Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دوره تحول و تعالی، یکی از تاکیدهای مکرر غلامحسین محسنی اژه ای کاهش هزینه‌ها و تشریفات در ساختار دستگاه قضایی بوده است. رئیس دستگاه قضا در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در دستوری خطاب به «اداره کل تشریفات»، «مرکز رسانه  قوه قضاییه» و «یگان حفاظت قوه قضاییه» بر لزوم تقلیل و به حداقل رساندن هزینه‌ها و تشریفات در برنامه‌های مربوط به رئیس قوه قضاییه تصریح کرد که انجام سفرهای استانی بدون تشریفات معمول از جمله همین اقدامات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوه قضاییه و مجلس قوانین مربوط به دختران را اصلاح کند

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای بر همین اساس در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور که بخشی از آن ناشی از تحریم‌ها و بخش دیگر به دلیل سوء مدیریت‌ها بوده، تصریح کرد: امروز قوه قضاییه، مجلس و دولت برخی امور را پرهزینه اداره می‌کنند که باید این نحوه مدیریت اصلاح شود؛ این یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که باید به خاطر برخی تنگناها طرز کار خود را اصلاح کنیم و مدیریت ما نسبت به سال‌های گذشته متفاوت شود.

در همین راستا، اخیرا دستورالعمل ویژه‌ای از سوی رئیس قوه قضاییه برای کاهش تشریفات و هزینه‌ها در سفرهای خارجی کارکنان قوه قضاییه و دعوت از مقامات و هیئت‌های خارجی ابلاغ شده است.

این دستورالعمل به منظور ایجاد انسجام، هماهنگی و یکپارچگی اقدامات مربوط به انجام ماموریت‌های خارج از کشور مقامات و کارکنان قوه قضاییه در قالب اعزام هیئت‌های قضایی و کارشناسی اعم از گروهی و انفرادی و نیز دعوت از هیئت‌های قضایی و کارشناسی سایر کشورها توسط واحدهای مختلف قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و با نگرش به راهکارهای مربوط به عرصه بین‌الملل مندرج در سند تحول قضایی، تهیه و ابلاغ شده است.

براساس این دستورالعمل که در ۲ فصل، ۲۱ ماده و ۹ تبصره تدوین شده است، بررسی سفرهای خارجی کارکنان قوه قضاییه و دعوت از مقامات و هیئت‌های خارجی بر عهده یک کارگروه ویژه به نام «کارگروه سفرهای خارجی قوه قضاییه» گذاشته شده است.

تجمع اعتراضی دانشجویان علیه قوه قضاییه + فیلم

این کارگروه که مرکب از رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه، دادستان کل کشور یا یکی از معاونین وی، معاون امور بین الملل (رئیس کارگروه)، معاون پشتیبانی و مالی و عمرانی و رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه است، درباره انجام سفرهای خارجی کارکنان قوه قضاییه و دعوت از مقامات و هیئت‌های خارجی به کشور تصمیم گیری می‌کند.

در این دستورالعمل تاکید شده است، درخواست‌های واصله – درخواست برای انجام سفرهای خارجی – به دبیرخانه، توسط دبیر کارگروه در جلسه کارگروه مطرح خواهد شد و کارگروه در بررسی‌های خود به اصل «صرفه جویی و کاهش سفرهای خارجی»، توجه ویژه خواهد کرد.

همچنین در دستورالعمل آمده است: کارگروه در مورد ضرورت و یا عدم ضرورت سفر، تعداد و ترکیب اعضای هئیت اعزامی، تعداد روزهای سفر و موارد مربوط تصمیم گیری خواهد کرد و هرگونه دعوت از مقامات یا هیئت‌های خارجی یا پذیرش درخواست سفرهای موضوع این دستورالعمل به جمهوری اسلامی ایران در زمان مقتضی همراه با دلایل توجیهی و اهمیت سفر، محل تامین هزینه‌ها و برنامه‌های سفر باید در این کارگروه مورد ارزیابی قرار گیرد.

حساسیت به موضوع صرفه جویی در هزینه سفرهای کارکنان قوه قضاییه به همین نکات ختم نشده و در ماده ۱۰ فصل اول این دستورالعمل حتی به لزوم توجه به کاربرد این سفرها براساس وظایف قوه قضاییه اشاره شده است.

در این دستورالعمل تاکید شده است: پس از ماموریت خارجی، فرد یا رئیس هیئت موظف است با ارائه صورتحساب هزینه و اسناد مربوط به انجام ماموریت، از قبیل لاشه بلیت، صورتحساب اقامت، غذا، جابجایی، هزینه ثبت نام و سایر هزینه‌های مرتبط با انجام ماموریت خارجی، با اداره کل امور مالی قوه قضاییه یا بخش مالی واحد متبوع تسویه حساب کند.

همچنین دبیرخانه کارگروه مکلف است بانک اطلاعاتی کاملی از سفرها و ماموریت‌های خارجی واحدهای زیرمجموعه قوه قضاییه از قبیل تعداد سفرها در سال، تعداد افراد یا هیئت‌های اعزامی، تعداد هیئت‌های خارجی و نتایج حاصله را تهیه و نگهداری کند.

قوه قضاییه با قدرت در مسیر تحول حرکت می‌کند

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: قوه قضاییه سفر خارجی غلامحسین محسنی اژه ای خارجی کارکنان قوه قضاییه هیئت های خارجی دعوت از مقامات سفرهای خارجی قوه قضاییه هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت : HSE یک پروژه کنار پروژه‌های دیگر نیست ، HSE یک رویکرد است که در تمام پروژه‌ها اجرا می‌شود و باید به اصول و مبانی آن توجه کنیم ، احترام به HSE احترام به کارکنان و شهروندان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا. سعید ابراهیمی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش اهمیت، نقش و جایگاه HSE در مدیریت شهری اظهار کرد : این همایش در ادامه فعالیت کارگروه HSE با هدف افزایش آگاهی و توانمندی در این عرصه برنامه‌ریزی شده است .

وی با اشاره به شعار سال در بیانات مقام رهبری افزود: دو کلید واژه جهش تولید و مشارکت مردم در این شعار وجود دارد که عامل اصلی جهش تولید، نیروی انسانی است و در این راستا بهره‌وری نیروی کار مطرح شود که اگر آن را ارتقا دهیم، منجر به رشد تولید می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه در عرصه مشارکت مردم نیز نوع نگاه ما در تکالیف، تصدی‌گری و تولی‌گری مهم است ادامه داد: لفظ کارگر مقدس است و بار معنایی و ارزش دارد، همه مدیران در این عرصه باید کار کنند.

ابراهیمی تصریح کرد: در حوزه شهری و در مجموع در شهرداری و سازمان‌های وابسته جامعه ۲۰ هزار نفری در شهر فعالیت می‌کنند که سلامت و ایمنی آن‌ها بسیار مهم است، از سوی دیگر مردمی که در این شهر زندگی می‌کنند در معرض فعالیت‌های ما و تأثیر آن قرار می‌گیرند.

ابراهیمی با بیان اینکه HSE نظام مدیریتی و یک سیستم شامل ابزارها، روش‌ها و رویکردها است که سه هدف ایمنی ، سلامت و محیط زیست را در بردارد، اظهار کرد: HSE یک پروژه کنار پروژه‌های دیگر نیست ، HSE یک رویکرد است که در تمام پروژه‌ها اجرا می‌شود و باید به اصول و مبانی آن توجه کنیم .

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به اینکه احترام به HSE احترام به کارکنان و شهروندان است، افزود: هدف کلان برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است و ششمین هدف خرد آن مباحث HSE است ، در این راستا کارگروه HSE نیز در شهرداری تشکیل شده است .

وی ادامه داد: پیش از تشکیل این کارگروه در مجموعه شهرداری و مناطق پانزده‌گانه اقدامات در این حوزه انجام می‌شد، اما شاهد نبود یکپارچگی در اهداف و وظایف بودیم، با تشکیل این کارگروه این موضوع را به نظام مبتنی بر اصول و رویه در همه بخش‌ها تبدیل کردیم.

ابراهیمی با اشاره به قوانین بالادستی کشور در این موضوع ادامه داد: گروه ۴۰ نفره در کارگروه HSE به موضوعاتی همچون آموزش ، تحلیل حوادث ، شناسایی عدم انطباق‌ها در ریسک ساختمانی شهرداری و … می‌پردازند .

وی افزود : تعیین و انتخاب مشاور برای فرآیند HSE با هدف احصا و شناسایی ابهامات این فرآیند و استقرار نظام HSE در یکی از مناطق و سازمان به عنوان هدف‌گذاری در سال‌جاری ، دو پروژه‌ای است که امسال به آن ورود می‌کنیم .

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با تقدیر از سازمان‌های برتر شهرداری که عملکرد موفقی در حوزه HSE دارند تصریح کرد: سال جاری برای بیمه جامع شهروندی مناقصه برگزار کردیم که نرخ آن از سال قبل پایین‌تر است، زیرا شرکت برنده شاخص خسارت را کمتر ارائه کرده بود که باید با آنالیز بدانیم چقدر به عملکرد ما در این حوزه بازمی‌گردد.

کد خبر 749995

دیگر خبرها

  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است
  • تجلیل از همسرانِ معلمِ کارکنان قضایی هرمزگان با حضور رئیس قوه قضاییه
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • رییس عدلیه به هرمزگان سفر می‌کند