Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@14:11:14 GMT

متروکه های جذاب المپیکی! (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۷۴۳۷

متروکه های جذاب المپیکی! (+عکس)

عصر ایران - بهترین ورزشکاران جهان برای کسب مدال در مسابقات المپیک هر چهار سال یک بار گرد هم می آیند. کشور میزبان باید ساختارهای مورد نیاز برای برگزاری مسابقات، تغذیه و خواب این تعداد زیاد از ورزشکاران را فراهم کند. برای برگزاری هر دوره از بازی های المپیک که فقط چند هفته طول می کشد، ممکن است میلیون ها دلار صرف ساخت استادیوم های ورزشی، استخرهای شنا، و مکان اسکان ورزشکاران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پس از پایان بازی ها چه اتفاقی برای این سازه ها رخ می دهد؟ برخی دهکده های المپیک به ساختمان های اسکان دانشجویان، اقامتگاه های خصوصی، و مراکز خرید تبدیل می شوند. اما برخی سازه های ساخته شده برای بازی های المپیک چندان هم خوش شانس نیستند و پس از پایان مسابقات به حال خود رها شده و تبدیل به مکان هایی متروک می شوند. در ادامه برخی از جالب توجه‌ترین نمونه ها در این زمینه ارائه شده اند.

استخر المپیک – ریو، 2016

 خانه ورزشکاران – برلین، 1936

استادیوم المپیک – سوچی، 2014

حلقه های المپیک روی سکوی پرش با اسکی – سارایوو، 1984

 

پیست دوچرخه سواری – پکن، 2008

 

دهکده المپیک – برلین، 1936

 مجموعه المپیک هلینیکون – آتن، 2004

 

مجسمه نماد المپیک – پکن، 2008

 

پیست بابسلد (سورتمه‌سُری) – گارمیش-پارتنکیرشن، 1936

 استادیوم کانویی/کایاک سواری – آتن، 2004

 استادیوم والیبال ساحلی – آتن، 2004

فضای رویداد – برلین، 1936

 دهکده المپیک – تورین، 2006 

 استادیوم هاکی – آتن، 2004

 استادیوم بازی های آبی المپیک – ریو، 2016

 

زمین گلف – ریو، 2016

 

سالن شنا – برلین، 1936

 پیست بابسلد (سورتمه‌سُری) – سارایوو، 1984

 سکوی پرش با اسکی – سارایوو، 1984

 استادیوم والیبال ساحلی – آتن، 2004

 استادیوم سافتبال – آتن، 2004

 سالن المپیک زترا – سارایوو 1984

 سکوی پرش با اسکی – کورتینا، 1944 (به 1956 تغییر زمان داد)

  استخر شنا – برلین، 1936

 استادیوم بیس بال – آتن، 2004

 

مطالعه دو مطلب زیر را نیز از دست ندهید: 

*از دهکده متروک ژاپنی تا ایده ای برای یک سریال آمریکایی! (+تصاویر) *تسکالتوبو؛ شهری متروک اما جذاب برای مردم شوروی و نخبگان کمونیست! (+عکس) تماشاخانه ببینید| بی‌توجهی به تاریخ پیش از اسلام در اهواز/ یک گور اشکانی در حال تخریب است ببینید| هشدار درباره خشک شدن کامل دریاچه ارومیه؛ لزوم تخلیه شهرها تا زنجان فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مناف هاشمی در جمع خبرنگاران بعد از نشست اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: خسروی‌وفا در این باره صحبت کرده است. انتظار نبود که چنین وضعیتی در بودجه کمیته بیفتد و شوک به کمیته المپیک وارد شود. بخشی از این رقم بودجه در لایحه اصلاح شد و قرار شد که بخشی از طریق کمیسیون فرهنگی پرداخت شود. امیدواریم با این دو اقدام، این گره‌ها باز شود. ما امیدوار به این هستیم. ما سال قبل یک رویداد و امسال سه رویداد داریم، طبیعی است اردوها بیشتر باشد.

وی افزود:  درخصوص بودجه هم کمیته المپیک رایزنی‌های خوبی داشت، اما آنچه به لایحه به مجلس رفت، یک بخشی از لایحه حذف شده بود که البته قسمتی از آن برگشت. شاید خیلی رشد در سال المپیک نداشته باشیم. البته همچنان منتظر هستیم تا در نهایت در امسال مشکلی نداشته باشیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره کسب سهمیه ها بیان کرد: قرار شد حمایت‌ها ادامه داشته باشد و تلاش کنیم رشته‌هایی مثل دوومیدانی و صخره نوردی و تنیس روی میز را بیشتر حمایت کنیم تا سهمیه‌ها که 31+1 سهمیه است، افزایش پیدا کند. حتی رشته‌های والیبال ساحلی و والیبال هم تلاش می‌کنند و حتی از طریق وایلد کارت سهمیه بگیریم. امیدواریم بیش از 35 سهمیه بگیریم.

وی درباره متفاوت بودن حقوق برخی ورزشکاران در رشته‌های مختلف و برخی از گلایه ها گفت: امروز روی این موضوع بحث شد. در بسته حمایتی از ورزشکاران 3 نکته وجود دارد، حقوق، سرانه اردویی و چیزهای دیگر. 6 شاخص لحاظ شده که از جمله آنها نتایج ورزشکاران، مدال‌های قبلی، اقدامات فرهنگی و ... هستند. مرکز نظارت بر این مسائل نظارت دارد. کف پرداختی 15 میلیون است و سایر ارقام با نظر فدراسیون و مرکز نظارت پرداخت می‌شود و دو 25 میلیون ممکن است اضافه شود. ما ورزشکاری هم داریم که حتی بیش از 150 میلیون حقوق می‌گیرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: زمانی که کسب سهمیه شود، پول پرداخت می‌شود، اما اگر مدال‌های آنها از پیش‌بینی بهتر باشد، ارقام قبلی پرداخت می‌شود. این انگیزه می‌دهد تا ورزشکاران تلاش کنند پول بیشتری بگیرند. چالشی در بحث اعزام و پرداخت حقوق ورزشکاران نداریم.

هاشمی درباره مصوبات نشست هیات اجرایی بیان کرد: این نخستین جلسه هیئت اجرایی در سال جدید برگزار شد. دلیل تأخیر این بود که بودجه کمیته ملی المپیک ابلاغ نشده بود. ما امسال 3 رویداد داریم و منتظر بودم که عدد و رقم مشخص شود و برنامه‌ریزی کنیم و منابع را تخصیص بدهیم و نحوه پاداش‌ها مشخص کنیم. این دلیل تاخیر یکی از جلسات بود که به امروز موکول شد. امروز گزارش مفصلی از ثبت‌نام‌ها و کسب سهمیه‌ها و بازدیدها از دهکده پاریس و جلسه آنلاین با کمیته برگزاری ارائه شد.

هاشمی در ادامه افزود: گزارش دوم درخصوص بازی‌های داخل سال آسیا بود که 38 رشته حضور دارد و ما 32 رشته را مدنظر داریم که به کمیته برگزاری مسابقات اعلام کردیم. ملاک اصلی اعزام رشته‌هایی است که طلا بگیرند و این اولویت هیئت اجرایی است تا جایگاه سوم دوره قبل را حفظ و ارتقا بدهیم. تا تعیین قطعی بودجه به فدراسیون ها گفتیم که بخشی از منابع را خودشان باید تأمین کنند.

هاشمی درباره دیگر مباحث جلسه نیز گفت: در جلسه امروز، دو سه موضوع دیگر هم مطرح شد. یکی از آنها بحث حق الجلسات برای تدریس‌ها بود که قرار شد در نشست بعدی نهایی کنیم. درخصوص اسم و شعار کاروان هم در نشست فوق‌العاده دو هفته آینده تصمیم می‌گیریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • امیدواریم در المپیک پاریس بیش از ۳۵ سهمیه کسب کنیم / خیلی سخت است المپیک لندن را تکرار کنیم + فیلم
  • المپیک با طعم سبزیجات
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • کامران همچنان امیدوار به المپیک (عکس)