Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،  « تفحص شهدای مدفون در مسجد گوهرشاد به کجا رسید؟» یکی از سوژه‌های مردمی است که تعداد بیشماری در سامانه فارس من از آن حمایت کرده اند.

واقعه مسجد گوهرشاد در پی اعتراض مردم به قانون کشف حجاب به دستور رضا پهلوی اتفاق افتاد. 

در تیرماه 1314 مردم معترض به سیاست‌های کشف حجاب رضاخانی درمسجد گوهرشاد متحصن شدند و اعلام کردند که تا مسئله‌ کشف حجاب رفع نشود از آنجا خارج نمی‌شوند اما مأموران به دستور رضاخان، اطراف حرم و مسجد را محاصره کرده، شروع به تیراندازی کردند و در نتیجه هزاران نفر از مردم غیرتمند ایران برای دفاع از حجاب، به خاک و خون کشیده شدند و مأموران رژیم پهلوی، پیکر مطهر این شهدا و زخمی‌هایی که هنوز نفس می‌کشیدند را در گورهایی دسته جمعی ریخته و مدفون ساختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از گذشت چندین سال از قیام گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخان به واسطه مظلومیت هزاران شهید گوهرشاد و همچنین به فراموشی سپردن جنایات رژیم پهلوی موجی از مطالبه‌گری‌های مردمی در خصوص گورهای دسته جمعی پیکر این شهدا در مشهد به راه افتاد.

مخاطبان خبرگزاری «فارس من »کمپینی به راه انداخته اند و خواستار پاسخگویی مسئولان شده اند. در بخشی از این مطالبه مردمی آمده است:« با وجود تأکید رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت واقعه گوهرشاد و درخواست کتبی خانواده شهدا مبنی بر ایجاد المان و برجسته‌سازی واقعه گوهرشاد در مشهد و همچنین طومار مطالبه ۱۵۰۰ نفر از دختران دانشجوی مشهدی برای تفحص شهدای مدفون در گورهای دسته جمعی واقعه گوهرشاد هنوز پاسخی از سوی متولیان این موضوع اعلام نشده است.

گزارش‌هایی در رابطه با محل دفن شهدای واقعه مسجد گوهر شاد مشهد وجود دارد و نقاط مختلفی در مشهد از جمله گودال معروف به خشت‌مال‌ها، که اکنون به پارک وحدت مشهور می‌باشد، مطرح است و گفته شده این افراد به صورت دسته‌جمعی توسط مأموران رضاخان به صورت شبانه دفن شده‌اند.»

ضرورت ورود مسئولان امر

باتوجه به عمق فاجعه قیام گوهرشاد در دوران خفقان حکومت دیکتاتوری رضاخانی، افشای اینکه در واقع شهدای قیام در کجا دفن شده‌‌‌‌اند برای مردم مشخص نبود اما امروز این مسئله نیازمند بررسی بیشتر و ورود جدی نهادهای مرتبط برای پیدا شدن مکان دقیق دفن شهدای قیام است لذا نهادهای مربوطه باید نسبت به بازخوانی اتفاقات و جنایات پهلوی و تاریخ پیش از انقلاب ورود کنند. در خصوص این مطالبه مردمی خبرگزاری فارس خراسان رضوی پیگیر موضوع است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: واقعه گوهرشاد مسجد گوهرشاد کشف حجاب گور دسته جمعی مسجد گوهرشاد دسته جمعی کشف حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی شهر برگزار شد، با اشاره به روز کارگر و دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب تصریح کرد: در دنیا به مسئله کار و کارگر توجه شده اما در دین اسلام کار و کارگر جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید به اینکه کشور در جنگ اقتصادی است و رهبر انقلاب هر سال شعار سال را در این حوزه انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند و کارگران نیز کار را به عنوان یک امانت الهی بدانند.

حجت الاسلام قریشی، با اشاره به موضوع حجاب گفت: مسئله حجاب یک واجب شرعی است و زنان ایرانی با حفظ حجاب و عفت به جایگاه‌های با ارزش علمی و مدیریتی رسیدند و به دشمن ضربه زده‌اند و دشمن در پی جبران این ضربه است.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد حجاب را به چالش بکشد لذا نیاز است با برخورد مناسب، مسئله حجاب مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با تبریک هفته گرامیداشت معلم، با تاکید به اینکه پیامبر اسلام نیز معلم بودند، ادامه داد: مقام معلم یک مقام ارزشمند در دین اسلام است و به هیچ مسئله‌ای همچون علم و دانش توجه نشده است لذا معلمان تلاش کنند روش ومنش پیامبر را الگو خود قرار دهند.

کد خبر 6089106

دیگر خبرها

  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی