Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@10:03:08 GMT

این قصاب باغبان باصفای محله مقدم است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۱۸۶۹

این قصاب باغبان باصفای محله مقدم است

همشهری آنلاین ‌ـ رابعه تیموری: شما یک قصاب هستید و تصور عمومی از یک قصاب، یک آدم تنومند و خشن با سبیل‌های از بناگوش دررفته است که با حفظ طبیعت میانه چندانی ندارد. اما شما بر خلاف این تصور هستید، نه ظاهرتان خشن است و نه روحیاتتان!
بله، مردم این‌طور فکر می‌کنند. اصلاً هم توقع ندارند که یک قصاب، مهربان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما من با اینکه قصاب هستم و با چاقو و ساطور و سوهان سر و کار دارم، حیوانات و گل و گیاه را دوست دارم. من پیش از اینکه قصاب شوم، بچه کشاورز و باغدار بودم و هنوز هم برای روزهای که برای چیدن یک گوجه کال تا بلندترین شاخه درخت باغمان بالا می‌رفتم، دلم تنگ می‌شود.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید


پس وقتی نوجوان بودید، باغداری می‌کردید. چه شد که باغداری را کنار گذاشتید؟
پدرم باغدار بود و دامداری هم می‌کرد. دامداری ما نزدیک جاده ساوه قرار داشت. پشت دامداری یک باغ باصفا داشتیم که پر از درخت توت و گوجه سبز و آلبالو و زردآلو بود. همه درخت‌ها بزرگ شده بودند و میوه می‌دادند. بعضی از آنها همسن خودم بودند و بزرگ شدنشان را به چشم دیده بودم. نخستین میوه‌هایشان را هم خودم گس و کال می‌چیدم و نوبر می‌کردم. برای همه همسایه‌ها و فامیل هم نوبرانه می‌فرستادیم. سال ١٣٧٨ که طرح تعریض جاده ساوه اجرا شد، دامداری و باغچه به کلی تخریب شدند و همه درختان از بین رفتند.

این نهال ها را قصاب محله کاشته است


خاطره این باغچه باعث شد به فکر کاشت درخت بیفتید؟
بله، اوایل خیلی دلم تنگ می‌شد و دوست داشتم باز هم یک باغچه نقلی داشته باشم. بوی خاک و سبزه به من آرامش می‌داد. اما توی خانه و مغازه خانوادگی قصابیمان، برای کاشت گل و گیاه جای مناسبی نداشتیم. روبه‌روی قصابی، چند درخت قدیمی وجود داشت که دلم را به آنها خوش کرده بودم و از هرس تا سمپاشی و آبیاری آنها را انجام می‌دادم. برای آبیاری آنها هم با پمپ یخچال قدیمی همسایه پمپ آبی درست کرده بودم که وقتی جریان برق به آن متصل می‌شد، مثل یک پمپ کار می‌کرد و آب نهر و جوی وسط خیابان را با فشار به سمت درختان هدایت می‌کرد. ولی هرکاری کردم، نتوانستم آنها را سبز نگه دارم و خشک شدند.


بعد از خشک شدن درختان، این نهال‌ها را کاشتید؟
این درختان که خشک شدند، تصمیم گرفتم چند نهال دیگر بکارم. اول به یاد درختان توت باغمان، چند درخت توت کاشتم. اما نهال‌های توت سبز نشدند. چند درخت میوه دیگر هم نشاندم، اما اگر آب‌وهوای آلوده این حوالی را هم تاب می‌آوردند و خشک نمی‌شدند، بچه‌های بازیگوش محل آنها را از ریشه درمی آوردند و نمی‌گذاشتند جان بگیرند. بالاخره این ٤درخت تبریزی جلو مغازه را کاشتم و آنها ماندند.

خیابان شهید شهسوار جنوبی


چطور می‌توان شهروندان منطقه را تشویق کرد که به فضای سبز محله توجه کنند؟
این منطقه درختان زیادی ندارد. همین تعداد کم‌هم در حال خشک شدن است. اگر مدیریت شهری و سایر مسئولان منطقه برای رسیدگی به فضای سبز برنامه‌ای داشته باشند، شهروندان هم با آنها همراهی می‌کنند. باید شهروندان به ضرورت وجود فضای سبز در محله آگاهی پیدا کنند و نسبت به حفظ آن احساس مسئولیت داشته باشند.

کد خبر 689998 برچسب‌ها درختکاری گیاهان و درختان منطقه ۱۷

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فضای سبز درختکاری گیاهان و درختان منطقه ۱۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو (فیلم) نحوه کشت و پرورش درخت موز با کمک میوه موز و نوشابه کوکاکولا (فیلم) فرایند کاشت و پرورش طالبی ارگانیک در خانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • خوش‌شانسی دو موتورسوار از سقوط درخت (فیلم)
  • نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • اردوغان: نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است | کسی که می‌خواهد فرعون امروز را ببیند، راه دور نرود ...
  • اردوغان: حفاظت از قدس وظیفه ماست/ نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟