Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم امروز در همایش حج محور وحدت امت اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس اظهار کرد: متاسفانه در این سال‌ها بعد از حادثه منا، نام و یاد شهدای منا و حادثه تلخ منا در ایام حج سال ۹۵ کمتر پرداخته شده و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری که حادثه منا نباید فراموش شود این همایش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بی‌لیاقتی کشور عربستان به عنوان میزبان حجاج در آن حادثه ثابت شد و هدف ما از برگزاری این همایش صرفا ابراز همدردی با خانواده شهدای منا نبوده بلکه روشنگری حادثه منا در ابعاد مختلف سیاسی اجتماعی و اخلاقی آن است که باید پرداخته شود.

رئیس مرکز اسلامی شمال کشور با اشاره به دهه ولایت و امامت و ایام عید قربان و غدیر  خاطرنشان کرد: عید قربان عید مقابله با نفس بوده که انسان می‌بایست برای رسیدن به سعادت و نزدیک شدن به خداوند این زنجیرها و گره‌ها را باز کرده و خود را از نفسانیت نجات داده و رها کند.

وی ادامه داد: مسئله غدیر به یک معنا مسئله اسلام بوده و تنها مربوط به شیعه نیست و اگر حقیقت غدیر درست تبیین شود وحدت‌آفرین خواهد بود.

دیلم گفت: متاسفانه وهابیت در این سال‌ها تلاش دارد تا واقعه غدیر را منکر شده و حذف کند در صورتی که واقعه غدیر تا جایی که پیامبر اسلام (ص) امام علی(ع) را به عنوان ولی و رهبر تعیین می‌کند در نقل های تاریخی و اسناد شیعه و سنی مود تایید و قبول بوده و تنها در مورد جانشین پیامبر اکرم (ص) و دوست داشتن اختلاف‌نظر است.

وی بیان کرد: مسلمانان شیعه و سنی در اینکه امام علی (ع) اولین مسلمان، جزو صحابه پیامبر اکرم(ص) و داماد ایشان بوده نقطه مشترک داشته و می‌توانیم طبق نگاه رهبر انقلاب اسلامی، موضوع غدیر را به عنوان وحدت بین مسلمانان قرار دهیم.

رئیس مرکز اسلامی شمال کشور ابراز کرد: سند حدیث غدیر در راستای توطئه‌های وهابیت باید تدوین و نشر داده شود تا وهابیت و دشمنان نتوانند موضوع مهم غدیر را طی سال‌های آینده حذف کرده و منکر شوند.

وی گفت: یکی از مهمترین موضوعات که مورد تاکید امامین انیلاب نیز بوده وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی است و این وحدت در این سال‌ها سبب شده تا توطئه و طراحی نقشه دشمنان در حیاط خلوتشان با موضوع اختلاف بین مذاهب و شکاف بین شیعه و سنی نقش بر آب شود.

* ۱۲ کاروان حجاج گلستان از سوم مردادماه  به ایران اعزام می‌شوند
جانشین مدیریت حج و زیارت گلستان گفت: حجاج گلستانی از سوم تا پنجم مردادماه طی هفت پرواز به گلستان باز خواهند گشت.

سیدحسین میرآئیز اظهار کرد: امسال سهمیه حج به یک سوم کاهش یافت و یک میلیون زائر خانه خدا  ایرانی به مناسک حج دعوت شده و علیرغم این کاهش تعداد ۳۳۹ هزار و ۵۰۰ گلستانی عازم مناسک حج شدند.

وی تصریح کرد: این تعداد در قالب ۱۲ کاروان شامل ۹ کاروان اهل سنت و سه کاروان اهل شیعه از هشتم تیرماه طی هفت پرواز به عربستان اعزام شدند.

جانشین مدیریت حج و زیارت گلستان خاطرنشان کرد: در حوزه حج ظرفیت‌های بسیار عظیم فارغ از ملیت، مذهب، قوم و نژاد نهفته و می‌بایست از این ظرفیت به نحو شایسته در راستای وحدت امت اسلامی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده استفاده کرد.

وی گفت: حجاج گلستانی از سوم تا پنجم مردادماه طی هفت پرواز به استان گلستان و به آغوش خانواده خود باز خواهند گشت.

انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور شیعه و سنی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۹۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است

 آیت‌الله مصطفی محامی ر همایش زائران حج تمتع سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای مدافع امنیت استان بر لزوم استفاده از فرصت حج تاکید کرد و افزود: فرصت حج در طول عمر انسان کمتر پیش می‌آید و تازه در همان دوران حج نیز حاجیان کم‌تر حال دعا دارند در صورتی که از این فرصت باید نهایت استفاده صورت گیرد و دعای مستجاب داشته باشند که البته استجابت دعا برای انسان دارای شرایطی و ممکن است استجاب نشود، اما وعده الهی این است که اگر انسان برای برادران و خواهران مومن خود دعا کند خداوند نیز ملائکه‌ای را مأمور می‌کند تا از ناحیه همان مؤمن همان دعا را برای شخص دعا کننده داشته باشد و قطعا دعای فرشته الهی مستجاب است بنابراین اگر انسان برای دیگران دعا کند نه تنها متضرر نخواهد بود بلکه سودمند هم هست.
️امام جمعه زاهدان بیان کرد: باید به اهمیت، جایگاه و اهداف حج توجه داشته باشید و در همان مسیر گام بردارید چرا که حج دارای ابعاد مختلفی است از جمله اینکه در جنبه ظاهری و وجهه عمومی، حج تجلی وحدت و نشانه اقتدار امت اسلامی است.
️وی ادامه داد: اینکه از کشور‌های مختلف، مذاهب و اقوام مختلف در یک زمان و مکان مشخص حضور پیدا کرده و بر محور خانه خدا طواف می‌کنند و براساس دستورالعمل تعیین شده از ناحیه شریعت به عبادت خداوند می‌پردازند نشانه از یگانگی، یکدستی، وحدت و اتحاد امت اسلامی است که باید در جهت تقویت این اتحاد و انسجام تلاش کنیم و آن را به رخ دشمنان اسلام بکشانیم.
آیت‌الله محامی️ تصریح کرد: حج از نشانه‌های اقتدار امت اسلامی است و این جمعیت انبوه تنها بخشی از مسلمانان سراسر عالم هستند که در این رزمایش بزرگ حاضر شده‌اند و باید این اقتدار نیز به رخ دشمنان اسلامی کشیده شود آن هم در روزگاری که مردم مظلوم غزه با عملیات طوفان‌الاقصی و پس از آن با مقاومت دلیرانه خود این اقتدار را به رخ نظام‌های پوشالی و استکباری کشانده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تدوین برنامه‌های اجرایی شعار امسال در کار‌های عمرانی مازندران
  • حدیث روز | با معلم خود چگونه برخورد کنیم؟
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است