Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، زینب اختری روز شنبه در نشست کارگروه زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: ۳۷ اولویت مهم مربوط به حوزه زنان و خانواده در این سند مشخص شده است. 

وی افزود: ۲ مبحث اساسی مطرح شده در این سند شامل حمایت از خانواده و افزایش جمعیت و فرزندآوری است. 

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور بیان کرد: نگاه دین مبین اسلام به زنان فراجنسیتی است و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب نیز زنان پشتیبان و پیشران در کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

اختری عنوان کرد: باید از ظرفیت چشمگیر زنان برای کاهش مسائل، مشکلات و دغدغه های متعدد جامعه استفاده بهینه تری شود.  

وی ابراز داشت: حضور زنان در جامعه نباید تنها فیزیکی باشد بلکه آنان می توانند کمک بسزایی به تغییر سبک زندگی کنند. 

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: لازم است که توانمندی زنان در زمینه تغییر سبک زندگی و دیگر عرصه ها بیش از پیش به کار گرفته شود.  

اختری اظهار داشت: زنان علاوه بر حضور در خانواده باید در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز نقش آفرینی کنند. 

وی بر لزوم توانمند کردن هر چه بیشتر زنان کشور و کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد و افزود: باید این قشر تأثیرگذار بیش از پیش در عرصه های گوناگون از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به میدان آورده شوند. 

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور بیان کرد: مدیران اجرایی کشور و کهگیلویه و بویراحمد تسهیل گر مسائل،  مشکلات و دغدغه ها بوده و زنان نیز می توانند بازوان اجرایی آنان در این زمینه باشند.  

اختری عنوان کرد: دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور برای حمایت های لازم از زنان کشور و کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه آمادگی دارد.  

وی ابراز داشت: بر اساس قانون باید یک درصد اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی هر استان برای فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و 
آگاهی بخشی در زمینه مسائل مختلف حوزه زنان و خانواده از جمله موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری هزینه شود.  

اختری گفت: سازمان های مردم نهاد کشور و کهگیلویه و بویراحمد فعالیت بیشتری در زمینه افزایش جمعیت و فرزندآوری داشته باشند و حمایت های لازم نیز از آنان می شود. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: دولت سیزدهم توجه جدی و نگاه ویژه ای به حوزه زنان و خانواده دارد.  

سید علی احمدزاده با اشاره به اینکه زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند، اظهار داشت: بخش عمده ای از پیشرفت های کشور و کهگیلویه و بویراحمد به حضور فعال و اثرگذار زنان در عرصه های مختلف بستگی دارد.  

وی افزود: نقش آفرینی زنان کشور و کهگیلویه و بویراحمد در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بی بدیل بوده است. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش محوری زنان در تعلیم و تربیت آینده سازان جامعه، بیان کرد: دستگاه های اجرایی این استان اقدام های لازم برای حمایت همه جانبه تر از زنان استان و حضور گسترده تر آنان در عرصه های مختلف را انجام دهند. 

احمدزاده عنوان کرد: زنان کهگیلویه و بویراحمد می توانند به سازندگی روزافزون این استان کمک کنند و لازم است که مشکل مسکن و اشتغال زنان بی سرپرست و بدسرپرست استان با اعطای تسهیلات از سوی دستگاه های اجرایی مربوطه برطرف شود. 

در این نشست و با حکم سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد سیده عاطفه السادات مدبرنژاد به عنوان سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان معرفی و از خدمات نادیا صداقت نیا مدیرکل پیشین تجلیل شد. 

برچسب‌ها معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده فرزند آوری کهگیلویه و بویراحمد نرخ رشد جمعیت یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده فرزند آوری کهگیلویه و بویراحمد معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده فرزند آوری کهگیلویه و بویراحمد نرخ رشد جمعیت یاسوج کشور و کهگیلویه و بویراحمد دفتر امور زنان و خانواده خانواده وزارت کشور مشاور وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان اورژانس کشور از خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس برای کشور خبر داد.

جعفر میعاد فر روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مراسم کلنگ زنی ساختمان پایگاه اورژانس جاده ای «آب سفید» شهرستان بویراحمد با بیان اینکه در ارتباط با اعتبارات آمبولانس، اعتبارات ریالی حل شده و درگیر تبدیل اعتبارات ارزی و رایزنی با بانک مرکزی هستیم، گفت: ۵۰۰ دستگاه آمبولانس نیز خریداری شده، ۲۵۰ دستگاه از این تعداد وارد شده و فرایند تبدیل به آمبولانس آنها در حال انجام است و ۵۰ دستگاه آمبولانس هم آماده هستند و کارهای تشریفات و گمرک را طی می‌کنند و تا پایان ماه نیز ۵۰ دستگاه دیگر آماده خواهد شد.

وی گفت: در ارتباط با اورژانس هوایی ما در پی خرید بالگرد نیستیم بلکه در پی خرید خدمات بالگردی هستیم و از سازمان‌ها و شرکت‌هایی که این خدمات را دارند خرید خدمت می‌کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در سطح کشور بیش از ۳۰۰پایگاه اورژانس کانکسی هستند که در حال کاهش و جمع آوری آنها هستیم چراکه هم در مناطق سردسیر و هم در مناطق گرمسیر مشکلاتی دارند.

میعاد فر با بیان اینکه به همت دانشگاه علوم پزشکی استان کلنگ زنی این پایگاه که در مسیر استراتژیکی قرار گرفته است را انجام می‌دهیم تا همین سال به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: دو پایگاه دیگر هم در دستور کار است که فردا کلنگ زنی آنها انجام می‌شود، امیدواریم در این زمینه هم دانشگاه علوم پزشکی و هم استانداری اهتمام کافی را داشته باشند تا این پایگاه ها هرچه سریع‌تر به نتیجه و بهره‌برداری برسند.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: در شهر یاسوج حتماً یک پایگاه مخصوص بانوان را راه‌اندازی خواهیم کرد.

همچنین سعید جاودان سیرت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: در سطح استان حدوداً ۵۴ پایگاه اورژانس زمینی و هوایی داریم و از این تعداد ۵۳ پایگاه زمینی و یک پایگاه هوایی است که با حمایت سازمان اورژانس کشور به ناوگان ما اضافه شد.

وی افزود: ناوگان آمبولانس‌های استان موضوع مهمی است که ۳۳ دستگاه از این ناوگان بیشتر از ۱۵سال قدمت دارند و طبیعی است که خدمات رسانی مطلوبی نداشته باشند و امیدواریم که برای این استان از طرف سازمان اورژانس کشور آمبولانس زمینی در نظر گرفته شود. ضمن اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان صعب العبور است و گاه دسترسی به خیلی از مناطق بسیار کم است، بنابراین می‌طلبد که نیاز اورژانس هوایی را در دو شهرستان دیگر هم برطرف کنیم و آن را ارتقاء دهیم.

جاودان سیرت اظهارکرد: در حال حاضر از مسئول کشوری که به استان آمده‌اند درخواست داریم که مساعدتی به استان شود تا شهرستان کهگیلویه و شهرستان گچساران هم از خدمات در اورژانس هوایی بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این سفر که رئیس سازمان اورژانس کشور به استان دارند در سطح استان سه پایگاه اورژانس با اعتبار بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال متراژ بالغ بر ۷۰۰ متر مربع زمین کلنگ زنی می‌شوند.

جاودان سیرت خاطرنشان کرد: پایگاه‌های اورژانس که در سطح جاده‌های شهری و روستایی و جاده‌های مواصلاتی استان کلنگ زنی می‌شوند یقیناً می‌توانند بار زیادی از مشکلات مردم را حل کنند.

به گزارش ایسنا، امین نیکویی نژاد، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: این پروژه تحت عنوان پایگاه اورژانس جاده‌ای آب سفید واقع در محور یاسوج بابا میدان با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲۴۰ متر مربع و با زیربنای ۱۳۵ متر مربع و در مدت زمان ۹ ماهه به بهره برداری خواهد رسید.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • درخشش کشتی گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد