Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه با دو هزار مگاوات کمبود برق مواجه هستیم و پیگیری‌های لازم توسط شرکت برق درخصوص این مسئله درحال انجام است، گفت: در مناطق شرق و مرکز استان ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش بارش وجود داشته است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و دستورالعمل‌های به عمل آمده طی جلسات ستاد مدیریت بحران با حضور مدیران صنعت برق، بخش‌نامه‌ای به ادارات ابلاغ شده است که مصارف برق خود را در وقت اداری تا ۳۰ درصد نسبت به گذشته و در پایان وقت اداری تا ۶۰ درصد کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سیستم‌های سرمایش و روشنایی خود را مطابق استاندارد تهیه و از لامپ‌های کم‌مصرف استفاده کنند.

تداوم برخورد با مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز / کاهش‬ ۲۰ درصدی مصرف برق در ادارات

وی با بیان اینکه برخورد با مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز همچنان ادامه دارد، افزود: کمیته‌ای متشکل از ۶۰ اکیپ از شرکت برق فعال شده‌اند و با مراکز غیرمجاز ماینرها برخورد می‌کنند، محدودیت‌هایی در بخش صنعت و شهرک‌های صنعتی اعلام شده است و در صورت رعایت نکردن این دستورالعمل‌ها، پس از دریافت روزانه شش اخطار برق آنها قطع خواهد شد، تغییر شروع و پایان ساعت اداری موجب کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی مصرف برق شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: در هر اداره تعیین مدیر انرژی به منظور رصد مصرف برق تعیین شده و استانداردسازی موتورخانه‌ها در دستور کار قرار گرفته است. همچنین تفاهم‌نامه‌هایی نظیر خاموشی چاه توسط کشاورزان در ساعات مقرر شده توسط بخش‌های مختلف با شرکت برق در جهت مصرف بهینه در بخش کشاورزی منعقد شده است. در بخش صنوف نیز تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده است تا در ساعات پیک مصرف کاهش مصرف برق را داشته باشند.

ظرفیت تولید ۵۶ مگاوات برق از پنل‌های خورشیدی

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۵۶ مگاوات ظرفیت تولید برق از پنل‌های خورشیدی در استان وجود دارد، تصریح کرد: مانورهای عملیاتی با ادارات و شهرداری‌ها برگزار و در راستای توسعه روش‌های استفاده از انرژی و پنل‌های خورشیدی ابلاغ شده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها درحال حاضر بیشتر در بخش صنایع است، اضافه کرد: با دو هزار مگاوات کمبود برق مواجه هستیم و پیگیری‌های لازم توسط شرکت برق درخصوص این مسئله درحال انجام است. هماهنگی با فولاد مبارکه و استفاده و توسعه استفاده از انرژی‌های خورشیدی به ویژه در ماه‌های آتی در دست اقدام است و طی دو سال آینده این موارد شکل می‌گیرد.

لزوم کنترل توزیع آب در استان / بهار امسال یکی از کم‌بارش‌ترین بهارها در چند سال اخیر

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش دما و شرایط کاهش بارش در مناطق شرق و مرکز استان ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش بارش وجود داشته است و این درحالی است که در بهار نیز بارشی وجود نداشته است، گفت: بهار امسال یکی از کم‌بارش‌ترین بهارها در چند سال اخیر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه جلسات مصرف بهینه آب شرب برگزار شده است، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند که مصرف آب را ۲۰ تا ۲۵ درصد نسبت به دوره گذشته کاهش دهند و بر استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب در ادارات تاکید شده است.

وی با بیان اینکه مصرف بهینه آب در همه بخش‌ها در دستور کار قرار دارد و آب‌رسانی به روستاها از طریق تانکرهای آب انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب مکلف شده است که با اجرای طرح‌های فنی، مدیریت شبکه توزیع و بازسازی و اصلاح شبکه‌های فرسوده، توزیع آب را کنترل کند.

کد خبر 588733

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان منصور شیشه فروش پیک مصرف برق مدیریت مصرف برق افزایش مصرف برق سقف الگوی مصرف برق ساعت اوج مصرف برق صرفه جویی در مصرف برق مشترکان کم مصرف برق رکورد مصرف برق مصرف برق ادارات دولتی کاهش مصرف برق کاهش مصرف آب الگوی مصرف آب صرفه جویی در مصرف آب بهره وری مصرف آب کاهش سرانه مصرف آب سیستم های مدیریت مصرف آب لزوم مدیریت مصرف آب بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی راهکارهای کاهش مصرف آب میزان بارش در استان اصفهان افزایش بهره وری در ادارات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیریت بحران تا ۶۰ درصد شرکت برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد

حسین یاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی بارش‌های هفته گذشته و بازدید میدانی که از شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نائین، نطنز، خور و بیابانک و مبارکه انجام شد، شاهد آبگیری اکثر سازه‌های آبخیزداری در این مناطق بودیم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان بین ۲۰ تا ۶۲ میلیمتر باران باریده بود، افزود: میانگین بارش‌ها در حسین آباد آران و بیدگل به ۶۲ میلیمتر می‌رسید و در مناطقی چون روستاهای ابوزیدآباد، محمدآباد و فخره در این شهرستان بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر متفاوت بود که در همه این مناطق سازه‌های آبخیزداری عملکرد خوبی داشت و خوشبختانه از خسارت به مزارع کشاورزی، زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی پایین دست جلوگیری کردند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در پی بارش‌های هفته گذشته حجم زیادی از روان‌آب و سیلاب در سازه‌های آبخیزداری استان کنترل و بر اساس برآورد اولیه در مجموع ۳۰ میلیون مترمکعب آب استحصال شد.

یاری با بیان اینکه بارش‌های اخیر هیچ آسیب یا خسارتی به بندهای آبخیزداری استان وارد نکرد، گفت: متأسفانه سیلاب به مزارع کشاورزی زواره و حوضه حسین آباد و خور و بیابانک آسیب زده که البته این مناطق در سال‌های گذشته جزو حوضه‌های مطالعاتی ما برای اجرای سازه‌های آبخیزداری بود اما به دلیل کمبود اعتبارات عملیاتی نشد.

کد خبر 6089549

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد
  • سامانه بارشی همراه با رعدوبرق در راه آسمان اصفهان/ هوا گرم می‌شود
  • هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان