Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: در قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قوه قضائیه موظف است شعبه ویژه برای امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی کند.

سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی در حاشیه نشست تخصصی تبیین شاخص‌های عفاف و حجاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق آماری که فرماندهی نیروی انتظامی به ما ارائه می‌دهند ۴۱ درصد افرادی که در معابر عمومی توسط نیروی انتظامی تذکر می‌گیرند یا توقیف می‌شوند کارمندان دولت هستند؛ کسانی که در محل کار یا بعد از خروج از محل کار رعایت حجاب و عفاف را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طبق قانون باید کسانی که بیرون مورد تذکر یا توبیخ قرار می‌گیرند به محل کارشان هم ارجاع داده شود، افزود: در این تذکر آن چیزی که مهم است اگر ما و دولت می‌خواهیم عفاف و حجاب و صیانت از خانواده‌ها را جدی بگیریم باید از خودمان شروع کنیم.

هاشمی گلپایگانی تصریح کرد: ادارات مختلف اجازه نباید داشته باشند در محدوده و حیطه مدیریتی خودشان افراد بدحجاب داشته باشند و بعد به مردم در زمینه حفظ حجاب رهنمون دهند لذا در این طرح ستاد اولین عرصه و قدم شروع از دستگاه‌های دولتی و کارمندان است.

وی با بیان اینکه شاخص‌های رفاه و حجاب برای دستگاه‌های دولتی مشخص و ابلاغ شده است، تاکید کرد: عفاف در شش مولفه است که عفاف در پوشش به صورت تفصیلی بیان و به همه دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳۲ دستگاه را در ۳۳۰ ماده موظف کرده کار انجام دهند که صدا و سیما بالاترین وظایف قانونی را دارد.

هاشمی گلپایگانی تصریح کرد: در قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قوه قضائیه موظف است؛ شعبه ویژه برای امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی کند.

وی به گشت ارشاد مسئولان که در این دولت مطرح شده اشاره کرد و گفت: مدیران متخلف اولین و مهمترین قسمت این برخورد هستند و مردم برای گزارش مدیران متخلف به دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر آن دستگاه مراجعه کنند.

هاشمی گلپایگانی تصریح کرد: در مقام بالاتر به دبیر استانی که در سایت مشخص است و اگر دبیر استانی اهمال کرد به سایت مرکز می‌توانند مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی امر به معروف و نهي از منكر امر به معروف و نهی از منکر هاشمی گلپایگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود

‌به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب استان البرز به همت سازمان بسیج اصناف این استان در روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ صبح در سالن ۹ دی هشتگرد برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور سرهنگ حمید عسگری، رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار می‌شود و فرید نجف نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سخنران این برنامه خواهد بود.

کد خبر 6096885

دیگر خبرها

  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • (ویدئو) آجرلو: موافق لایحه عفاف و حجاب هستم؛ اگر به صحن می‌آمد بهتر بود
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • تبیین طرح «عفاف و حجاب» توسط فرمانده سپاه تالش