Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@23:43:16 GMT

در خرید لباس ورزشی به چه نکاتی توجه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۴۱۴۵

در خرید لباس ورزشی به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید لباس ورزشی با توجه به رشته ورزشی، فصل و ساختار بدنی ما تغییر می‌کند و در تمایل ما برای ادامه ورزش مهم است. امروزه برندهای ورزشی با کیفیت ایرانی وجود دارند که تجربه خرید خوش لباس ورزشی را برای شما به ارمغان می‌آورند. به همین دلیل با ما همراه باشید تا ببینیم در انتخاب و خرید لباس ورزشی ایرانی باید به چه نکاتی توجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت کفش ورزشی

هنگام انجام ورزش معمولاً تمام وزن بدن ما روی پاها است. در حین راه رفتن پاهای ما دو برابر وزن معمول ما را تحمل می‌کنند و در حین دویدن باید 7 برابر وزن ما را تحمل کنند. تلاشی که ما در ورزش نشان خواهیم داد عمدتاً با قدرتی که از پاهای خود دریافت می‌کنیم و میزان راحتی پاهای ما تعیین می‌شود.

به‌این‌ترتیب، هنگام خرید لباس ورزشی ، بخصوص در خرید کفش ورزشی دقت دو چندان لازم است.

کفش ورزشی مردانه:

کفش‌هایی که در ورزش استفاده می‌کنید باید کاملاً متناسب با پای شما باشد، شما را از خطر آسیب محافظت کند و از سلامت پای شما حمایت کند. در این راستا هنگام انتخاب کفش ورزشی به نوع ورزشی که انجام می‌دهید و گرفتن صحیح مچ پا و پاها دقت کنید.

طبق تحقیقات انجام‌شده مردان در قیاس با زنان گرایش بیشتری به ورزش‌های پرتحرک و به لحاظ فیزیکی سنگین مانند ورزش‌های رزمی، وزنه‌برداری و کشتی دارند. پس در هنگام خرید کفش ورزشی مردانه حتماً به این مسئله توجه کنید که 26 استخوان در پاهای ما و مفاصل و رباط‌هایی که از این استخوان‌ها حمایت می‌کنند وجود دارد. اگر کفش ورزشی مردانه از این استخوان‌ها، مفاصل و ماهیچه‌ها پشتیبانی نکند، سلامت ما دچار خطر می‌شود، بنابراین کفش مناسب برای ورزشی که انجام می‌دهید، انتخاب کنید. به‌عنوان مثال، گزینه‌های متفاوتی برای استفاده در فضای داخل سالن یا بیرون وجود دارد. پیشنهاد می‌کنم این محصولات به‌روز شده فصلی را از برندهای روز دنیا انتخاب کنید.

در خرید کفش ورزشی مردانه دقت کنید که باکیفیت‌ترین را بخرید نه ارزان‌ترین را. احتمال پیدا کردن کفش‌های کتانی ارزان و باکیفیت بسیار کم است. زیرا بازه قیمتی کفش‌های ورزشی که از مواد بسیار باکیفیت استفاده می‌کنند و از ساختار پا پشتیبانی می‌کنند، درواقع چندان گسترده نیست! بنابراین برای داشتن یک فعالیت ورزشی مؤثر، دقیق، راحت و موفق، از اورجینال خریدن دوری نکنید.

به‌طور کلی، یک کفش ورزشی مردانه که کیفیت خوبی دارد می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر در ورزش کردن به شما بدهد.

کفش ورزشی زنانه:

آناتومی و فیزیک زنان از ظرافت بیشتری نسبت به مردان برخوردار بوده و لباس ورزشی و کفش نیز باید از این ویژگی حمایت کند. نوع و ساختار پای خود را به لحاظ کف پا، پهن یا معمولی بودن پنجه بشناسید و کفش ورزشی مناسب را انتخاب کنید.

بعد از خستگی تمام‌روز متوجه می‌شوید که پاهایتان در عصر ورم می‌کند. آن لحظات درواقع بهترین زمان برای خرید کفش‌های کتانی هستند. زیرا در حین ورزش پاهای شما به این شکل متورم می‌شود و باید کفش‌هایی داشته باشید که در آن لحظات پاهای شما را راحت کند.

بدن شما باید در لباس ورزشی راحت باشد!

مهم نیست چه ورزشی انجام می‌دهیم، بسیاری از اندام‌های بدن ما حرکات بسیار متفاوتی را انجام می‌دهند. از این حیث هنگام ورزش تمام بدنمان عرق می‌کند و لباس به ما می‌چسبد. به‌این‌ترتیب، خرید لباس ورزشی با بافت و کیفیتی که اجازه می‌دهد عرق ما به‌سرعت خشک شود، مهم است.

جنس پارچه برای لباس ورزشی چگونه باید باشد؟

مهم‌ترین نکته‌ای که در خرید لباس ورزشی باید به آن توجه کرد، ساختار پارچه است. اگرچه پارچه‌های نخی به دلیل نرم بودن ظاهر مناسبی دارند، اما به دلیل اینکه دیر خشک می‌شوند مفید نیستند. با پارچه‌های مصنوعی تولید شده با تکنولوژی جدید می‌توانید احساس بهتری داشته باشید.

خرید لباس ورزشی باید متناسب برای محل انجام ورزش باشد. برای مثال لباس‌های نازک‌تر و سبک‌تر در داخل خانه، لباس‌هایی که در برابر شرایط نامساعد جوی مانند باد و باران در فضای باز محافظت می‌کند، لباس‌هایی که عرق را به‌سرعت روی تردمیل جذب می‌کند و به بدن اجازه تنفس می‌دهد.

لباس ورزشی زنانه

وقتی به باشگاه می‌روید، حتماً باید لباس مناسب ورزش را انتخاب کنید. چیزی که مهم‌تر از تی‌شرت یا جوراب‌شلواری که برای ورزش می‌خرید، لباس زیر است. مهم است که یک سوتین ورزشی غیر سیمی مناسب اندازه سینه خود بپوشید. همچنین مهم است با توجه به تمریناتی که انجام خواهید داد، لباس‌زیری را انتخاب کنید که عرق را جذب کند، بدن شما را سفت نکند و خیلی گشاد نباشد.

شلوارک ورزشی زنانه

با انتخاب‌های بسیار مختلف در خرید لباس ورزشی، سخت است که بدانید کدام شلوارک ورزشی به بهترین وجه از نیازهای تمرینی و تناسب‌اندام شما پشتیبانی می‌کند. برای محدود کردن گزینه‌های خرید خود، ابتدا در نظر بگیرید که کدام پارچه و جنس بیشترین راحتی و عملکرد را ارائه می‌دهد. سپس سبکی را انتخاب کنید که حس مد شما را تکمیل کند.

هنگام خرید شلوارک ورزشی زنانه، موارد زیر را در نظر بگیرید:

جنس: لباسی را انتخاب کنید که به لحاظ آب‌وهوا مناسب باشد. بیشتر پارچه‌های مصنوعی دارای قابلیت دفع عرق هستند که می‌تواند به شما کمک کند دمای بدن را پایین‌تر نگه دارید و پس از ورزش در گرما، عرق را کاهش دهید.

سایز: زمانی که زیاد در حال جابجایی هستید، تناسب بیشتر شلوارک با سایز بدن مهم است. اما برخی از ورزشکاران احساس راحتی و اعتمادبه‌نفس بیشتری در تمرین با شلوارک‌های راحت دارند. یک شلوارک ورزشی زنانه راحت با آستر می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

سخن پایانی:

ورزش برای اهداف مختلفی مانند لاغری، سفت کردن، تنفس، خوش‌اندام ماندن و تقویت عضلات انجام می‌شود. اگر در حین انجام ورزش لباس مناسب انتخاب کنید، می‌توانید کارایی بیشتری از ورزش بگیرید. لباس‌های شما باید با توجه به نوع ورزش، ساختار بدن، مکانی که ورزش می‌کنید و شرایط فصلی متفاوت باشد. همچنین هنگام انتخاب کفش ورزشی به نوع ورزشی که انجام می‌دهید و گرفتن صحیح مچ پا و کل پا دقت کنید. به‌طورکلی، لباس ورزشی که کیفیت خوبی دارد می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر در ورزش کردن به شما بدهد.

کد خبر 1651748

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خرید لباس ورزشی کفش ورزشی مردانه انتخاب کنید شلوارک ورزشی ورزشی زنانه خرید کفش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در نشست مشترک با روسای کمیسیون ورزشکاران فدراسیون‌های ورزشی اظهار داشت: ماهیت جلسه امروز ماهیت قهرمانان است. در دنیای امروز شاخصه اصلی ورزش طبق منشور المپیک ورزشکاران هستند. اگر ورزشکاران نباشند مربیان و مدیران معنایی پیدا نمی‌کنند. کمیته بین‌المللی المپیک نیز تلاش زیادی دارد که چهره‌های ورزشی و قهرمانان علاوه بر مدال‌آوری سفیر کشور خود باشند و ظرفیت‌های فرهنگی کشور خود را نشان دهند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه ورزشکاران در کشور خاطرنشان کرد: در دیدار رهبر معظم انقلاب با ورزشکاران، ایشان چندین بار از قهرمانان ما تشکر کردند و این موضوع بی‌سابقه بود و این موضوع نشانگر این است که قهرمانان از منظر رهبر انقلاب از درجه اهمیت بالایی برخوردار هستند. مراسم تجلیلی که سالانه با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود نشان می‌دهد که دولت نیز پای کار ورزشکاران ایستاده است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نشست این بود که از نزدیک با مشکلات ورزشکاران آشنا شویم و این جلسات می‌تواند به رفع مشکلات کمک کند. اعضای کمیسیون‌ها باید نقش پررنگ‌تری در فدراسیون خود داشته باشند و در تصمیم‌گیری‌ها دخیل شوند.

وی افزود: این سومین دوره است که کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک تشکیل می‌شود و اینقدر جایگاه این کمیسیون بالا است که رییس کمیسیون ورزشکاران می‌تواند شخصا با رییس کمیته بین‌المللی المپیک مکاتبه کند. باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم و اهمیت جایگاه خود را بیشتر بدانیم و قطعا اعضای کمیسیون می‌توانند کار‌های بزرگی را انجام دهند.

کیومرث هاشمی بیان کرد: این نگاه را داریم که قهرمانانی که دوران ورزش آنها تمام شده و علاقه‌مند هم هستند، به عرصه مدیریت ورزشی بیاوریم و بتوانیم از ظرفیت‌های آنها بهره بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه و پس از شنیدن صحبت‌ها و نظرات قهرمانان گفت: حتما برگزاری این نشست‌ها فایده دارد و منشا کار‌های بزرگ و خدمت‌رسانی برای ورزش خواهد بود. عضو شدن یکی از اعضای کمیسیون ورزشکاران در هیات رییسه فدراسیون‌ها پیشنهاد خوبی است که باید در اصلاح اساس‌نامه انجام شود. بحث مشارکت ورزشکاران در مسئولیت‌های اجتماعی و کار‌های عام‌المنفعه نیز از آن حمایت می‌کنیم. ورزش ایران همیشه از سال‌های دور تا به الان در کار‌های خیرخواهانه پیش قدم بوده و می‌توان این اقدامات را تقویت کرد.

وی افزود: همانطور که کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک شرح وظایف دارد باید این کمیسیون نیز شرح وظایف داشته باشد که همه اعضا با آن آشنا باشند. قطعا هر فدراسیون یکسری شرایط خاص خودش را برای کمیسیون ورزشکاران دارد. درست نیست که فقط سالی یک بار در مجامع شاهد حضور کمیسیون ورزشکاران باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نباید فاصله قهرمانان با مدیران زیاده شود و و باید این فاصله را روز به روز کمتر کنیم و مدیران باید دغدغه ورزشکاران شنیده شود که صحبت‌های آنها به خارج از مجموعه فدراسیون برده نشود. دلیل تشکیل چنین جلساتی نیز مخابره این پیام است که مدیران ورزشی و روسای فدراسیون‌ها باید با ورزشکاران ارتباط نزدیکی داشته باشند.

هاشمی اظهار داشت: در بحث استخدام قهرمانان به ویژه در بحث توان‌یابان منتظر اصلاح قانون در مجلس هستیم. لایحه‌ای از طرف دولت به مجلس رفته و در دستور صحن قرار گرفته که باید تصویب شود و در صورت تصویب قطعا اتفاقات خوبی را در بحث استخدامی خواهیم داشت.

وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در لایحه جدید دولت گفت: در لایحه جدید که به مجلس رفته ورزشکاری که مقام سوم جهان را کسب می‌کند بعد از این شامل معافیت می‌شود. همچنین به جز نفر اول، نفرات دوم و سوم بازی‌های آسیایی نیز شامل معافیت و استخدامی خواهند شد. در بحث ورزشکاران توان‌یاب و جانباز پیش از این یکی از اعضای خانواده آنها شامل استخدام می‌شد ولی الان اگر خود ورزشکار هم شرایطش را داشته باشد شامل قانون استخدام می‌شود.

هاشمی افزود: ناوگان تجهیزات فدراسیون‌ها قدمت ۲۰ ساله و نیاز به تجهیزات جدید دارد. برای تجهیزات غیرمصرفی کمک ۵۰۰ میلیارد تومانی درخواست کردیم که با کمک وزارت نفت این منبع دیده شده و پس از اختصاص و پرداخت برای نوسازی تجهیزات در اختیار فدراسیون‌ها قرار خواهد گرفت.

وزیر ورزش و جوانان همچنین درخصوص پرداخت پاداش به قهرمانان گفت: با وجود اینکه آیین‌نامه هنوز اصلاح نشده ولی از اختیارات خودمان استفاده کردیم و آن دسته از رشته‌هایی که قبلا در لیست وجود نداشت را برای پرداخت پاداش اضافه کردیم که ان‌شاءالله در مراسمی که به زودی با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود از آنها تجلیل خواهد شد.

هاشمی خطاب به اعضای کمیسیون گفت: شما نمایندگان فعال جامعه خودتان و صدای ورزشکاران هستید. می‌توانیم نشست‌های فصلی بگذاریم که چطور دغدغه‌ها را برطرف کنیم. اعضای کمیسیون باید مدافع ورزشکاران خود باشند و این وظیفه و رسالت اصلی اعضای کمیسیون است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج اخلاق ورزشی نکته خیلی مهمی است و باید به این موضوع پرداخته شود. چون قهرمانان با اخلاق ورزشی می‌توانند ماندگار شوند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در جلسه شورای عالی ورزش که با حضور رییس جمهور برگزار شد درخصوص تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام که بزرگترین دغدغه ما است اعلام کردیم تا پروژه آمایش سرزمینی اجرا نشود هیچ پروژه تازه‌ای شروع نمی‌شود. برای تکمیل پروژه‌ها ۷ هزار میلیارد بودجه گرفته‌ایم که با استفاده از طرح آمایش برای تکمیل آنها اقدام می‌کنیم. بعد از این آمایش سرزمینی به ما می‌گوید که در چه شهری باید چه ورزشگاهی ساخته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم
  • مدیر ورزشی بایرلورکوزن: گرانیت ژاکا موثرترین خرید ما بود