Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-04@15:36:00 GMT

پلتفرم هنر ایرانی و پوشش رویدادهای هنری

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۴۴۱۰

پلتفرم هنر ایرانی و پوشش رویدادهای هنری

بخش‌های مختلف وبسایت عبارتند: از نمایشگاه‌ها، هنرمندان، آثار هنری، گالری‌ها، حراجی‌ها، آرت فرهای هنری، بینال‌های هنری، موزه‌ها و مجله.

در قسمت‌های هنرمندان و آثار هنری، زندگی نامه کوتاهی از هنرمند به همراه آثار هنری او معرفی شده است. در قسمت آثار هنری هم آثار با جزئیات مربوطه معرفی می‌شوند. در صورتی که دوست دارید مقالات مربوط به دنیای هنر و هنرمندان و مصاحبه‌های آن‌ها را بخوانید، به مجله درز مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایر بخش‌ها اعم از نمایشگاه‌ها، گالری‌ها، آرت فرها و بینال‌ها نیز تمام رویدادهای گذشته، در حال وقوع و آینده را معرفی می‌کنند تا از آثار آن‌ها دیدن کنید. اگر دوست داشتید از آن رویدادها دیدن کنید می‌توانید با کمک اطلاعات و آدرس‌های ذکر شده به محل نمایشگاه‌ها بروید. در غیر این صورت درز آرت در هر بخش آثار نمایش داده شده در هر رویداد را معرفی می‌کند تا اگر نتوانستید در رویدادها شرکت کنید، از دیدن آثار بهره مند شوید.

این بخش‌ها تنها رویدادهای داخلی را شامل نمی‌شوند، بلکه تعداد قابل توجهی از نمایشگاه‌ها، گالری آثار هنری و بینال‌های خارجی هم معرفی می‌شوند. به این صورت که هم می‌توانید آثار رویدادهای گذشته را ببینید و هم رویدادهای در حال وقوع را. در این صورت اگر نتوانستید در آن رویدادها شرکت داشته باشید، حداقل توانسته‌اید به صورت مجازی آثار را تماشا کنید. وبسایت درز علاوه بر اطلاعات لازم نقشه‌ای هم درج کرده است که آدرس تمامی مکان‌های معرفی شده را روی نقشه نشان می‌دهد تا کاربران آدرس کامل را در اختیار داشته باشند.

حراجی آثار هنری

یکی از قسمت‌های وبسایت درز قسمت حراجی‌ها است که در آن آثار حراج های پیش رو، رویداد های حراج آینده و نتایج حراجی‌های گذشته معرفی می‌شوند. در صورتی که به خرید آثار هنری علاقه‌مند هستید می‌توانید از این بخش دیدن کنید. حراج آثار هنری معمولاً به این صورت است که یک مجموعه دار آثار هنری خاصی را به معرض فروش می‌گذارد و یک قیمت پایه معرفی می‌کند که مزایده از آن شروع شود.

در قسمت حراجی آثار هنری تصویر اثر به همراه جزئیات و اطلاعاتی مانند اندازه، نوع اثر، مکان حراجی، روز و برآورد قیمت آن معرفی شده است. همچنین مهلتی که برای شرکت در حراجی دارید هم قید شده که می‌توانید با توجه به آن تصمیم گیری کنید. از آنجایی که شاید نتوانید در حراجی‌های کشورهای مختلف حضور داشته باشید، بنابراین وجود منبعی برای معرفی تمام حراجی‌های هنری موجود می‌تواند جالب و مؤثر باشد. به این صورت که حتی آثار حراجی‌های آینده هم معرفی می‌شود تا درباره خرید آن تصمیم گیری و برنامه ریزی شود. درباره آثار موجود در حراجی‌ها چند سطری معرفی و توضیحات آورده شده که می‌تواند جالب و خواندنی باشد. همچنین حراجی‌های داخلی و خارجی نیز با ذکر توضیحاتی معرفی شده‌اند تا علاقه‌مندان به هنر با قدمت این حراجی‌ها و آثار مطرحی که در آن‌ها به عرضه گذاشته شده‌اند آشنا شوند.

آرت‌فرهای هنری

آرتفرهای هنری یا بازارهای هنری معمولاً در ابعاد گسترده و در زمان کوتاهی برگزار می‌شود. طی سال‌های اخیر هنرمندان ایرانی حضور موفق و مداوم در این فضا داشته‌اند. پلتفرم «درز» به عنوان حامی رسانه‌ای، فعالیت هنرمندان را مستند کرده و اخبار پیرامون هر کدام را هم پوشش داده است.

ثبت و معرفی بیش از ۳۵۰ آرت‌فر در سراسر دنیا معرفی گالری‌های حاضر در هر آرت‌فر اطلاعات زمانی، مکانی و دسترسی دقیق به آرت‌فر پوشش اخبار پیرامون هر آرت‌فر بی ینال های هنری

بی ینال های هنری یا به‌طورکلی سالانه‌ها، نمایش‌های گسترده‌ای هستند که بازه‌های برگزاری آن‌ها به نسبت طولانی‌ است. این رویدادها به معرفی جدیدترین‌های هنر و برگزاری ورک‌شاپ‌ها، نشست‌ها و گفت‌وگوها نیز می‌پردازند. وب‌سایت «درز» این رویدادهای مهم را نیز پوشش می‌دهد.

اطلاعات بیش از ۸۷ بی‌ینال مطرح در زمینه‌ی هنرهای تجسمی معرفی پاویلیون‌های ایران و دیگر شرکت‌کننده‌ها اطلاع‌رسانی درباره‌ی دوسالانه‌های پیش‌ رو یا در حال برگزاری به همراه اخبارشان موزه‌های هنری

موزه‌های هنری یکی از قطب‌های محبوب هنر دوستان هستند که می‌توانید در آنجا سیر تحول هنر را بررسی کنید. در وبسایت درز بخشی به موزه‌های هنری اختصاص داده شده است که در این بخش موزه‌های هنری ایران و جهان معرفی می‌شوند. درز سعی کرده تمام اطلاعات لازم درباره هر موزه را در اختیار خواننده بگذارد. به این صورت که اگر روی نام هر موزه کلیک کنید، صفحه‌ای حاوی تصویری از آن موزه به همراه توضیحاتی برای معرفی آن باز می‌شود. در این توضیحات تاریخ تأسیس آن موزه، طراح آن، قسمت‌های مختلف موزه و جزئیات مهم آن معرفی می‌شوند. اطلاعات دیگری مثل روزهای کاری، ساعت بازدید و تعطیلی‌های موزه نیز آورده شده که اگر تصمیم به بازدید از موزه را داشتید این اطلاعات به دردتان بخورد.

در بخش معرفی موزه‌ها حتی درباره معماری ساختمان موزه‌ها هم صحبت شده است. از آنجایی که معماری و طراحی موزه‌ها و سازه‌های هنری معمولاً از مفاهیم هنری و فلسفی الهام گرفته‌اند بنابراین این اطلاعات برای هنردوستان جذاب است. به علاوه، چنانچه در داخل یا محوطه موزه از مجسمه هم استفاده شده باشد، توضیحات درز به آن هم اشاراتی می‌کند تا علاقه‌مندان با معماری موزه‌ها خوب آشنا شوند.

در این قسمت هم تمامی آثار هنری موجود در موزه‌ها به همراه معرفی هنرمند و جزئیات مربوط به آثار در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. بنابراین می‌توانید از دیدن این آثار بهره مند شوید و اطلاعات لازم درباره آن‌ها را در اختیار داشته باشید.

از آنجایی که معمولاً در این موزه‌ها نمایشگاه‌های هنری هم برگزار می‌شود بنابراین پلتفرم درز بسیاری از نمایشگاه‌های گذشته و در حال وقوع و آینده در آن موزه را هم معرفی می‌کند که در صورت تمایل از نمایشگاه‌های در حال وقوع دیدن کنید و یا برای شرکت در نمایشگاه‌های آینده خودتان را آماده کنید. اگر بر روی عنوان هر کدام از نمایشگاه‌های گذشته کلیک کنید می‌توانید آثار هنری نمایش داده شده و جزئیات مربوطه را هم ببینید.

کد خبر 1651795

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نمایشگاه ها معرفی می شوند موزه های هنری حال وقوع دیدن کنید آثار هنری معرفی شده حراجی ها موزه ها آرت فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیر موسیقی Winamp باز می‌گردد!

ایتنا -  مالک جدید Winamp ، شرکت Llama Group است  ، چند سالی است که برای ایجاد یک سرویس کاملاً جدید با نام Winamp تلاش می‌کند.
Winamp در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 یک پخش کننده موسیقی محبوب برای رایانه‌های رومیزی بود، و در چند سال گذشته، توسعه این نرم‌افزار با مالکیت جدید دوباره آغاز شده است. Winamp جدید اکنون تنها چند ماه دیگر باقی مانده است.

به گزارش ایتنا،  مالک جدید Winamp ، شرکت Llama Group است  ، چند سالی است که برای ایجاد یک سرویس کاملاً جدید با نام Winamp تلاش می‌کند. Winamp جدید سال گذشته وارد آزمایش عمومی شد و یک سرویس پخش موسیقی را با قابلیت پشتیبانی مستقیم از هنرمندان، جداگانه ترکیب کرد.

همچنین چند نسخه جدید برای پخش کننده کلاسیک Winamp منتشر شد، از جمله به روز رسانی 5.9 در سال 2022 ، اما اخیرا گزارش شده است که توسعه این پلیر دوباره متوقف شده است.
 

گروه Llama به تازگی نتایج سالانه 2023 را منتشر کرده است که شامل جزئیاتی در مورد به روز رسانی‌های آینده Winamp است. پلتفرم جدید موسیقی Winamp قرار است در تاریخ 1 ژوئیه 2024 راه اندازی شود.

این شرکت امیدوار است که با 50000 هنرمند در سال جاری و یک میلیون هنرمند تا پایان سال 2028 از طریق خرید موسیقی، دسترسی اولیه، کالا و موارد دیگر قرارداد امضا کند.

همچنین یک Winamp Player دسکتاپ به روز شده برای همراهی با پلتفرم جدید وجود دارد که قرار است در تاریخ 1 جولای عرضه شود. ظاهراً از پخش MP3 محلی، رادیو اینترنتی و کتاب‌های صوتی و همچنین تمام محتوای موجود از طریق پلتفرم Winamp پشتیبانی می‌کند.

نسخه وب فعلی به پادکست‌ها دسترسی دارد، بنابراین احتمالاً در نسخه دسکتاپ نیز وجود خواهد داشت. این شرکت می‌گوید که به سایر سرویس‌های موسیقی نیز متصل خواهد شد.

 
گروه Llama پلتفرم و پخش کننده جدید خود را به عنوان راهی برای ارتباط مردم با هنرمندان مورد علاقه خود و کمک به هنرمندان برای کسب درآمد بیشتر از کار خود ارائه می‌کند. سرویس‌های پخش موسیقی مدرن دستمزد خوبی به هنرمندان نمی‌دهند، بنابراین Winamp جدید ایده بدی به نظر نمی‌رسد. با این حال، با نسخه قدیمی Winamp که فقط یک پخش کننده صوتی دسکتاپ ساده بود، فاصله زیادی دارد.

شایان ذکر است که گروه Llama دچار مشکلات مالی شده است. بخش Targetspot خود (که قبلا به نام AudioValley شناخته می شد) را به شرکت هلندی Azerion، در ازای سهام Azerion فروخت، اما قیمت سهام Azerion بلافاصله پس از آن کاهش یافت. گروه Llama اعلام کرد که این اتفاق تاثیر قابل توجهی در توسعه پلتفرم Winamp داشته است.

دیگر خبرها

  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان
  • پلیر موسیقی Winamp باز می‌گردد!
  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان
  • پلتفرم‌هایی که از ممنوعیت تیک‌تاک سود می‌برند
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • جزییات «شب نغمه‌های اذان ایرانی» اعلام شد/ تجلیل از ۲ موذن پیشگام
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • تأییدیه سازمان سینمایی؛ شرط پخش فیلم خارجی از پلتفرم‌ها