Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیگ برتر والیبال مردان سال ۱۴۰۱ روز چهارشنبه نهم شهریور ماه قرعه‌کشی و مسابقات از هفته نخست مهر ماه آغاز خواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، سازمان لیگ در نظر دارد سی‌وششمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران را از هفته نخست مهر ماه آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقررات اجرایی و فنی این رقابت‌ها به باشگاه‌ها ابلاغ شد و تمامی مسابقات براساس قوانین و مقررات فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) و آخرین آیین‌نامه برگزاری رویدادها و انضباطی فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد.

مسابقات ساعت 15 روزهای چهارشنبه برگزار می‌شود و تغییر تاریخ و ساعت برگزاری بازی منوط به اتفاقات پیش‌بینی نشده با توافق کتبی دو تیم و تأیید سازمان لیگ حداقل 48 ساعت قبل از مسابقه و یک بار در طول فصل امکان‌پذیر خواهد بود.

جلسه هماهنگی هر مسابقه عصر روز قبل با حضور ناظرین فنی و داوری، سرپرست مسابقه، نایب رئیس هیئت میزبان، سرپرست دو تیم و نماینده حراست اداره کل ورزش و جوانان برگزار می‌شود.

برنامه تمرین تیم‌ها یک روز قبل از مسابقه و با توافق تیم میهمان حدفاصل ساعت 13 تا 18 به مدت 90 دقیقه است.

مسابقات در دور مقدماتی به صورت رفت و برگشت و در دوره پایانی به صورت پلی‌آف و دو برد از سه بازی است.

در مرحله پلی‌آف، تیم‌های اول تا هشتم برای تعیین مقام‌های اول تا هشتم و تیم‌های یازدهم تا چهاردهم برای تعیین رتبه‌های یازدهم تا چهاردهم به مصاف همدیگر خواهند رفت.

زمان آغاز فصل نقل‌وانتقالات از یک روز پس از پایان پایان نیم‌فصل اول تا یک روز قبل از شروع نیم‌فصل دوم است که باشگاه‌ها مجاز هستند حداکثر پنج نفر را از لیست حذف و نسبت به جایگزینی آنها اقدام کنند.

باشگاه‌ها حداکثر یک ماه قبل از شروع مسابقات باید دو سالن ورزشی مطابق با چک لیست ارسالی فدراسیون برای بازدید و تأیید ناظر سازمان لیگ معرفی کنند.

استفاده از 20 بازیکن (15 بازیکن بزرگسال، دو بازیکن زیر 23 سال (امید)، دو بازیکن جوان و یک بازیکن نوجوان) از جمله مقررات فنی لیگ برتر مردان در سال 1401 است. همچنین باشگاه‌ها می‌توانند حداکثر از هفت بازیکن بزرگسال لیگ برتر و دسته یک سال قبل استفاده کنند که این موضوع شامل بازیکنان آزاد نمی‌شود.

در هر مسابقه ترکیب تیم شامل 12 بازیکن بزرگسال، یک بازیکن زیر 23 سال (امید)، یک بازیکن جوان یا نوجوان است و چنانچه تیمی بازیکن زیر 23 سال (امید) نداشته باشد می‌تواند از بازیکن جوان یا نوجوان استفاده کند.

کادر فنی هر تیم شامل یک مربی، دو کمک مربی، فیزیوتراپ، پزشک (جمعاً پنج نفر) که روی نیمکت حضور یابند. مربی و کمک مربی تیم‌‌ها باید حداقل دارای کارت مربیگری سطح یک بین‌المللی باشند. فیزیوتراپ و پزشک نیز بایستی مورد تأیید کمیته پزشکی فدراسیون باشند.

سازمان لیگ به منظور حمایت از ترویج ورزش پاک در طول برگزاری مسابقات برای هر مسابقه که لازم باشد با هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی از بازیکنان تست دوپینگ خواهد گرفت.

شرایط سنی رده‌های سنی لیگ برتر مردان سال جاری به شرح زیر است:

نوجوانان شامل متولدین 11 دی ماه 1383 تا دهم دی ماه 1385
جوانان شامل متولدین 11 دی ماه 1381 تا دهم دی ماه 1383
امید شامل متولدین 11 دی ماه 1379 تا دهم دی ماه 1381
بزرگسالان متولدین دهم دی ماه 1379 به قبل.

تمرینات تیم والیبال شهداب یزد به زودی آغاز می‌شود

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لیگ برتر والیبال والیبال لیگ برتر والیبال والیبال سازمان لیگ دهم دی ماه باشگاه ها لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات کریکت نابینایان ‌در مزار شریف

 سید محمد یزدان پرست، از مسئولان برگزار کننده این مسابقات گفت: هدف از راه اندازی مسابقه کریکیت میان افراد نابینا، تجلیل و ابزار خوشی از راه یابی تیم فوتسال کشور به جام جهانی می باشد.

وی تصریح نمود: با برگزاری این مسابقات می خواهم به مردم عزیزمان و جهان اعلان کنیم که افراد معلول و نابینا نیز می تواند در سطح ملی و بین المللی افتخار کسب نمایند و باید به آنان توجه شود.

یزدان پرست افزود: «نابینایان ورزشکار در رشته ورزشی کریکیت با مشکلات فراوان مواجه هستند و نبود زمین معیاری برای تمرین و رقابت یکی از این چالش های می باشد، از همین رو خواهان توجه حکومت در راستای برطرفی سازی نیاز های ورزشکاران معلول و نابینا هستم».

در همین حال، شماری از نابینایان ورزشکار در رشته ورزشی کریکت در ولایت بلخ گفتند: از برگزاری این گونه رقابت ها استقبال می کنیم و باید بگویم که افراد نابینا نیز می تواند در عرصه های مختلف افتخار آفرین باشند و خواهان توجه ویژه و بیشتر حکومت هستیم.

گفتنی است که شناسایی و انتخاب نخبه های ورزشی در مسابقات کریکت نابینایان برای تیم ملی یکی از اهداف این رقابت ها محسوب می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مسابقات آزاد تپانچه؛ ارشدنیا بر سکوی نخست نوجوانان ایستاد
  • بنیامین جرجانی برترین چابکسوار هفته چهارم کورس سوارکاری گنبدکاووس
  • قهرمانی تیم درناباطری تبریز در مسابقات والیبال ساحلی مراغه
  • تیم دانشگاه آزاد آزادشهر قهرمان مسابقات والیبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد شد
  • نفرات برتر شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور
  • واترپلو قهرمانی جوانان جهان؛ همگروهی ایران با چین و کانادا
  • قرعه کشی شش وزن نخست کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور
  • آغاز مسابقات کریکت نابینایان ‌در مزار شریف
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن