Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی امور فرهنگی قوه‌قضائیه، مرحله کشوری این دوره از مسابقات برای اولین بار به شکل سراسری و با مشارکت همه سازمان‌ها و دستگاه‌های تابعه در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، درک مفاهیم، تفسیر، حفظ موضوعی و هنرهای تجسمی در روزهای 25 و 26 تیرماه در شهر شیراز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه‌قضائیه در پیامی ضمن تبریک دهه امامت و ولایت از همت والای دست‌اندرکاران برگزاری این همایش معنوی قرآنی با هدف تدبر در قرآن کریم تقدیر کرد.

متن پیام رئیس قوه¬قضائیه به هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه¬قضائیه به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا (آیه 9 سوره اسراء)

خداوند متعال را شاکریم که بار دیگر توفیق حاصل گردید تا پویندگان شریعت با توسل به حبل¬المتین قرآن، طریق معنویت و تقرب به ساحت امن الهی را پیموده و در صراط رستگاری توشه اخروی برگیرند.

پیش از همه چیز با تبریک دهه امامت و ولایت و عیدانه الاکبر، همت والای همه دست اندرکاران برگزاری این همایش معنوی قرآنی به ویژه مسئولان قضایی و اجرایی استان فارس و مسئولان فرهنگی قوه قضائیه که این گردهمایی بزرگ، فکری، فرهنگی و معنوی را با هدف تدبر در قرآن کریم تدارک دیده‌اند، ارج می‌نهم.

بی‌تردید قرآن کریم که به فرموده مولی¬الموحدین حضرت علی(ع) امرکننده و بازدارنده، خاموش و گویا و حجت خداوند بر خلق است، اکسیر جاودانی سعادت بشر و حلقه وصل همه مسلمین جهان و حبل‌الله و رشته محکم الهی است که همه دل‌ها را به یکدیگر پیوند می‌دهد.

اینجانب همه عزیزان حاضر در این همایش نورانی و رقابت معنوی را به تمسک عملی به رهنمودهای مکتب انسان‌ساز و تعالی¬بخش مصحف شریف دعوت می¬کنم و رجاء واثق دارم این گردهمایی استمرار راهی بی‌انتها برای دستیابی همه عزیزان به قله‌های رفیع معنویت، نورانیت و وحدانیت باشد.

استجابت دعاهای همگان در جوار مضجع نورانی امام¬زادگان واجب¬التکریم خصوصاً حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در سومین حرم اهل بیت علیهم¬السلام در ایران اسلامی را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه حجت الاسلام محسنی اژه ای قوه قضائیه قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عبدالکریم عبودی  اهداف این دوره را ساده‌سازی آموزش قرائت قرآن کریم و قابل درک برای تمام اقشار و سنین عنوان کرد و از اعطای گواهینامه معتبر از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و بیان کرد: در این دوره آموزش قرآن کاملا شنیداری بوده و مطالب کامل استاندارد و آکادمیک ارائه می‌شود.  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به آغاز زمان نام نویسی از متقاضیان گفت: داوطلبان می‌توانند تا ۳۱ اردیبهشت ماه جهت ثبت‌نام به سامانه حمد مراجعه کنند.  عبودی افزود: دوره آموزشی سوم خرداد ماه در فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در کوی آزادگان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی