Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران بر لزوم استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، محسن منصوری در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط برگزار شد در شرایطی که در هفته‌های گذشته به لطف خداوند تعداد مرگ‌ومیر ما در برخی روزها به صفر رسیده بود، اما در حال حاضر در همه شاخص‌ها شاهد رشد نسبی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به شکلی که تعداد مبتلایان، بستری‌ها و مرگ‌ومیر افزایش پیدا کرده و در برخی مناطق آمار مرگ‌ومیر دو رقمی شد.

وی افزود: البته نمی‌شود گفت که در حال ورود به بحران هستیم؛ اما نگرانی و دغدغه وجود دارد که باید نسبت به کنترل این بیماری اقدام کنیم. با توجه به سفرهایی که در ایام تابستان داشتیم و همچنین سفر زیارتی اربعین در آینده نزدیک با نگاه به تجربه گذشته علاقه‌مند هستیم این بیماری را به گونه‌ای مدیریت کنیم که به این سفر و اربعین آسیبی وارد نشود و ثباتی که در کشور ایجاد شده استمرار پیدا کند و بیماری کنترل شود و ان‌شاالله مرگ‌ومیر به صفر برسد.

منصوری ادامه داد: در این جلسه چند تصمیم مهم داشتیم که نخستین تصمیم این بود که هر فردی به هر دلیلی علائم بالینی و یا نشانه‌هایی از سرماخوردگی دارد، خود مراقبتی و قرنطینه را در دستور کار قرار دهد و وارد فضای جامعه نشود. در حال حاضر جهشی در این ویروس داشته‌ایم که براساس گزارشی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی داده‌اند میزان فراگیری و گسترش این ویروس افزایش چشم‌گیری داشته به شکلی که هر فرد می‌تواند ۱۶ تا ۱۸ نفر را مبتلا کند، لذا اگر کسی علائم دارد باید مراقبت کند.

استاندار تهران تاکید کرد: موضوع دیگر تزریق دُز یادآور واکسن بود با توجه به گپ دوماهه‌ای که در تزریق واکسن اتفاق افتاد و علت آن نیز ساده‌انگاری و کمتر شدن ترس از بیماری بود، باعث شد افراد کمتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند لذا در این جلسه تاکید شد با استفاده از همه ظرفیت‌ها ترغیب همه مردم به تزریق یادآور اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: تاکید نهایی نیز بر رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی بود در هفته‌های اخیر استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور و استان تهران به حداقل رسیده چرا که تصور مردم این است که بیماری کرونا ریشه‌کن شده به شکلی که در اماکن عمومی همچون بازارها و حمل و نقل عمومی مترو استفاده از ماسک کاهش پیدا کرده است؛ لذا از شهروندان درخواست می‌کنیم نسبت به رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی ماسک و فاصله گذاری اجتماعی اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح فاصله گذاری اجتماعی کرونا در ایران استاندار تهران مرگ ومیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی عصر امروز سه‌شنبه در جلسه مصوبات سفر رئیس جمهور از محل وزارت نفت که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع سفرهای رئیس جمهور به استان خوزستان، یکی از محل‌های تأمین اعتبار پروژه ها، مسئولیت‌های اجتماعی نفت است که امروز با حضور مشاور وزیر و مدیر پروژه های نظارت بر طرح‌های عمرانی و تک تک دستگاه‌های اجرایی بر آخرین وضعیت پروژه‌ها در سطح استان مروری داشتیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: در این جلسه توصیه شده تا در راستای جذب حداکثری اعتبارات تلاش و شتاب خوبی در استان صورت گیرد. عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود و این گونه نباشد که در یکی دو شهر تمرکز داشته باشیم.

وی بیان کرد: امید است با کمکی که مجموعه وزارت نفت انجام می‌دهد شاهد خواهیم بود بخش عمده‌ای از پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان خوزستان تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

کد خبر 6093562

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • نقش ویژه ارتش در مقابله با تهدیدات خارجی کشور
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن