Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:53:22 GMT

همایش «نقش علوم عقلی در گسترش دین» در قم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۶۲۹۳

همایش «نقش علوم عقلی در گسترش دین» در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی موسسه علمی تربیتی آوای توحید، اردو و همایش «نقش علوم عقلی در گسترش دین» با حضور بیش از صد تن از طلاب و فضلای جامعه‌المصطفی(ص) در اردوگاه ۱۵ خرداد قم برگزار شد.

در این همایش از شخصیت‌های علمی و تراز علوم عقلی همچون اساتید رمضانی، حسینی آملی ، پارسانیا ، امینی نژاد، عموزاده و حیدری در موضوعات تبیین جایگاه علوم عقلی در منظومه دین، اهمیت و ضرورت خواندن فلسفه (تبیین ضرورت یادگیری فلسفه در بین سایر علوم پایه) ، تاثیر فلسفه در رشد و پیشبرد رشته‌های مختلف علوم دینی( نقش فلسفه رشته‌های دینی در شکل‌دهی و سرعت‌بخشی رشد علوم دینی، اهمیت و ضرورت فراگیری علوم عقلی در حوزه بین‌الملل، معرفی مکاتب فلسفی جهان و تبیین جایگاه فلسفه در شکل‌گیری تمدن‌ها و ارتقای اجتماعی آن‌ها در همه ابعاد تمدنی، تبیین جایگاه فلسفه در شکل‌گیری امتدادهای اجتماعی استفاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اردو افتتاحیه دوره‌های تربیت مدرسی علوم عقلی جامعه‌المصطفی(ص) با مشارکت و اجرای موسسه آوای توحید است و طلاب و دانشجویان جامعه‌المصطفی(ص) که علاقمند به شرکت در دوره تربیت مدرسی علوم عقلی هستند می‌توانند به سایت مدرسه معرفتی آوای توحید مراجعه کنند.

انتهای پیام/78032

منبع: فارس

کلیدواژه: جامعه المصطفی اردوگاه دوره تخصصی علوم عقلی علوم عقلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۶۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان هویت دینی و ملی را برای دانش‌آموزان تبیین کنند

ایسنا/اصفهان امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز معلمان باید هویت دینی و ملی را برای دانش‌آموزان تبیین کنند و به موضوع کار فرهنگی در مدارس توجه ویژه‌ای نشان دهند.

حجت‌الاسلام سید احمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، با اشاره ارزش و اهمیت تقوا در سعادت انسان، اظهار کرد: اگر انسان به تقوای الهی توجه نکند، سرمایه انسانیت و معنویت خود را را از دست می‌دهد و دچار خسران می‌شود.

او با اشاره به اعتراض‌های اخیر دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و غرب، علیه رژیم صهیونیستی، بیان کرد: این اعتراض‌ها بیانگر خشم جهانی علیه رژیم صهیونیستی است. نامه ۱۰ سال قبل مقام معظم رهبری به جوانان غربی منشأ اعتراض‌های امروز جوانان آمریکایی علیه رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) افزود: امام صادق (ع) در مواجهه با جریانات انحرافی آن دوران، با روش جهاد تبیین مقابله کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح نور مبنای شرعی عقلی دارد و مورد حمایت رهبر و مراجع و مردم است
  • معلمان هویت دینی و ملی را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود
  • گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی
  • کیفیت رشته‌های پیراپزشکی ضامن سلامتی جامعه است
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین