Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی امروز در نشست تخصصی تبیین شاخص‌های عفاف و حجاب در قالب رویداد فرهنگی گوهرشاد در مرکز همایش‌ها و نمایشگاهی منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی باید شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند، اظهار کرد: این دستور به کلیه دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده و باید گشت ارشاد مسؤولین راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه ۴۱ درصد افرادی که در خیابان‌ها توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند از پرسنل دستگاه‌های دولتی می‌باشند، گفت: هنگامی که آمران به معروف به پرسنل دستگاهی تذکر می‌دهند مدیر حق ندارد اعلام کند تنها به وظیفه کاری می‌پردازم بلکه طبق قانون مکلف است مقوله امر به معروف و نهی از منکر را در دستگاه‌های دولتی احیا کند و همه دستگاه‌های دولتی باید شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند. 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با تأکید بر اینکه دستور فوق به همه دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده اما برخی دستگاه از این امر سر باز زده‌اند که با آن‌ها برخورد می‌شود، تصریح کرد: نمی‌توان مردم را به حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر دعوت کرد در حالیکه آنقدر بی‌مهری نسبت به فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف وجود دارد. 

صالح هاشمی با بیان اینکه مردم هرجا عفاف و حجاب را نامناسب دیدند اطلاع داده تا برخورد مناسب انجام شود، افزود: از سوی دیگر نباید مردم را در خیابان‌ها دستگیر کرد ولی در بخش‌های دولتی افراد با بدحجابی مشغول فعالیت باشند. 

وی با اشاره به اینکه کسی اجازه ندارد مدیر باشد و امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشد، بیان کرد: شاخص‌های عفاف و حجاب در بهمن ۱۴۰۰ ابلاغ شد اما دستگاه‌ها و مدیران میانی در بسیاری موارد این ابلاغیه را کنار گذاشته‌اند که با بهره گیری از جامعه مردمی تحت عنوان تشکل‌های مردم نهاد نظارت خود را از بالا و جامعه مدیران و در بدنه انجام می‌دهیم تا امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود. 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه در صورتی که مردم در بانک با متصدی بدحجابی مواجه شدند، رییس شعبه را مطلع ساخته و اگر برخوردی صورت نگرفت، ما اقدام می‌کنیم، گفت: بانک نباید ویترین بی‌عفتی باشد و مردمی که می‌خواهند امر به معروف کنند نیز نباید متحمل سختی شوند و از مردم می‌خواهیم به ما اعتماد داشته باشند. 

صالح هاشمی با بیان اینکه اگر مدیری با این ستاد همراهی نکرد ابتدا نصیحت و سپس برخورد مناسب انجام خواهد شد، افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر طرحی را در ۱۱ عرصه برای حجاب و عفاف تدوین کرده که اولین عرصه، دستگاه‌های دولتی است و سپس فضاهای مجازی، مراکز آموزشی لباس و پوشاک، مراکز تفریحی، خدماتی و معابر عمومی و سایر عرصه‌ها که دولت موظف است بر آن نظارت کند. 

به گفته وی، اگرچه دولت باید معیشت مردم را تأمین کند اما این به معنای آن نیست که سال به سال رعایت حجاب و عفاف کاهش یافته و در مناطق آزاد مراودات تجاری آزاد است. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر طبق شورای انقلاب فرهنگی به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده اما برای کارآمدی بهتر نباید منفعل عمل کرد، گفت: ضرورت رعایت حجاب و عفاف ابتدا باید در عرصه مدیران و دستگاه‌های دولتی برای کارمندان و مدیران باشد و مدیر هر مجموعه موظف است حجاب مجموعه خود را اصلاح کند. 

وی خواستار راه اندازی گشت ارشاد مسؤولان شد و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید از مدیران شروع شود اگر این بار کوتاه آمده و عقب نشینی کنیم و ترس از هجمه‌های دشمنان باعث شکست شود، دیگر نمی‌توان سربلند کرد. 

صالح هاشمی با تأکید براینکه ستاد امر به معروف هرجا اختلاسی دید با آن برخورد می‌کند و در این راستا ۱۲ قاضی برکنار شدند و برخورد با فساد را باید از خودمان شروع کنیم، افزود: همانطور که در دولت سیزدهم رییس جمهور سواحل را بعد از ۴۰ سال در ۲۰ روز آزاد کرد چرا عفاف و حجاب آزاد نشود؟ 

وی با بیان اینکه امروزه عفاف و حجاب نماد تقابل فرهنگ غربی با فرهنگ ایرانی اسلامی شده است، گفت: دشمنان معتقدند اگر دیوار عفاف و حجاب در جمهوری اسلامی فرو بریزد مابقی دیوار‌ها قابل فرو ریختن است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر حجاب و عفاف رویداد فرهنگی گوهرشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۶۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ طرح عفاف و حجاب موسوم به «طرح نور» از ۲۵ فرورودین همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شد.

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای گیلان با نگاهی به روند اجرای این طرح در استان، نظر مردم را در این خصوص جویا شده است.

مردم مومن و معتقد گیلان حمایت خود را از این طرح ملی که حدود ۲ هفته از اجرای آن در کشور و استان می‌گذرد ابراز کردند.

مردم گیلان با تاکید بر لزوم حفظ حجاب برای بانوان، این امر را موجب امنیت و آرامش خاطر این قشر از جامعه دانستند.

دیگر خبرها

  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم