Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@20:43:23 GMT

بن‌زاید و الکاظمی در جده دیدار کردند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۵۶۳۱

بن‌زاید و الکاظمی در جده دیدار کردند

رئیس دولت امارات و نخست‌وزیر عراق در حاشیه نشست جده درباره هماهنگی‌ها و همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس دولت امارات امروز ‌(شنبه) با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در حاشیه «نشست جده برای امنیت و توسعه» که به میزبانی عربستان سعودی برگزار خواهد شد، دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت امارات «وام»، دو طرف روابط بین دو کشور را بررسی کرده و درباره راه‌های تقویت مناسبات ابوظبی-بغداد در حوزه‌های مختلف گفت‌وگو کردند.

علاوه بر این، بن‌زاید و الکاظمی موضوعاتی همچون همکاری‌ها و هماهنگی‌های دو کشور در برخی از بخش‌های توسعه‌ای، اقتصادی و سرمایه‌گذاری و فرصت‌های توسعه آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس دولت امارات و نخست‌وزیر عراق درباره برخی از مسائل بین‌المللی و پرونده‌های منطقه‌ای مورد علاقه  و اهتمام دو کشور بحث و  تبادل نظر کردند.

الکاظمی و بن‌زاید برای شرکت در نشست جده وارد عربستان شده‌اند؛ نشستی که با حضور سایر سران کشورهای عربی همکار با ریاض و همچنین «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امروز برگزار خواهد شد.

پیش از این، الکاظمی و بایدن نیز دیداری دوجانبه داشتند. در بیانیه مشترکی که پس از این دیدار منتشر شد، آمده است که در این دیدار طرفین بر لزوم تشکیل دولت جدید عراق که بازتاب اراده مردم این کشور باشد و احترام به دموکراسی و استقلال عراق تأکید کردند.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استقلال دولت سرمایه عراق عربستان سعودی دولت امارات بن زاید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب دیدار کرد

رئیس اقلیم کردستان عراق پیش از ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق پیش از ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد.

این خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 751172

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب دیدار کرد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با حسین امیرعبداللهیان
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیر عبداللهیان
  • عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی
  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی دیدار کرد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با آیت‌الله رئیسی
  • نچیروان بارزانی با رئیسی دیدار کرد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق