Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: اقدام سیاسی کشورهای امریکا، انگلیس و کانادا درخصوص عدم صدور ویزای ورزشکاران ایرانی را با جدیت ازطریق مجامع بین المللی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدحسن تقی‌زاده سرپرست امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان درباره عدم صدور ویزا توسط آمریکا برای ورزشکاران ایرانی اظهار داشت: اقدام نابخردانه و سیاسی برخی از کشورها بابت عدم صدور ویزا برای ورزشکاران ایرانی با تشکیل کارگروهی تخصصی، با جدیت پیگیری و با تهیه مستندات پیرامون تضییع حق قهرمانان کشورمان از طریق مجامع و محاکم بین المللی تا حصول نتیجه دنبال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عدم صدور روادید برای برخی ورزشکاران ایرانی در رویدادهای بین المللی را امری غیرورزشی، کاملا سیاسی و مغایر روح منشور المپیک توصیف کرد و افزود: مشکلات پیش آمده توسط کشورهای امریکا، انگلیس و کانادا در صادر نکردن روادید برای ورزشکاران ما در رشته‌های مختلف از جمله تیراندازی باکمان، کاراته، دوومیدانی، تنیس و فوتبال و متعاقب آن باز ماندن آنها از شرکت در مسابقات ورزشی که بعضی از این رویدادها که با عدم کسب سهمیه برای مسابقات پیش رو همراه بوده، اقدامی خصمانه و خلاف موازین ورزشی و انسانی بوده است.

او تصریح کرد: در همین راستا برای احقاق حق ورزشکاران کشورمان مقرر شده تا کارگروهی متشکل از وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیونهای متضرر از این اقدام سیاسی تشکیل شود تا حقوق تضییع شده آنها را توسط مجامع بین المللی با جدیت تا حصول نتیجه پیگیری کنیم.

سرپرست دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان در ادامه سخنانش به لغو بازی دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و کانادا اشاره و تصریح کرد: با توجه به اقدام سیاسی دولت کانادا در فسخ یک جانبه قرارداد این مسابقه دوستانه و تدارکاتی، طی جلسات مکرر، مصوب شد که این موضوع توسط فدراسیون فوتبال از طریق مجامع و محاکم بین المللی دنبال و نتایج آن بزودی اعلام شود.

این مقام مسئول تاکید کرد که مستندات و مدارک در حال جمع‌آوری است و در این راستا به زودی اقدام عاجل انجام خواهد پذیرفت.
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان ورزشکاران ایرانی برای ورزشکاران اقدام سیاسی بین المللی عدم صدور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۵۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد

به گزارش صدای ایران،باشگاه خبرنگاران نوشت: سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • کیومرث هاشمی: نظارت بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت
  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • نبی: برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است/ واگذاری سرخابی‌ها آثار مثبتی دارد
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران