Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقوع چندین مورد آتش‌ سوزی‌ جنگلی در مناطقی از فرانسه، اسپانیا و پرتغال سبب فراری شدن هزاران نفر از ساکنان این مناطق شد.

به گزارش ایران اکونومیست، هزاران نفر از ساکنان و مسافران مناطق مختلف فرانسه، اسپانیا و پرتغال به دلیل وقوع آتش‌سوزی‌های مختلف جنگلی که تحت تاثیر وزش باد شدید و خشکی هوا بر شدت آن نیز افزوده شده است، مجبور به فرار از محل زندگی‌ خود شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی روزهای گذشته بیش از ۱۱ هزار نفر مجبور به ترک مناطی از جنوب غرب فرانسه شده‌اند. همچنین ده‌ها مورد آتش‌سوزی در پرتغال و اسپانیا که دمای هوا در آنجا به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد رسیده است، گزارش شده است.

با گسترش شعله‌های آتش و عبور آن از مرز اسپانیا به ساکنان مناطق روستایی کشور پرتغال نیز گفته شده که خانه‌های خود را تخلیه کنند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، موج گرما ناشی از تغییرات آب و هوایی و تحت تاثیر فعالیت بشر موجب شده تا مردم جهان با شدت بیشتری و برای مدت زمان طولانی‌تری با این پدیده مواجه باشند. از زمان آغاز دوره صنعتی شدن، جهان حدود ۱.۱ درجه سانتیگراد گرم شده است و دمای هوا همچنان در حال افزایش است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: فرانسه ، آتش سوزی جنگلی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرانسه آتش سوزی جنگلی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد

روزنامه ال پائیس امروز (جمعه) از قول منابعی که خواستند نامشان فاش نشود نوشت، اسپانیا قراراست تعدادی موشک‌های پاتریوت به اوکراین بفرستد.

به گزارش ایسنا، اسپانیا ارسال پرتابه‌های پاتریوت ضد موشک به اوکراین را رد کرده اما قرار است گلوله‌های این پرتابه‌ها را به کی‌یف بدهد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از منابع دیپلماتیک اسپانیا روز پنجشنبه به خبرنگاران خارجی گفت: «ما باید تعهد خود به اوکراین را تسریع ببخشیم.»

ال پائیس نیز گزارش کرد، اسپانیا سه آتشبار پاتریوت دارد که به صورت دست دوم در سال‌های ۲۰۴ و ۲۰۱۴ از آلمان خریداری کرده است.

اوایل ماه جاری میلادی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سیستم دفاع هوایی پاتریوت یا دیگر سیستم‌های پیشرفته هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای کی‌یف افزایش دهند.

روز دوشنبه، وزرای اتحادیه اروپا گفتند که در حال بررسی چگونگی ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما به تعهدات خود مربوط به سیستم‌های پاتریوت که برای کی‌یف بیشترین ارزش را دارد، عمل نکرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم