Web Analytics Made Easy - Statcounter

«دی ان ای» انسانی کشف شده مربوط به ۱۴ هزار سال پیش در غاری در جنوب کشور چین، نشان می‌دهد ساکنان این منطقه در گذشته‌های دور با بومیان آمریکا در ارتباط نزدیک بودند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از تارنمای آی اف ال ساینس (IFLScience) ساکنان منطقه «غار گوزن سرخ» در جنوب چین بر خلاف گمانه‌زنی‌های گذشته نماینده گونه‌ای منقرض شده از انسان‌ها نبوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیل دی‌ان‌ای نشان می‌دهد که آنها تا حد زیادی بخشی از خانواده انسان‌های امروزی بوده‌اند.

بقایای انسانی اولین بار در سال ۱۹۸۹ میلادی در این غار واقع در استان «یونان» Yunnan‌ چین کشف شد. در سال ۲۰۱۲ میلادی کشفیات جدید نشان داد که این بقایا ممکن است مربوط به آخرین بازماندگان از گونه‌ای انسانی به غیر از هومو ساپین باشد اما همچنین این گمانه‌زنی مطرح شد که این بقایا ممکن است مربوط به جمعیت‌های مختلط نژادی بین «نئاندرتال» و انسان های امروزی بوده باشند.

این گمانه‌زنی بر اساس شکل استخوان و دندان‌های باقی مانده در غار «مالو دونگ» (گوزن سرخ) استوار بوده است اما تاکنون «دی ان ای» های قابل بررسی و تعیین زنجیره ژنتیکی به دست نیامده بود که با توجه به آب و هوای گرم منطقه مساله عجیبی نبوده است.

اما اکنون محققان با انتشار مقاله‌ای در نشریه «بیولوژی» می‌گویند که با بررسی دی‌ان‌ای استخراج شده از استخوان یک جمجمه مربوط به ۱۴ هزار سال پیش می‌گویند که تقریبا با قطعیت می‌توانند بگویند که ساکنان این غار همانند انسان‌های امروزی بوده‌اند.

پیش از این شکل جمجمه شبیه به گونه نئاندرتال و فضای نسبتا کوچک حفره مغز در جمجمه محققان را به این نتیجه رساند که این افراد همانند انسان‌های امروزی نبوده‌اند. 

 دکتر بینگ سو و همکارانش از موسسه علمی کومینگ سپس درصدد تعیین نزدیک‌ترین اقوام بازمانده ساکنان این غار بر آمده و برای این منطور دی ان ای به دست آمده از جمجمه را با دی ان ای جمعیت‌های کنونی مقایسه کردند. نتیجه این بررسی‌ها نشان می دهد که ساکنان این غار در جنوب چین ارتباط نزدیکی با بومیان آمریکا و مردم امروزی در شرق آسیا داشتند.

 

 

پیش از این نیز ارتباط بومیان آمریکا با شرق آسیا مشخص شده بود اما یافته‌های غار گوزن سرخ موجب شده که محققان مسیرهای مهاجرتی جدیدی را مطرح کنند. این محققان می‌گویند که مردمانی برای مدتی در جنوب چین (امروزی) ساکن بوده و بعد از مدتی تعدادی از آنها به سمت شمال به احتمال زیاد در امتداد مسیر ساحلی از طریق ژاپن به شمال سفر کرده‌اند.

این یافته‌ها همچنین مدارک بیشتری درباره تنوع ژنتیکی در شرق آسیا در آخرین عصر یخبندان فراهم می‌کند. در این مقاله علمی خاطرنشان شده است که استان یون نان Yunnan() در جنوب چین هنوز هم یکی از نقاطی است که بیشترین تنوع قومی و زبانی را امروز در کشور چین دارد و یکی از مراکز تنوع زیستی گیاهی و حیوانی است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: چین ، ایالات متحده آمریکا ، علمی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: چین ایالات متحده آمریکا علمی انسان های امروزی بومیان آمریکا جنوب چین انسان ها بوده اند دی ان ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین شهر زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر قزوینیان در جلسه ارائه گزارش دستگاه‌های اجرایی با هدف نهایی و عملیاتی کردن فرآیند جابه‌جایی کوی فلسطین، اظهار کرد: در سفر دور اول رئیس جمهوری به استان زنجان دستور تسریع در رفع مشکلات و جابه‌جایی ساکنان محله کوی فلسطین از سوی رئیس جمهوری صادر شد و در این راستا مطالعات اجتماعی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان انجام شد.

وی بیان کرد: با پیگیری و تلاش استاندار و هماهنگی انجام‌شده تعدادی از واحدهای مسکونی در اولویت اول برای جابه‌جایی قرار گرفتند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه بعد از سفر رئیس جمهوری به استان طرح جابه‌جایی کوی فلسطین از اولویت‌های مهم اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان شد، گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده چهار واحد مسکونی در منطقه کوی فلسطین زنجان که در اولویت بودند، پارسال در سفر دور دوم رئیس جمهوری به استان به پروژه‌های نهضت ملی مسکن انتقال داده شدند.

قزوینیان با بیان اینکه فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین تا چند ماه آینده به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حال انجام است، ادامه داد: متقاضیانی که واحد مسکونی آنها در محدوده راه‌آهن قرار دارد و زنان سرپرست خانوار، در اولویت برای جابه‌جایی‌اند.

وی گفت: همزمان با احداث و تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن، ساکنان کوی فلسطین هم براساس اولویت در چند مرحله جابه‌جا می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه جابه‌جایی ساکنان کوی فلسطین به پروژه‌های نهضت ملی اهمیت زیادی دارد، افزود: باید مسائل و مشکلات پیش روی انتقال ساکنان کوی فلسطین به پروژه‌های نهضت ملی مسکن هرچه سریع‌تر حل شود.

کد خبر 6091152

دیگر خبرها

  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین زنجان درحال انجام است
  • انجام فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین شهر زنجان
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی