Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا،«بهمن امیری‌مقدم» روز شنبه در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی «هورامان» ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار که در دانشکده ادبیات دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، ثبت جهانی منطقه بسیار زیبا و بکر هورامان را برای استان و کشور بسیار ارزشمند دانست و با قدردانی از بانیان این کار بزرگ، افزود: وظیفه سنگین همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه اداره کل میراث فرهنگی استان، معرفی هرچه بهتر آن به جهانیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه از اقدام های علمی دانشگاه رازی کرمانشاه در همایش بین المللی هوارمان و شناساندن علمی ، پژوهشی این منطقه قدردانی کرد، و گفت: یقینا در هر موضوعی که دانشگاه و علم و دانش پیشتیبانی کند، کارهای ارزشمندی صورت خواهد گرفت.

امیری‌مقدم، با اشاره به تلاش و کوشش هایی که برای ثبت جهانی هورامان صورت گرفته است گفت: ثبت جهانی این منطقه فقط به خاطر مناظر طبیعی آن نبوده، بلکه به خاطر آداب، رسوم و فرهنگ بکر و ناب این منطقه مانند بافت معماری، آدب و رسوم فرهنگی، اجتماعی مختلف و صنایع دستی آن نیز بوده است.

کرمانشاه باید به مقصد گردشگران تبدیل شود

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: کرمانشاه چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی از دوران های مختلف تاریخ دارد و این یعنی قدمت و فرهنگ کرمانشاه به درازای تاریخ است و باید از این ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی که گذشتگان برای ما به جای گذاشته‌اند به خوبی در راستای معرفی فرهنگ خودمان به جهانیان و داخل کشور استفاده کنیم.

امیری‌مقدم همچنین با اشاره به آثار تاریخی استان کرمانشاه مانند، بیستون، تاق بستان، معبد آناهیتا و منطقه اورامانات، گفت: در بسیار از کشورهای جهانی با اندک اثر تاریخی آنچنان تبلیغات و خدمات رسانی به گردشگران می کنند که سیلی از افراد روانه آنجا می شوند و ما نیز باید تلاش کنیم از این همه آثار تاریخی و طبیعی که در استان داریم، برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در راستای معرفی کرمانشاه و همچنین اشتغال بهره ببریم.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که کرمانشاه چهره زیبا و سینه ستبر ایران اسلامی است، افزود: چهره کرمانشاه با وجود چهار فصل بودن و مناظر طبیعی بکر واقعا زیبا است و در زمان جنگ تحمیلی واقعا سینه ستبر کشور بود و ما باید این سخنان مقام معظم رهبری را با معرفی زیبایی های استان تفسیر عملی کنیم.

امیری‌مقدم تاکید کرد: کرمانشاه را با خوب معرفی کردن باید مقصد گردشگران داخلی و خارجی کنیم و در این راستای باید کیفیت رفتار و برخورد با گردشگران، کیفیت ارایه خدمات به گردشگران در هتل ها و پذیرایی ها مانند سرویس دهی، تنوع غذایی، زیرساخت هایی مانند پایانه ها و راه های موصولاتی را نیز باید ارتقا دهیم.

گردشگران باید تحت تاثیر فرهنگ  اجتماعی ما قرار گیرند، نه برعکس 

 استاندار کرمانشاه در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به آداب و رفتار اجتماعی خوب مردم منطقه اورامانات، رعایت فرهنگ بزرگ تر و کوچکتر، جایگاه دین و عرفا در میان مردم و آداب رسوم های اجتماعی و فرهنگی غنی، گفت: نباید به بهانه رونق گردشگری، کاری کنیم فرهنگ بومی و دینی ما تحت تاثیر رفتار و آداب آنها قرار گیرد و اگر چنین شود، لطمه بزرگی به فرهنگ ما می خورد.

امیری‌مقدم بیان داشت: ما توسعه فرهنگ گردشگری را در راستای تاثیر گذاشتن روی گردشگران و معرفی فرهنگ اجتماعی خودمان می خواهیم نه اینکه آنان بر زندگی اجتماعی و فرهنگی ما تاثیر بگذارند.

وی تاکید کرد باید از فرهنگ زندگی اجتماعی خودمان که برگرفته از فرهنگ دینی و تاریخی ماست در مقابل فرهنگ گردشگران محافظت کنیم.

۴۰۳ اثر و مقاله علمی به همایش بین المللی هورامان ارسال شده است

دبیر همایش بین المللی هورامان ثبت جهانی فرهنگ و توسعه پایدار در ادامه این همایش، گفت: ۴۰۳ اثر و مقاله علمی توسط ۷۸۵ نویسنده که ۱۱۲ نفر از آنها دارای تحصیلات دکترا و ۹۰ نفر از آنان استاد دانشگاه هستند، مقالات علمی، تحقیقات، پژوهش های خود را به دبیرخانه همایش بین المللی "هورامان" ثبت جهانی فرهنگ و توسعه پایدار ارسال کرده اند.

دکتر «نادر نادری» در ادامه با بیان اینکه ۱۸ پیش نشست تخصصی و علمی برای برگزاری این همایش برگزار شده و کتابی از این نشست ها تدوین شده که در این همایش رونمایی می شود، افزود: همایش بین المللی "هورامان "  با شرکت نویسندگانی از داخل استان، خارج از استان و خارج از کشور به سه زبان، کُردی، فارسی و انگلیسی برگزار می شود.

همایش بین المللی هورامان ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه جهانی در تاریخ ۲۵ و ۲۶ تیرماه در دانشکده ادبیات دانشگاه رازی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، در چهل و چهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو (UNESCO) پرونده منظر فرهنگی اورامانات /هورامان بررسی و با تصویب اعضای کمیته، این منطقه به عنوان بیست و ششمین میراث فرهنگی ملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.

پرونده ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامانات در استان‌های کرمانشاه و کردستان با حدود ۴۰۹ هزار هکتار عرصه و حریم قرار دارد که ۱۰۶ هزار هکتار آن مربوط به عرصه و ۳۰۳ هزار هکتار نیز جزو حریم است.

هورامان یا اورامان نام منطقه‌ای تاریخی با بافت پلکانی و آداب و رسوم بسیار خاص است که بخش‌هایی از شهرستان‌های سروآباد، سنندج و کامیاران در استان کردستان و شهرستان‌های روانسر، پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه را شامل می‌شود و ۷۰۰ روستا نیز در این عرصه قرار دارند.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه دانشگاه رازی دانشگاه رازی کرمانشاه مقام معظم رهبری پاوه کرمانشاه مدیرکل دفتر پایگاه های ثبت جهانی اورامانات پروندهٔ خبری اورامانات در مسیر جهانی شدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه دانشگاه رازی دانشگاه رازی کرمانشاه استانداری کرمانشاه دانشگاه رازی دانشگاه رازی کرمانشاه مقام معظم رهبری پاوه کرمانشاه اورامانات همایش بین المللی فرهنگ و توسعه دانشگاه رازی امیری مقدم ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۲۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود

استاندار قم با بیان اینکه باید شرایط واگذاری زمین به مردم را تسهیل کنیم، گفت: شرایط فعلی برای مردم راحت نیست و هدف ما از ترویج مهاجرت معکوس مردم از شهر به روستا با این شرایط محقق نخواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن تأکید شده که امور خود را با خرد جمعی پیش ببرید.

وی با اشاره به اینکه انسان یک موجود اجتماعی است، مطرح کرد: خلقت انسان به‌صورتی بوده است که باید مشکلات خود را به‌صورت اجتماعی و گروهی حل کند.

استاندار قم با بیان اینکه نکات بسیاری در رابطه با اهمیت شورا و نقش خواص در شوراها وجود دارد، عنوان کرد: شوراها ارتباط نزدیک‌تری با مردم دارند و بهتر از مشکلات آگاهی دارند.

وی با تأکید بر اینکه اصل هدف خدمت به مردم است، خاطرنشان کرد: باید شکرگذار باشیم که خداوند توفیق خادمی و نوکری مردم را به ما داده است.

آقامیری با بیان اینکه باید شرایط واگذاری زمین به مردم را تسهیل کنیم، تصریح کرد: شرایط فعلی برای مردم راحت نیست و هدف ما از ترویج مهاجرت معکوس مردم از شهر به روستا با این شرایط محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز اصالت روستا را نیز تبدیل به شهری کرده‌ایم، یادآور شد: روستا باید خودگردان بوده و محصولات مورد نیاز خود را توسط مردم تأمین کند.

استاندار قم با بیان اینکه البته واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود، گفت: قطعاً با شورایی که خوش‌نشین را از افراد مهاجر تشخیص ندهد، برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای مصوبات خط قرمز مجموعه مدیریت استان خواهد بود، اذعان کرد: عملکرد 11 نفر از مدیران کل استانی در حال بررسی است و قطعاً اتفاقی در این راستا رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • همایش بزرگ کوهپیمایی و طبیعت گردی در طبیعت زیبای یکانات یامچی
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • سرنوشت تلخ زیبای ۲۷ساله، یک ایران را متاثر کرد
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان