Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات جانبازان و معلولین کرمانشاه با اشاره به وجود یازده ورزشکار پارالمپیکی در کرمانشاه، گفت: از این تعداد فقط یک نفر استخدام شده که آن هم به دلیل سهمیه قهرمانی نیست و سایر ورزشکاران پارالمپیکی ما در هیچ کجا استخدام نشده اند.

عزت الله پرنیان در جمع خبرنگاران انجمن ورزشی نویسان استان، با اشاره به موفقیت های ورزشکاران جانباز و معلول کرمانشاه در سالهای گذشته، اظهار کرد: طی هفت سال گذشته حدود ۱۸۰ اعزام به خارج از کشور داشته ایم  که مدال های زیادی کسب کرده اند، اما در حال حاضر تنها سه نفر از قهرمانان معلول ما در شهرداری استخدام هستند که حقوق پایینی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان حدود یازده ورزشکار پارالمپیکی داریم که تاکنون فقط یک نفر از آنها استخدام شده که آن هم به دلیل سهیمه قهرمانی‌اش نبوده است.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان با تاکید براینکه باید قانون استخدام قهرمانان پارالمپیکی توسط مجلس شورای اسلامی تغییر کند، گفت: در این قانون تنها فرزندان ورزشکاران پارالمپیکی می توانند استخدام شوند، این درحالیست که خود آنها  نیاز مبرم به شغل دارند.

وی در ادامه در خصوص اعلام محرومیت مهران نکویی مجد قهرمان پارادوومیدانی کرمانشاه در پاییز سال گذشته نیز گفت: باتوجه به مثبت شدن تست دوپینگ این ورزشکار کرمانشاهی، او تا شهریور سال ۲۰۲۴ یعنی تا زمان المپیک پاریس امکان حضور در میادین ورزشی را نخواهد داشت.

وی در ادامه درباره همکاری سازمان بهزیستی کرمانشاه برای کمک به ورزشکاران جانباز و معلول هم گفت: در دوره مدیریت قبلی بهزیستی برای کمک به قهرمانان ورزشی همکاری های خوبی داشتیم و در بحث ایاب و ذهاب، تجلیل از ورزشکاران، تامین لباس و ... ورزشکاران کمک هایی می شد، اما در دوره مدیریت جدید دیگر همکاری های سابق را نمی بینیم.

پرنیان در ادامه به وضعیت زیرساختی هیات جانبازان  و معلولین استان هم اشاره کرد و گفت: در حال حال حاضر مجموعه ورزشی جانبازان را در اختیار داریم که تا چندسال پیش به حالت مخروبه ای درآمده بود و با همت اداره کل ورزش و جوانان استان آن را راه اندازی و احیاء کردیم.

وی متذکر شد: باتوجه به توان و قدرت خوبی که در رشته فوتبال هفت نفره داشتیم، یک زمین چمن مصنوعی در این مجموعه توسط یک خیر ورزشی راه اندازی شد تا مشکل زیرساختی برای ورزشکاران این رشته حل شود. از طرفی برای رشته های پرتابی هم یک زمین چمن دیگر داریم و یک سالن کراسفیت هم راه اندازی کرده ایم و از محل آن درآمدزایی می کنیم.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان با بیان اینکه از ظرفیت فضاهای ورزشی بهزیستی و بنیاد شهید هم برای ورزشکاران معلول استان استفاده می شود، گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل ما در بحث زیرساختی، استخر مجموعه است که در حال تعمیر است و  ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای اتمام باید بودجه جدیدی به آن تزریق شود.

وی بااشاره به فعالیت ۲۱ رشته ورزش معلولین در دنیا، اظهارکرد: این تعداد رشته در کشور ما هم فعال هستند، اما طی برنامه ای در چند سال اخیر هشت رشته از این تعداد شامل قایقرانی، سوارکاری، پینگ پنگ، تنیس خاکی، تکواندو، تیراندازی با کمان، بدمینتون و دوچرخه سواری به فدراسیون های مربوطه انتقال پیدا کردند.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان اضافه کرد: تا زمانی که این رشته ها زیرمجموعه ما قرار داشتند، ورزشکاران خوبی را در این رشته ها پرورش دادیم که از جمله آنها می توان به شهلا بهروزی راد در رشته قایقرانی و مهدی بهرامی آذر در رشته تکواندو اشاره کرد که اکنون در فدراسیون های قایقرانی و تکواندو فعالیت می کنند.

وی یادآورشد: باتوجه به اینکه هدف ما شناسایی استعدادها در بین ورزشکاران معلول و کمک به پرورش آنها است، بنابراین اگر بازهم در این رشته ها استعداد جدیدی را کشف کنیم، به هیات های مربوطه معرفی خواهیم کرد.

پرنیان در ادامه با بیان اینکه سال گذشته سال خوبی برای ورزش جانبازان و معلولین بود، افزود: دراین سال، ۱۶ تا ۱۷ دعوتی به اردوی تیم ملی داشتیم و در رشته های والیبال نشسته، تیراندازی، وزنه برداری، دوومیدانی، فوتبال هفت نفره و ... مدال آورانی را داشتیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هم تیم نوجوانان و جوانان دوومیدانی استان را به مسابقات کشوری اعزام کرده ایم و امیدواریم در آینده بتوانند پشتوانه ورزش استان باشند.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان در پایان به رشد و ارتقاء جایگاه این ورزش در کرمانشاه طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: زمانی که هیات را تحویل گرفتیم، در کشور رتبه ۲۳ را از نظر ارزیابی عملکرد داشتیم و اکنون جزو چهار هیات اول کشور هستیم.

تبعیض‌ها و دلسردی بانوان پاراوزنه برداری کرمانشاه

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست، سمیرا نظری نائب رئیس هیات ورزش جانبازان و معلولین استان کرمانشاه هم در تشریح ورزش بانوان معلول در استان گفت: هم اکنون در رشته های وزنه برداری و دوومیدانی شاهد استقبال بیشتری از سوی بانوان معلول در کرمانشاه هستیم.  

وی یکی از مهمترین ورزش های مورد علاقه بانوان معلول در کرمانشاه را وزنه برداری دانست و گفت: از حدود یکی دوسال پیش این رشته در کرمانشاه راه اندازی شده و ورزشکاران خوبی هم در آن داریم.

نظری یادآورشد: متاسفانه تبعیض هایی که طی یکسال اخیر در سطح تیم ملی صورت گرفت، باعث دلسردی بانوان ورزشکار کرمانشاهی در این رشته شده است.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار قرار بود ترکیب تیم ملی بانوان پاراوزنه برداری را به منظور حضور در مسابقات جهانی ببندند و در این راستا پیش از آن مسابقات آسیا و اقیانوسیه در پیش بود که برای مسابقات انتخابی از همه شهرهای ایران یکی  دو نفر را معرفی کردند، اما به یکباره بدون اینکه به هیات های استانی اعلامی داشته باشند، تنها دو نفر را با هدف جوان گرایی از میان قهرمانان جوان انتخاب کردند و راهی این مسابقات کردند.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی جانبازان و معلولین بهزيستي كرمانشاه وزنه برداري رئیس هیات جانبازان و معلولین استان راه اندازی حال حاضر رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!

ثبات نسبی بازار مسکن و کاهش انتظارات تورمی باعث کساد شدن بازار بخر و بفروش‌ها شده و به گفته واسطه‌های ملکی، برای آپارتمان‌هایی که با قیمت‌های اعلامی جدید عرضه می‌شوند مشتری چندانی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، فروردین امسال توقع مدنظر دلالان از بازار مسکن شهر تهران برآورده نشد. آن‌طور که واسطه‌های ملکی می‌گویند گروهی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در بازار ملک که به شکل سنتی از نیمه دوم فروردین فعالیت خود را به منظور ارزیابی وضعیت این بازار آغاز می‌کنند با این برآورد که بازار مسکن در سال جاری ظرفیت رشد چندانی در مقایسه با بازارهای رقیب ندارد از خرید ملک منصرف شدند.

در حال حاضر تقاضای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن کاهش محسوسی در مقایسه با سال‌های گذشته دارد. با این حال به گفته مشاوران املاک، عده‌ای از بخر و بفروش‌ها فایل‌های زیر قیمت را در مناطق شمالی تهران خریداری و با سود بیش از نرخ تورم، آپارتمان مدنظر را فایل می‌کنند.

تقاضای مصرفی خرید مسکن نیز پس از رشدهایی که از اواخر سال ۱۳۹۶ آغاز شد و ادامه یافت به نوعی از بازار حذف شده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد بازار ملک در اردیبهشت کم‌رونق‌تر از مدت مشابه سال گذشته باشد.

فروردین سال گذشته تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در پایتخت ۱۷۵۷ فقره بود. اردیبهشت نیز ۴۳۵۹ فقره خرید و فروش آپارتمان در تهران انجام شد. اسفند ۱۴۰۲ این تعداد ۶۱۷۹ فقره بود.

درخصوص قیمت نیز طبق اعلام بانک مرکزی، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران در فروردین و اردیبهشت پارسال به ترتیب ۶۶.۴ میلیون و ۷۵.۳ میلیون تومان بود. این رقم تا پایان سال به ۸۱.۴ میلیون تومان رسید که در مقایسه با اسفند سال قبل از آن ۲۴.۸ درصد رشد یافت.

با توجه به تورم عمومی حدود ۴۰ درصد و رشد حدود ۲۴ درصدی قیمت مسکن در پایتخت ارزیابی کارشناسان و فعالان بازار مسکن این است که این بازار از ظرفیت لازم برای رشد برخوردار نیست.

یکی از مشاوران املاک فعال در منطقه ۱ تهران درخصوص وضعیت بازار ملک در اردیبهشت به ایسنا گفت: بازار مسکن بی‌مشتری است. با وجود آن‌که در مناطق شمالی تهران بعضا میزان افزایش قیمت آپارتمان با نرخ دلار سنجیده می‌شود امسال میزان رشد آن به اندازه بازار ارز نبوده است.  قیمت‌های پیشنهادی تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به اسفند بالا رفته اما خریدار وجود ندارد.

وی افزود: در منطقه ۱ میزان خرید و فروش، قیمت را تعیین نمی‌کند بلکه دلالان به منطقه قیمت می‌دهند. یک سری سرمایه‌گذار، واحدها را خریداری می‌کنند و اجاره هم نمی‌دهند. برای آن‌که مالیات خانه خالی مشمولشان نشود مثل ماشین، آپارتمان را با سند وکالتی واگذار می‌کنند. بخر و بفروش‌ها بین خودشان معامله می‌کنند ولی سند نمی‌زنند.

یکی از واسطه‌های ملکی در جنوب شرق تهران نیز گفت: با آمدن سال جدید، قیمت ملک مقداری تغییر کرد ولی تعداد مشتری تغییر چندانی نکرد. البته رکود به شدت پارسال نیست. در دفتر ما تقریبا هفته‌ای یک مبایعه‌نامه (خرید و فروش) امضا می‌شود اما این‌طور نیست که بگوییم بازار رونق گرفته است. نرخ‌های اعلامی مالکان هم ۱۰ تا ۱۵ درصد تغییر کرده ولی هنوز تثبیت نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین