Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، رضا قاسمیان روز شنبه در جلسه ستاد قرارگاه فرماندهی مقابله با کرونا که بصورت ویدیوکنفرانس با شرکت ستادهای شهرستانی استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: آمارهای کشوری و استانی بیانگر افزایش سریع و گسترش مجدد سویه جدیدی از ویروس اومیکرون در کشور است.

وی گفت: دست‌اندرکاران این ستاد باید اقدامات لازم را برای ارتقای سطح آمادگی مردم و پیشگیری از شیوع مجدد این ویروس و همه‌گیری آن در استان انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمیان ادامه داد: بکارگیری نیرو و ظرفیت بسیج ،روحانیون ، رسانه‌ها ، هیات‌های مذهبی و ادامه واکسیناسیون دز چهارم کرونا ، نظارت بر عزاداری و همایش‌ها ریا ، پرهیز ادارات از برگزاری جلسات با حداکثر ظرفیت سالن‌ها ،و استفاده از ماسک و فاصله رعایت اجتماعی به عنوان نخستین اقدامات پیشگیرانه از کرونا در کنار تلاش برای ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید مدنظر باشد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این تب خونریزی دهنده کریمه کنگو  و بیماری‌های گوارشی سلامتی مردم استان را تهدید می‌کند و باید از عرضه گوشت قرمز و آلایش کشتار غیربهداشتی دام در کبابی‌ها و قصابی‌های غیرمجاز و فاقد پروانه کسب جلوگیری کرد.

وی گفت: انتظار از دستگاه‌های ذیربط بویژه دامپزشکی استان جلوگیری از عرضه گوشت کشتار غیرمجاز و خارج از نظارت دامپزشکی در مناطق شهری و روستایی است.

وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ایام عزاداری ماه محرم افزود: عزاداری با رعایت پروتکل‌های اجتماعی و استفاده از ماسک در فضای باز مانعی ندارد و در صورت اعمال محدودیت‌های بیشتر از مرکز کشور در این زمینه قطعاً ستاد قرارگاه زیستی استان اردبیل نیز نسبت به اعمال محدودیت‌های بیشتر کرونا اقدام خواهد کرد.

وی اظهار کرد :عزاداران امام حسین (ع) باید با عزاداری در فضای باز از تراکم جمعیت جلوگیری کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل نیز در این برنامه از به صدا درآمدن زنگ مجدد کرونا در این استان خبرداد و گفت: سویه جدید اومیکرون که قدرت و سرایت آن بسیار بیشتر از سویه‌های قبلی است رو به گسترش بوده و تغییر رنگ نواحی مختلف کشور از آبی به زرد ، از زرد به نارنجی و از نارنجی به قرمز خاکی از افزایش سرعت عمل ویروس در مناطق مختلف کشور است.

دکتر علی محمدیان اردی اظهار کرد: در حالی که در سویه قبلی اومیکرون یک نفر مبتلا می‌توانست ۱۰ نفر را مبتلا کند ، سویه جدید قادر به مبتلا کردن ۱۸ نفر از افراد سالم است و بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه همچون استفاده دائمی از ماسک در بیرون از منزل ، فاصله‌گذاری اجتماعی و دیگر مسائل مربوط به جلوگیری از کرونا را دوباره در جامعه ترویج

دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل خاطرنشان کرد: آمارهای آزمایش تست‌های پی سی آر کرونا حاکی از این است که ۳۰ درصد آزمایش‌دهندگان مثبت هستند و این آمار با توجه به سرعت بالای انتقال سویه جدید اومیکرون کرونا رو به افزایش است.

وی گفت: نوع جدید سویه اومیکرون نوع ژنتیکی جهش یافته است که با سرعت بسیار بالا قابل سرایت بوده و تنها تزریق سه دز واکسن و یا ابتلای قبلی به کرونا نمی‌تواند عامل ایمنی در مقابل سرایت به این نوع از ویروس باشد.

دکتر محمدیان افزود: تلاش خواهیم کرد با تزریق دز چهارم کرونا در پایگاه‌های تجمیع واکسن و نیز به صورت محله محور و مسجد محور ایمنی و سلامتی افراد را در مقابل این بیماری افزایش دهیم.

وی گفت: زمان عادی‌انگاری کرونا با توجه به افزایش سرعت سرایت ویروس به پایان رسیده و همه مردم باید با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تغییر رنگ کرونا در استان به قرمز و همه‌گیری آن با توجه به در پیش بودن عزاداری ماه محرم و فصل گردشگری و جابجایی جمعیت در وسعت بیشتر تلاش کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا خلخال استان اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خلخال استان اردبیل ویروس کرونا خلخال استان اردبیل بهداشت و سلامت استان اردبیل سویه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۲۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم

معاون عمرانی استانداری قم گفت: معماری ایرانی اسلامی یک موضوع مهم است.سبک آپارتمان‌سازی آسیب‌های مختلفی ازجمله مباحث اجتماعی به دنبال داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهدی متقیان ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در کنار تمام تحریم‌های جهانی، ولایت و مردم سبب شده‌اند که بیش از 45 سال این کشور پایدار باشد.

وی با اشاره به اینکه هر جا مردم در صحنه بودند، جمهوری اسلامی به پیروزی رسیده است، افزود: نماد مردم و تبلور مردم در قانون اساسی شوراها هستند و شهرداران نیز نماد شوراها هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه مؤمنین کارهای خود را با مشورت انجام می‌دهند، عنوان کرد: نماد مشورت در جامعه اسلامی شوراها هستند که باید از این ظرفیت در پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تشکیل شوراها سبب تحکیم پایه و قدرت جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: پایه و محور نظام جمهوری اسلامی مردم هستند و هرچقدر مردم در صحنه باشند، تاب‌آوری نظام افزایش پیدا خواهد کرد.

متقیان با بیان اینکه شوراهای اسلامی نقطه مقابل نظام‌های استبدادی هستند، تصریح کرد: نظام اجتماعی کشورهایی که همچنان پادشاهی است هنوز به سمت مردم نرفته است.

وی حل مشکلات مردم در شوراها را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: مردم هر بخش، روستا و شهر بهتر از هر مدیری نسبت به مشکلات آگاهی دارند و استفاده از این ظرفیت در مدیریت آن منطقه بسیار مؤثر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر اینکه اگر شوراهای شهری الگو باشند شوراهای دولتی نیز از آن‌ها پیروی خواهند کرد، گفت: هر زمانی که شوراها همدل باشند، اقدامات پیش رفته است.

وی با اشاره به اینکه وضع عوارض سنگین مشارکت مردم در ساخت‌وساز را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: این اتفاق همچنین سبب افزایش تخلفات ساخت‌وساز می‌شود.

متقیان با بیان اینکه معماری ایرانی اسلامی یک موضوع مهم است، اظهار داشت: سبک آپارتمان‌سازی آسیب‌های مختلفی ازجمله مباحث اجتماعی به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد