Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد گفت: میراث فرهنگی در نظر دارد همکاری خود را در قالب تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد خرد، جهت تربیت نسلی که در آینده دوستدار میراث و متخصص معماری گلین باشند و از بناهای تاریخی محافظت کنند، آغاز کند.

«احمد آخوندی» در حاشیه بازدید از مسابقه سازه‌های خشتی ابرکوه که در قالب اولین جشنواره تابستانی دانش‌آموزی ابرکوه برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری چنین مسابقاتی موجب می‌شود تا نوجوانان با نحوه ساخت سازه‌های گلین در قدیم و زحماتی که اجداد آنان کشیده‌اند آشنا شده، به اهمیت سازه‌ها پی برده و در حفاظت از این بناها، میراث فرهنگی را همراهی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: کار کردن با گل و ساخت سازه‌های گلین باعث پرورش خلاقیت در این نوجوانان می‌شود که در آینده آنان تأثیرگذار خواهد بود و در همین راستا میراث فرهنگی در نظر دارد در قالب امضا تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد خرد، در جهت مرمت و حفظ بناهای تاریخی همکاری کند تا در آینده‌ای نه‌چندان دور نسل خوبی از افراد دوستدار میراث که خود متخصص معماری گلین هستند، پرورش دهیم.

آخوندی در رابطه با برگزاری جشنواره دانش‌آموزی با تأکید بر اینکه برگزاری جشنواره ذاتاً موجب رونق گردشگری می‌شود، خاطرنشان کرد: بهانه‌های سفر و گردشگری متفاوت است و منحصر به موضوعات میراثی نیست؛ چراکه همین جشنواره‌های علمی و فرهنگی نیز می‌تواند موجب جذب گردشگران داخلی و خارجی شده و ارتباط علمی بین ابرکوه با سایر مراکز علمی کشور و دنیا برقرار کند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه یکی از عوامل توسعه هر منطقه نیروی انسانی است، یادآور شد: بنیاد خرد در ابرکوه با تمرکز بر روی نسل جوانِ دارای پتانسیل و ظرفیت‌های بالا، اقدام بسیار ارزنده‌ای انجام داده و با آموزش و حمایت در تربیت این نسل گام‌های بسیار محکمی برداشته است که می‌تواند آینده درخشانی را پیش روی شهرستان و استان قرار دهد.

«محمدمهدی روشن» مسئول کمیته اجرایی مسابقات جشنواره دانش‌آموزی، مسابقه سازه‌های خشتی را جذاب‌ترین بخش مسابقات عنوان کرد و گفت: این مسابقه با شرکت 189 دانش‌آموز در قالب 63 تیم سه نفره طی دو مرحله (دو روز) برگزار شد که در مرحله اول دانش‌آموزان که از پیش در کارگاه آموزشی شرکت کرده بودند، با مواد اولیه مصالح موردنیاز را تهیه کردند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم مسابقه فوق، دانش‌آموزان به ساخت سازه‌های خشتی در مقیاس کوچک پرداخته و با توجه به اینکه ابرکوه یک شهر با معماری خاص خشتی است، بسیاری از بناها و جاذبه‌های تاریخی شهرستان را بازسازی کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابركوه جشنواره دانش آموزی میراث فرهنگی استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد

اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک و تجلیل از ایده‌های برتر در سالن آمفی تئاتر شهید سلیمانی شهرداری ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، همایش ملی شهر دوستدار کودک امروز _پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ با شعار «چگونه محله ام را زیباتر کنم» با حضور میهمانانی از استانداری آذربایجان‌غربی، شورای اسلامی شهر ارومیه، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ارشاد استان و به میزبانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه و رئیس سازمان فرهنکی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه از سخنرانان این مراسم بودند.

در این همایش پویش "چگونه محله‌ام را زیباتر کنم"برگزار شد و از ۱۵۷ آثار ارسال شده، ۶ ایده برتر توسط داوران به عنوان آثار برتر انتخاب و با اهدای جایزه از نفرات برگزیده شده تجلیل به عمل آمد.

هدف اصلی شهر دوستدار کودک مشارکت کودکان و شنیده شدن صدای کودکان توسط مسئولین، مدیران و تصمیم‌گیران شهری است.

شهر دوستدار کودک زمینه ای فراهم می سازد تا این قشر از اجتماع که بی‌صدا هستند و نمی‌توانند صدا، نظرات، ایده‌ها، مسائل و مشکلات خود را به گوش بزرگ‌ترها برسانند، صدای آنها را به گوش مدیران، تصمیم‌گیران شهری رسانده و به این وسیله این نظرات و ایده ها در برنامه‌های توسعه شهری و مسائل مدیریت شهری انعکاس یابد.

کد خبر 750126

دیگر خبرها

  • اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد
  • ارگ زیبای بم، نمادی از قدمت ایران زمین+ فیلم
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود