Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین قرارداد صادرات دانش فنی و تکنولوژی با حمایت پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی با یک شرکت معتبر ترکیه‌ای به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سیدرضا دامادی، معاون فناوری پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی در حاشیه انعقاد قرارداد صدور دانش فنی و تکنولوژی تولید خوراک دام با استفاده از روش‌های بیوتکنولوژی و علوم نوین تغذیه اظهار داشت: پارک علم و فناوری با عنایت به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» و بر اساس وظیفه ذاتی خود در بسترسازی مناسب برای صدور دانش فنی و تکتولوژی دانش بنیان از تمامی شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری استان حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رتبه های برتر پارک علم و فناوری در بسیاری از زمینه ها در سطح کشور افزود: پارک علم و فناوری استان یکی از ستون‌های فناوری و دانش بنیانی استان است و طی ماه های اخیر طرح‌های فناور و دانش بنیان عدیده‌ای در راستای سند آمایش استانی در دست پیگیری داشته و دارد که با توجه به نامگذاری سال و حمایت همه جانبه سازمانها و ادارات ذیربط، یکی پس از دیگری در شرف راه اندازی و تولید انبوه قرار دارند.

دامادی گفت: یکی از طرح‌ها و محصولات فناورانه و دانش بنیان پارک علم و فناوری استان؛ تولید خوراک دام غنی شده پروبیوتیک شرکت نانو پیشگامان سهند است که امروز شاهد عقد قرارداد با یک شرکت بزرگ در کشور دوست و همسایه ترکیه به منظور صدور دانش فنی و تکنولوژی و تولید مشترک هستیم.

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این محصول ارزشمند و استراتژیک به همت شرکت دانش بنیان و فناور نانوپیشگامان سهند و با حمایت و نظارت پارک علم و فناوری و اساتید دانشگاه تبریز تولید شده است.

وی ادامه داد: این فناوری و محصول دانش بنیان و فناور با استقبال تولیدکنندگان و شرکت های بزرگ داخلی و خارجی مواجه شده و طی روزهای گذشته شاهد مذاکرات و انعقاد قراردادهای همکاری جهت توسعه این فناوری بومی بوده ایم.

دامادی با اشاره به انعقاد قرارداد صدور دانش فنی و تکنولوژی این محصول به یکی از شرکت های فعال در کشور ترکیه گفت: بر اساس این قرارداد قرار است دانش فنی و تکنولوژی از سوی طرف ایرانی و سرمایه گذاری از سوی طرف ترک در بندر مرسین ترکیه برای تولید خوراک دام با استفاده از روش‌های بیوتکنولوژی صورت گیرد.

معاون پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه و حمایت از شرکت های دانش‌بنیان و فناور خاطرنشان کرد: اولویت اصلی پارک علم و فناوری استان همچون گذشته، حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور برای تولید محصول دانش بنیان است، در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و آماده روان سازی تعامل نزدیک با فعالان عرصه تولید و پژوهشگران دانشگاهی هستیم.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز دانش بنیان پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی دانش بنیان و فناور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، توانمندی‌های صادراتی فناوران فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را در معرض دید بازدیدکنندگان خارجی قرار داد.

این نمایشگاه، بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود و رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند.

 خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) نیز به عنوان یک پل ارتباطی میان تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی میزبان بازدیدکنندگان است و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

همچنین طی پنج روز برگزاری این نمایشگاه که از روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شده، شاهد جلسات اختصاصی B۲B بین بازدیدکنندگان خارجی و شرکت‌های ایرانی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تور‌های تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، معرفی دسته محصولات منتخب ایران، معرفی محصولات منتخب صنایع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه نیز خواهیم بود.

امروز، در روز دوم این نمایشگاه هیأت تجاری قطر و ترکیه، با هدف گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی از آی هیت بازدید کردند. هیئت‌های مذکور از محصولات و دستاورد‌های شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف از  ۱۵ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی، پتروشیمی، صنایع خلاق از جمله انیمیشن، بازی بازدید کردند.

معاون وزیر صنایع قطر طی نشستی در حاشیه این بازدید دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی را در بالاترین سطح فناوری دانست و آمادگی قطر را جهت انعقاد قرارداد‌های تجاری با ایران اعلام کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ترکیه هم حین بازدید از آی‌هیت شگفت‌زدگی خود را از کیفیت محصولات ایرانی بیان کرد و افزود: در حال حاضر کشور ما در حال انجام فعالیت‌هایی در زمینه تولید محصولات دفاعی است ولی ایران این مراحل را به بهترین شکل ممکن به اتمام رسانده است.

وی در پایان اشاره کرد: دوست داریم با ایران در تمام زمینه‌ها تجارت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور ایرانی در نمایشگاه  ایران اکسپو ۲۰۲۴ حاضر هستند و دستاورد‌های خود را به بازدیدکنندگان خارجی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند