Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:26:12 GMT

«معنویت بی‌سامان» راهی بازار نشر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۸۳۳۱

«معنویت بی‌سامان» راهی بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «معنویت بی‌سامان» نوشته صدیقه رمضانی تأملی جامعه شناختی بر معنویت گرایی جدید و چرایی گرایش آن در ایران است که به‌تازگی توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شده است.

این کتاب در چهار فصل معنویت گرایی جدید در عالم نظر، گفتگو با معنویت گرایان جدید ایرانی، وضعیت شهر تهران به مثابه مشتی از خروار و بررسی انتقادی روایت‌های ایرانی درصدد آسیب‌شناسی و معرفی شاخص‌های بومی و دلایل روی‌آوری افراد به معنویت‌گرایی جدید پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«معنویت بی‌سامان» در پی ریشه‌یابی علمی چرایی گرایش به معنویت‌گرایی جدید که ازجمله تهاجمات فرهنگی، الگوها و انگاره‌های شبه معنوی جدید در طبقات و گروه‌های اجتماعی است منتشر شده است؛ معنویت‌هایی که به تعبیر مقام معظم رهبری عرفان‌های کاذب و بدلی و به دنبال سیطره تفکرات الحادی و دکان‌داری معنوی هستند.

این‌کتاب برای پاسخ به پرسش‌های از این قبیل که گرایش معنویت گرایی جدید در میان ایرانیان چه ابعادی دارد و عوامل و زمینه‌های آن کدام اند و کنشگرانی که به آن گرایش می‌یابند چه ویزگی هایی دارند و نسبت این ویژگی‌ها با شرایط جامعه ایرانی کدام است علاوه بر متون و پژوهش‌های موجود به سراغ معنویت گرایان ایرانی و تحلیل مضمونی آنها، علل و زمینه‌ها و همینطور شاخص‌های دقیق متناسب با زیست بوم ایرانی رفته است و با مصاحبه‌های نیمه ساختار یافته سعی کرده است به این سوالات پاسخ دهد.

در بخشی از این‌کتاب می‌خوانیم:

«زمینه دوم: عاطفه گرایی

عاطفه گرایی به معنای تاکید بر نقش عوامل انگیزشی و عاطفی در انجام یا ترک عمل است تا عوامل عقلانی و معرفت شناختی. عاطفه گرایان به آن عوامل اخلاقی اصالت می‌دهند که مبتنی بر هیجانات و عواطف باشند.

دین داری احساسی:

کنشگری که مبنای کنش دینی خود را حس خود قرار دهد و تنها برای برقراری نوعی ارتباط عاطفی با خداوند و بزرگان دینی به دین رجوع می‌کند دین داری اش احساسی است. چنین حالتی در گفت و گو با معنویت گرایان (حداقل در دوره دین باوری شأن) با عدم انتخاب آگاهانه دین و ساختن ریاضت‌هایی خود ساخته برای اعلام احترام خود در قبال خداوند و همچنین با برقراری ارتباط صرفاً عاطفی با دین و ترجیح برنامه‌های پرشور و حال به جلسات افزایش دهنده آگاهی دینی مشاهده شد.»

این‌کتاب با ۳۱۱ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۵۶ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5539795 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری معنویت جامعه شناسی چاپ و نشر بین الملل معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی عید غدیر خم ترجمه یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر حوزه هنری نقد کتاب انتشارات سوره مهر تازه های نشر انتشارات شهید کاظمی مد و لباس محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادبیات کودک و نوجوان معنویت گرایی جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۸۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

امتداد - مجموع سود ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ بانکهای بالا که به ترتیب از بیشترین سود تا کمترین درج شده اند بالغ بر ۵۵ هزارمیلیاردتومان (همت) است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در این گزارش به توصیف و تحلیل سود و زیان ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ مرتبط با هفت بانک بورسی ملت، پاسارگاد، اقتصاد نوین، تجارت،سامان،صادرات و پارسیان می پردازیم.

مجموع سود ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ بانکهای بالا که به ترتیب از بیشترین سود تا کمترین درج شده اند بالغ بر ۵۵ هزارمیلیاردتومان (همت) است.

بانک ملت با ۲۷ همت سود ۹ ماهه حدود ۴۹ درصد از سود مجموع هفت بانک را به خود اختصاص داده است.

پاسارگاد با ۱۷ همت ،اقتصادنوین ۹ همت ، تجارت ۶ همت ، سامان ۴ همت ، صادرات ۲ همت سود و پارسیان با هشت همت زیان که تنها بانک زیانده در بازه ۹ ماهه است در رتبه های بعدی از حیث قدرمطلق سود و زیان هستند.

نرخ بازده درآمدها که نشان می دهد به ازای هر ۱۰۰ واحد از مجموع درآمدها چه میزان سود خالص ایجاد می شود در بانک پاسارگاد ۵۸ درصد ، سامان ۴۹ درصد ، اقتصاد نوین ۴۷ درصد ، ملت ۴۳ درصد ، تجارت ۲۱ درصد و صادرات ۱ درصد می باشد بانک سامان به دلیل زیان ۹ ماهه بازدهی از درآمد ندارد.

در بانکهای ملت و پاسارگاد حدود ۸۶ درصد از درآمدها ناشی از درآمد تسهیلات است سهم درآمد تسهیلات از کل درآمدها در بانک اقتصاد نوین ۶۳ درصد ، صادرات ۵۰ ، سامان ۴۸ درصد و تجارت ۴۵ درصد است.

 

بنابراین ترکیب منابع دو بانک ملت و پاسارگاد از حیث منابع وکالتی و مالکیتی در وضعیت بهینه قرار دارد.

کم خرج ترین بانک ها

تجزیه هزینه های هفت بانک نشان می دهد سهم هزینه های اداری و تشکیلاتی از کل هزینه ها در بانک پاسارگاد ۳۹ درصد و از این حیث کم خرج ترین بانک در بین هفت بانک از نظر هزینه های اداری ، پرسنلی و تشکیلاتی است این شاخص در:

بانک اقتصاد نوین ۴۲ درصد پارسیان ۶۴ درصد ملت ۷۵ درصد صادرات ۷۷ درصد تجارت ۷۹ درصد و سامان ۸۱ درصد است.

اینکه سامان با توجه به تعداد شعب و تجهیزات و پرسنل اصلا در حد ملت و صادرات و تجارت نبوده اما بیشترین وزن هزینه اش ، اداری و پرسنلی است محل تامل است.

ضمنا میانگین سهم هزینه تامین مالی در هفت بانک از کل هزینه ها معادل ۹ درصد است در بانک پارسیان سهم هزینه تامین مالی از کل هزینه ها ۲۲ درصد و بسیار بیشتر از میانگین هفت بانک و بانک سامان با سهم زیر یک درصدی از این حیث مطلوبترین حالت را دارد.

طبق گزارش اخباربانک، میانگین سهم هزینه مطالبات از کل هزینه ها در مجموع هغت بانک معادل ۱۳ درصد می باشد.

در بانک ملت سهم هزینه مطالبات از کل هزینه ها چهار درصد و در بانک اقتصاد نوین سهم هزینه مطالبات از کل هزینه ها ۳۱ درصد به ترتیب کمترین و بیشترین سهم را دارند این شاخص در:

بانک تجارت ۱۱ درصد پارسیان ۱۲ درصد صادرات ۱۳ درصد سامان ۱۶ درصد و پاسارگاد ۲۲ درصد است.

البته باید گفت ممکن است کم بودن سهم این هزینه در برهی بانکها بدلیل عدم ثبت کافی هزینه مطالبات باشد که گزارش حسابرسان نیز معمولا موید این نکته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد