Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید عمار حکیم» در سخنانی در جمع شیوخ عشایر استان بابل این کشور ابعاد سیاسی، اخلاقی، عقیدتی و تربیتی غدیر را تبیین و کرد و گفت: رسالت غدیر، وحدت کلمه و خیرخواهی و اصلاح و مسئولیت‌پذیری است و غدیر خاص شیعیان نیست بلکه ابعاد گسترده انسانی دارد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین به مناسبت سالروز پیروزی بر گروه تروریستی داعش تأکید کرد: فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی عراق همه معادلات در میدان جنگ را جابه‌جا کرد و همه طیف‌های ملت به این فتوای مبارک لبیک گفتند و در میدان‌ها حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: نیرو‌های الحشد الشعبی جان و خون خود را در نهایت فروتنی در راه آزادی زمین، ناموس و مقدسات تقدیم کردند و به لطف این خون‌هاست که امروز از امنیت و ثبات برخورداریم و باید این جوانان را در یاد داشته باشیم و فداکاری و سلحشوری آنان را ثبت و ضبط کنیم و به آن ببالیم که موجب فخر و عزت و کرامت ما شدند.

سید عمار حکیم سازمان حشد الشعبی را یک ضرورت اساسی در نظام دفاعی کشور دانست و بر اهمیت حمایت و دفاع و حفاظت از آن تأکید کرد.

او همچنین با اشاره تحولات سیاسی جاری در عراق از سران کُرد این کشور خواست که هرچه سریع‌تر و تا پیش از جلسه آینده مجلس که در هفته جاری برگزار خواهد شد، درباره نامزد ریاست جمهوری یا سازوکار نامزدی برای این مقام به توافق برسند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق اعلام کرد که نیرو‌ها و جریان‌های زیر مجموعه شورای چارچوب هماهنگی شیعیان نیز در انتخاب فوری نامزد نخست‌وزیری و تشکیل دولت ملیِ خدمات‌محور در عراق جدی هستند.

سید عمار حکیم بار دیگر گفت که جریان حکمت ملی عراق در دولت آینده شرکت نخواهد کرد؛ هرچند همچنان به مسئولیت خود در قبال ملت عراق پایبند است و برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و تقویت و تشویق و کمک به تشکیل دولت این کشور تلاش می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: الحشد الشعبی عراق عمار حکیم تحولات عراق عمار حکیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند

نخست‌وزیر عراق در اظهاراتی از جامعه بین‌المللی خواست که به مسئولیت‌های خود عمل کرده و جنگ ظالمانه علیه مردم غزه را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق امروز -شنبه- در یک سخنرانی در کنفرانس کار کشورهای عربی که به میزبانی بغداد در حال برگزاری است، گفت: برگزاری این کنفرانس در شرایط سخت و استثنایی در دو سطح منطقه و جهان برگزار می‌شود، زیرا تجاوزهای رژیم جنایتکار اسرائیل علیه مردم مقاوم غزه همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش خبرگزاری المعلومه، وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با تجاوزهای خود قوانین بین‌المللی، عرف جنگ و قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض کرد. صهیونیست‌ها با سیطره خود باعث شدند که برادران فلسطینی نیازهای زندگی روزانه از جمله غذا، دارو و مسکن امن نداشته باشند.

نخست‌وزیر عراق از جامعه بین‌المللی و موسسات آن خواست تا به مسئولیت خود عمل کرده و براساس قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و مسئولیت انسانی و اخلاقی، جنگ ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غره را متوقف کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جهان امروز شاهد بحران‌هایی است که بر اقتصاد تمام جهان و اوضاع اجتماعی، روانی و اقتصادی ملت‌های عربی تاثیر منفی گذاشته است.

بر اساس این گزارش، فعالیت پنجاهمین دوره از کنفرانس کار کشورهای عربی صبح امروز در بغداد آغاز و تا چهارم ماه مه ادامه خواهد داشت. در این کنفرانس مسائل مرتبط با بازارهای کار و کارگران در کشورهای عربی بررسی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد
  • قیمت دینار عراق امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳