Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن آصفری در جلسه علنی امروز (شنبه ۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: اگرچه جلوگیری از فرار مالیاتی مورد تأکید همه ماست، اما نباید کسری بودجه دولت منجر به فشار مالیاتی به مردم شود.

وی بیان کرد: هر چند استفاده از اطلاعات تراکنش مالی می‌تواند به عنوان یک مستند در تشخیص مالیات به کار گرفته شود اما نباید تنها مبنای تشخیص و قطعی دریافت مالیات از افراد باشد، به ویژه اینکه اطلاع‌رسانی دقیقی از قبل در این خصوص صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بسیاری از موارد اصناف دارای کارت ویژه کسب و کار نیستند و از دستگاه پوز برای خیریه و پول قرض دادن استفاده می‌کنند، بنابراین نباید دستگاه‌های پوز و تراکنش‌ها را مبنا قرار داد و با این عنوان از مردم مالیات بگیریم.

آصفری تصریح کرد: افزایش مالیات می‌تواند در کشور تورم به دنبال داشته باشد و ما باید به جای افزایش مالیات‌ها، سراغ افرادی برویم که فرار مالیاتی دارند و با درآمد آن چنانی حاضر نیستند اظهارنامه مالیاتی پر کنند.

وی گفت: بازنشستگان پس از ۳۰ سال واریز حق بازنشستگی به صندوق بازنشستگی، امروز انتظار دارند که به همان میزان دریافتی داشته باشند. با افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان چگونه انتظار داریم مشکلات معیشتی آنها برطرف شود؟ اجازه ندهید بیش از این به بازنشستگان ظلم شود با مشکلات معیشتی و رشد تورم، گذران زندگی سخت است و نمی‌توانند مسائل درمان و حمل و نقل خود را با ۱۰ درصد افزایش حقوق رفع کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پرستاران و افرادی که در دوران کرونا در بیمارستان‌ها فعالیت داشتند، چرا برای جذب توسط وزارت بهداشت و درمان از امتیازات ویژه ای برخوردار نیستند؟

کد خبر 5539571 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی محمد حسن آصفری مالیات مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف صحن مجلس ایران جمهوری اسلامی ایران ازبکستان مجلس ایالات متحده امریکا انقلاب اسلامی ایران هیئت دولت تهران سیدابراهیم رئیسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ناصر کنعانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۳۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان مالیاتی کشور، سید محمد هادی سبحانیان رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: در اجرای  قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به منظور تکریم مودیان و اجرای عدالت مالیاتی، تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارایه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۲ حداکثر صد و پنجاه برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‏های مستقیم یعنی مبلغ ۱۸ میلیارد تومان بوده و فرم مالیات مقطوع برای آن‏ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می‌شود، مشمول مقررات این تسهیلات می‌باشند.

گفتنی است صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها استفاده می‌کنند، از مزایای عدم مراجعه به ادارات و قرار گرفتن در فرایند طولانی تشخیص و رسیدگی، عدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارک و دفاتر، امکان تقسیط مالیات در بازه‌های زمانی بیشتر و عدم نیاز به تکمیل جداول درآمد و هزینه (اظهارنامه) برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است