Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

شهر ساحلی «جده» در غرب عربستان سعودی امروز (شنبه) میزبان نشستی تحت عنوان «امنیت و توسعه» است که بنا به دعوت ملک «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود»، پادشاه این کشور و با حضور رهبران و مقامات عالی رتبه کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان، امارات، کویت، قطر، عمان و بحرین به همراه سران کشور‌های عراق، مصر و اردن و همچنین «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری «الخلیج آنلاین»، در همین راستا نیز، دیوان امیری قطر اعلام کرد که شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر این کشور در نشست امنیت و توسعه جده شرکت می‌کند و دربار پادشاهی بحرین نیز از سفر ملک «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه این کشور به عربستان برای شرکت در نشست مذکور خبر داد.

خبرگزاری رسمی کویت (کونا) نیز به نوبه خود گزارش داد که شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح»، ولیعهد این کشور راهی عربستان می‌شود تا به نمایندگی از شیخ «نواف الاحمد الجابر الصباح»، امیر کشورش، در نشست امنیت و توسعه جده شرکت کند.

خبرگزاری رسمی عمان (اونا) نیز اعلام کرد که «اسعد بن طارق آل سعید»، معاون نخست وزیر این کشور در امور روابط و همکاری‌های بین المللی و نماینده ویژه سلطان «هیثم بن طارق آل سعید»، ریاست هیئت نمایندگی کشورش در نشست جده را بر عهده خواهد داشت.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) نیز گزارش داد که شیخ «محمد بن زاید آل نهیان»، رئیس این کشور در راس یک هیئت بلندپایه راهی عربستان شده جایی که قرار است در نشست امنیت و توسعه جده شرکت کند.

خبرگزاری رسمی اردن (پترا) نیز ضمن اعلام این که ملک «عبدالله دوم»، پادشاه این کشور از آمریکا راهی عربستان شده تا در نشست امنیت و توسعه جده شرکت کند، تاکید کرد که وی در حاشیه این نشست نیز دیدار‌هایی با رهبران شرکت کننده در آن انجام خواهد داد تا برخی مسائل منطقه و در راس آن‌ها مسئله فلسطین، تلاش‌های در راستای ایجاد راه حل سیاسی برای بحران‌های منطقه و تقویت روابط دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

«بسام راضی»، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری مصر نیز به نوبه خود اعلام کرد که «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری این کشور صبح امروز راهی عربستان شده تا در نشست امنیت و توسعه جده شرکت کند.

دفتر اطلاع رسانی «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق نیز شامگاه جمعه تایید کرد که وی برای شرکت در نشست امنیت و توسعه جده با هدف بررسی مسائل مربوط به انرژی، امنیت غذایی و چالش‌های زیست محیطی و همچنین ترسیم گام‌های همکاری، شراکت و هماهنگی مشترک در رابطه با این مسائل سرنوشت ساز برای همه ملت‌های منطقه، راهی عربستان شده است.

این در حالی است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده، نشست امنیت و توسعه جده هر چند بنا به دعوت پادشاه عربستان برگزار می‌شود، با این حال قرار است ریاست آن را شاهزاده «محمد بن سلمان آل سعود»، ولیعهد این کشور بر عهده داشته باشد.

منبع: شفقنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عربستان شورای همکاری خلیج فارس جو بایدن آمریکا راهی عربستان شده خبرگزاری رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۴۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز

پس از اعلام هشدار در خصوص بارندگی و احتمال آبگرفتگی، ستاد مدیریت بحران شهرستان اهواز تشکیل جلسه داد و ادارات و دستگاه‌ها را حالت آماده باش قرار داد.

هم اکنون اکیپ‌های عملیاتی شرکت آب وفاضلاب اهواز  در کنار شهرداری اهواز برای مقابله با هرگونه آبگرفتگی در سطح شهر آمادگی لازم را دارند. پمپ‌های جمع آوری آب‌های سطحی نیز در نقاطی که احتمال آبگرفتگی وجود دارد نصب شده است.

شرکت آب و فاضلاب نیز در روز‌های اخیر ضمن اعمال مراقبت‌های بهره برداری در جهت ظرفیت سازی و بازآماد ۱۴۸ ایستگاه انتقال فاضلاب و بکارگیری ۷۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین، تجهیزات، حدود ۵۰۰  نیروی ماهر و عملیاتی، برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی به منظور جمع آوری آب‌های سطحی و هدایت روان آب‌ها را در حالت آماده باش قرار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • تصویری از میز غذای وزیر اقتصادمان در شهر ریاض عربستان
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد