Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالله مختاری عصر امروز در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۵۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند و ۴۸۴ هزار نفر از بیمه‌شدگان در استان در قالب بیمه‌شده اصلی و مستمری‌بگیر از خدمات بهره‌مند می‌شوند. 

مدیرکل تأمین اجتماعی با اشاره به سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی که در ابتدای سال از سوی رهبر معظم انقلاب در جهت حفظ و پایداری این سازمان ابلاغ شد، افزود: تأمین اجتماعی سازمانی بین‌النسلی است و متعلق به همه نسل‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداخت ۶۴ میلیارد تومان بیمه بیکاری به ۱۵۰۰ نفر در سال گذشته

مختاری با بیان اینکه در سال گذشته ۶۴ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری به یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در استان پرداخت شد و در مجموع با سایر تعهدات ۱۰۹ میلیارد تومان خدمات ارائه شده‌است‌، ادامه داد: در تعهدات بلندمدت نیز یک‌هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان به ۴۴ هزار نفر مستمری‌بگیر پرداخت شده‌است. 

وی افزود: ۷۵ درصد مستمری‌بگیران استان حداقلی‌بگیر هستند.

مختاری اظهار کرد: طبق تفاهم‌نامه با وزارت ارشاد از سال ۸۱ خبرنگاران مشمول قانون مشاغل آزاد هستند و از ۱۰ درصد کمک‌دولت بهره‌مند می‌شوند. 

مدیرکل تأمین اجتماعی تصریح کرد: از سال ۸۸ هدفمندی یارانه‌ها نیز به این حمایت اضافه شد اما از سال ۹۷ که دولت هدفمندی را متوقف کرد، همچنان طبق تفاهم‌نامه سال ۸۱، ۱۲ هزار بیمه‌شده اعضای عضو صندوق اعتباری هنر می‌توانند از این حمایت بهره‌مند شوند.

پاسخگویی ۲۴ ساعته از طریق سامانه گویای ۱۴۲۰

وی با اشاره به اینکه بیمه‌شدگان می‌توانند با نصب برنامه کاربردی «تامین اجتماعی من» روی تلفن همراه به تمامی ۴۲ خدمت سازمان دسترسی پیدا کنند، تاکید کرد: سامانه گویای ۱۴۲۰ در حوزه‌های بیمه و درمان سازمان بصورت شبانه‌روزی پاسخگوی مردم است و درخواست ثبت شده در این سامانه در اولین فرصت بررسی خواهد شد.  

مصطفی فلاحی، مدیر درمان تأمین اجتماعی نیز در این نشست گفت: تأمین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است که منابعش از وصول حق بیمه‌ها و منابع دیگر تأمین می‌شود که بخشی از این منابع سرمایه‌گذاری‌ها و نذورات است. 

مدیر درمان تأمین اجتماعی ادامه داد: این سازمان بزرگترین صندوق بیمه‌گر کشور است که خدماتی از قبل تولد تا پس از مرگ ارائه می‌کند.

۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، افزود: در حوزه درمان تأمین اجتماعی دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم برای ارائه خدمت وجود دارد. 

فلاحی با اشاره به اینکه ۲ پلی‌کلینیک در شهرکرد و ۳ پلی‌کلینیک دیگر در لردگان، بروجن و فارسان در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: بیمارستان امام علی(ع) تنها مرکز بستری تامین اجتماعی در سطح استان است. 

مدیر درمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه بیمارستان امام علی(ع) در سال گذشته در بخش درمان مستقیم بیش از ۲.۵ میلیون نفر مراجعه‌کننده و استفاده از خدمات داشته‌است، افزود: همچنین ۱۵ هزار مورد بستری ثبت شده که از این تعداد ۱۰ هزار نفر عمل جراحی داشتند. 

وی ادامه داد: این بیمارستان ۷.۵ درصد تخت‌های استان را دارد ولی در دوران پیک‌های کرونا حدود ۲۵ درصد بیماران کووید_۱۹ را پوشش داد. 

فلاحی با تاکید بر اینکه در سیستم بیمارستان امام علی(ع) و مراکز درمانی سرپایی، طرح ارتباطات مردمی بصورت کشوری درحال برگزاری است، خاطرنشان کرد: بیمارستان امام علی(ع) در سال گذشته با ۸۱ درصد، بالاترین سطح رضایتمندی را در کل کشور داشته‌است.

ثبت کمترین نرخ فوتی کرونا در کشور در بیمارستان امام علی(ع) 

مدیر درمان تأمین اجتماعی نرخ فوتی کرونا در کشور را حدود ۷ درصد عنوان کرد و افزود: بیمارستان امام علی (ع) با نرخ ۴.۵ درصد، کمترین نرخ فوتی کرونا در کشور را دارد. 

فلاحی با اشاره به اینکه این بیمارستان تنها بیمارستان مجهز به بالگرد برای خدمت‌رسانی به مناطق صعب‌العبور در سطح استان است، بیان کرد: همچنین بیمارستان امام علی(ع) جزو بیمارستان‌های سبز کشور است که پسماند فاضلابش بازیافت می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در دوران کرونا هزینه بستری هر بیمار کرونایی متوسط ۸ میلیون تومان است که برای بیمه‌شدگان سازمان تماماً رایگان بوده‌است.  

مدیر درمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: سازمان در حوزه درمان غیرمستقیم با ۵۵۰ مرکز قرارداد دارد که حاصل این قرارداد ۴.۵ میلیون مراجعه سرپایی و ۴۳ هزار جراحی بوده‌است.

پرداخت 100 درصدی هزینه‌های دیالیز، هموفیلی و تالاسمی

فلاحی مجموع هزینه‌های بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم در سال گذشته را ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: در درمان غیرمستقیم برخی بیماری‌ها مانند دیالیز، هموفیلی و تالاسمی بیماری‌های خاص هستند و ۱۰۰ درصد هزینه‌هایشان توسط سازمان پرداخت می‌شود.  

وی با اشاره به پرداخت ۹۰ تا ۹۵ درصد هزینه‌های بیماری‌های صعب‌العلاج مانند ام‌اس و سرطان توسط سازمان خاطرنشان کرد: برخی بیماری‌های مربوط به پرتودرمانی نیز تماماً تحت پوشش قرار می‌گیرند.  

فلاحی افزود: در بحث ناباروری، سازمان آماده عقد قرارداد با مراکز خصوصی و دولتی و پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌ها بصورت بسته‌ای است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان در خصوص بیماری‌های مزمن مانند دیابت و فشار خون اظهار داشت: این بیماران اغلب باید تا آخر عمر دارو مصرف کنند که بیمه‌شدگان می‌توانند رایگان دارو دریافت کنند.

وی افزود: این قبیل بیماری‌ها باید کنترل شوند تا منجر به هزینه‌های سنگین‌تری برای سازمان نشود. 

فلاحی در خصوص بیماری سرطان بیان کرد: در سازمان تأمین اجتماعی طرحی با عنوان غربالگری سرطان سینه برای بانوان بالای ۳۰ سال و همچنین غربالگری سرطان روده بزرگ برای آقایان و بانوان بالای ۵۰ سال در حال اجراست که در این طرح تلاش شده با انجام آزمایش تشخیص به‌هنگام انجام و مراحل درمانی برای بیمار آغاز شود.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمه سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری مدیر درمان تأمین اجتماعی بیمارستان امام علی ع میلیارد تومان سال گذشته مستمری بگیر بیمه شدگان بیماری ها هزینه ها تحت پوشش ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

به گزارش منیبان، براین اساس مستمری بازنشستگان در فرودین‌ماه مطابق سال گذشته پرداخت می‌شود اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد