رییس اداره مسکن و شهرسازی اردکان، فرمانده یگان حفاظت اداره مسکن استان یزد و فرمانده پاسگاه عقدا نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اراضی دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت

یاسر ریاضی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: به منظور حفظ حقوق بیت المال و برخورد با تصرفات اراضی ملی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده منطقه حفاظت شده سیاهمزگی و دستور مقام قضایی اقدام به رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی جنگلی کردند.

به گفته او، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل در راستای حراست و صیانت از اراضی ملی در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت تصریح کرد: دوستداران محیط زیست می‌توانند گزارش‌های خود را در خصوص تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست برسانند و محیط بانان و حافظان طبیعت را یاری کنند تا با سودجویان مطابق قانون برخورد قاطع صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند