Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ آموزش و یادگیری اصول اکوسیستم کریپتو برای سرمایه گذاران ضروری است. داشتن درک مناسب از سرمایه گذاری در حوزه کریپتو مستلزم توجه به پروژه های تقلبی است که می توانند دارایی ما را یک شبه تخلیه کنند (همان طرح های پمپ و دامپ).

پامپ و دامپ در بازار کریپتو یک کلاهبرداری سازمان یافته است که برای گمراه سازی سرمایه‌گذاران برای خرید توکن‌های متورم و بی خاصیت است که معمولاً توسط افراد مشهور و تأثیرگذار شبکه های اجتماعی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 توکن سیف مون ((SafeMoon یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های طرح پامپ و دامپ است که افراد مشهوری از آن حمایت کردند از جمله آنها نیک کارتر، سولجا بوی، لیل یاکتی و یوتیوبرهایی مانند جیک پل و بن فیلیپس هستند.

هنگامی که سرمایه گذاران توکن های بی خاصیت تبلیغ شده را با قیمت های بالا خریداری کردند، افرادی که بزرگترین حجم این توکن ها را از قبل در اختیار داشتند به فروش می رسانند که منجر به سقوط فوری قیمت توکن می شود.

در حالی که کلاهبرداران طرح‌های پامپ و دامپ را به بهانه های مختلف انجام می دهند، سرمایه‌گذاران آگاه در شناسایی و اجتناب از خرید این توکن ها، دست بالا را دارند.

طرح‌های پامپ و دامپ معمولاً با وعده‌های دروغین در مورد سه چیز است: حل موارد استفاده در دنیای واقعی، بازدهی گزاف تضمین شده و حمایت‌ از سوی افراد مشهور و اینفلوئنسرها.

موفقیت بلندمدت یک ارز دیجیتال به شدت به موارد استفاده آن بستگی دارد. در نتیجه، افرادی که از پروژه‌های پامپ و دامپ حمایت می‌کنند، اغلب با برجسته کردن مواردی که توکن قصد دارد به دنیا خدمت کند، در افزایش فروش این نوع توکن ها مشارکت می کنند.

سپس سلبریتی‌ها با وعده‌های بازگشت سرمایه بالا توکن‌های خود را به طرفدارانشان عرضه می‌کنند.

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز از نظر حجم معاملات، همچنین به سرمایه گذاران هشدار داد که توصیه های سرمایه گذاری افراد مشهور و اینفلوئنسرها را عملی نکنند.

در چرخه صعودی بعدی، سرمایه‌گذاران سنتی و ارزهای دیجیتال در سراسر جهان در تلاش‌ هستند تا برای جبران زیان‌های ناشی از بازار نزولی دست به هر کاری بزنند.

 کلاهبرداران با دانستن این اطلاعات، سعی می کنند با ارائه سودهای غیر واقعی،سرمایه گذاران بی احتیاط را فریب دهند.

 به عنوان یکی از بهترین توصیه‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال، همیشه تحقیقات لازم را قبل از سرمایه گذاری خودتان انجام دهید.

دستکاری بازار توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک اخیراً توسط ماگدا ویرزیکا، تاجر میلیاردر برجسته آفریقای جنوبی متهم به دستکاری قیمت ارزهای دیجیتال شده است.

ویرزیکا معتقد است که فعالیت ایلان ماسک در رسانه های اجتماعی و پیامدهای آن بر قیمت بیت کوین (BTC) باعث ورشکستگی بسیاری از سرمایه گذاران شده است که باید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده این قضیه را بررسی کند.

 او معتقد است که ایلان ماسک قیمت بیت‌کوین را از طریق توییت‌هایش،از جمله مواردی که به خرید ۱.۵ میلیارد دلاری بیت‌کوین تسلا اشاره می‌کرد، افزایش داد، سپس بخش بزرگی از دارایی خود را در اوج فروخت.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر کلاهبرداری رمزارزی اخبار ارز دیجیتال اخبار مرتبط زمستان فعلی در بازار رمزارزها بی سابقه است! ۱۴۰۱/۴/۲۵ طلا برای سرمایه گذاری بهتر است یا رمزارز؟ ۱۴۰۱/۴/۲۵ خبر خوش برای ماینرها؛ برق پیوسته فراهم شد ۱۴۰۱/۴/۲۵ بیت کوین و برکشایر هاتاوی فلسفه مشابهی دارند؟ ۱۴۰۱/۴/۲۵ قیمت کاردانو تا پایان سال ۲۰۲۲ چقدر خواهد بود؟ ۱۴۰۱/۴/۲۵ قراردادهای هوشمند چیست؟ ۱۴۰۱/۴/۲۵ آخرین ویدیو ها توضیحات مازیار لرستانی درباره فیک نیوز‌ها + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۱۱:۱۹ فروش موادغذایی فاسد شده با تغییر تاریخ انقضا! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۱۰:۵۷ سردار آزمون و دوستای خارجی اش در استخر لاکچری شیشه ای! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۱۰:۴۷ سکانس پربازید از لحظه اعدام رضا گلزار! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۱۰:۴۳ روایت مریم امیرجلالی از تجربه ۵ ماه اقامتش در کانادا + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۱۰:۴۲ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۱:۱۸ نامه بسیج دانشجویی به رییسی برای پاک کردن یک روز ننگین از تقویم کشور ۱۱:۱۷ صادرات ایران به ترکیه ۱۹۲ درصد رشد کرد ۱۱:۱۱ چگونه گرفتار پامپ و دامپ بازار رمزارز نشویم؟ ۱۱:۱۰ تولید محصولات با ارزش افزوه بالا ، استراتژی اصلی ذوب آهن است ۱۱:۰۹ ۷ روش ساده برای رفع خرابی دوربین گوشی اندروید ۱۱:۰۶ سقوط آزاد شاخص کل / روزهای تلخ بورس پایان ندارد ۱۱:۰۲ پاتوق فلافل خورهای حرفه ای تهران کجاست؟ ۱۱:۰۰ قیمت جدید لپ تاپ لنوو چند؟ (جدول مشخصات) ۱۰:۵۸ واکنش تند علی کریمی به اقدام جنجالی رامبد جوان + عکس ۱۰:۵۷ فروش موادغذایی فاسد شده با تغییر تاریخ انقضا! + فیلم ۱۰:۵۷ تفریح پولدار‌ها در این خیابان تهران چه بود؟ ۱۰:۵۵ مخاطب ۱۰ درصدی اغلب سریال های تلویزیون! ۱۰:۵۴ گرما به اوج می رسد ۱۰:۴۷ سردار آزمون و دوستای خارجی اش در استخر لاکچری شیشه ای! + فیلم ۱۰:۳۸ پزشکیان: می گفتید برجام بد است خب آن را پاره کنید، سفره مردم مشکل دارد، آن را رنگی کنید ۱۰:۳۰ نماد معاملاتی روبل در بازار متشکل ارزی ایران راه اندازی می شود ۱۰:۲۱ قیمت های داغ سال ۲۰۲۳ با اقدامات بانک های مرکزی سرد می شوند ۱۰:۰۴ نرخ رسمی ۱۳ ارز کاهش یافت ۱۰:۰۱ شناسایی و رفع چالش های حوزه فناوری اطلاعات کشور با حمایت بانک رفاه کارگران ۱۰:۰۰ آپارتمان‌های ۱۵۰ متری شمال تهران چند؟ ۰۹:۵۹ بایدن ممکن است استیضاح شود! ۰۹:۵۵ قانون رتبه بندی معلمان به هیأت تطبیق مصوبات مجلس رسید ۰۹:۴۳ اتهامات دروغین درباره برنامه صلح آمیز ایران و چشم پوشی از بزرگترین زرادخانه هسته‌ای منطقه در اسرائیل، نشانه بزرگ نفاق آمریکاست ۰۹:۳۱ شورای نگهبان اجازه نداد مسیر ریل‌گذاری کشور در قانون اساسی و شرع مقدس منحرف شود ۰۹:۳۱ حمایت یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحدی شکسته شد؟ / تکرار داستان دیروز ۰۹:۳۰ جهش ۱۱ درصدی اتریوم! ۰۹:۱۴ زمان گشایش نمادهای پرسپولیس و استقلال مشخص شد ۰۹:۰۳ محدودیت های ترافیکی عید غدیر چیست؟ ۰۸:۳۶ با این نوشیدنی فشارخونتان را نرمال کنید ۰۸:۱۱ وجود جادوگر در تیم ملی تایید شد! ۰۸:۰۷ حسابرس سود «ونوین» را بالا برد ۰۷:۵۳ آداب و اعمال شب و روز عید غدیر + دعای حاجت و نماز عید غدیر ۰۷:۳۰ ۳ شب سفر به درگهان قشم چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۰۷:۰۸ تست شخصیت: یک کریستال انتخاب کنید و فال امروزتان را بخوانید ۰۳:۲۸ اولین عکس از نوزاد اسطوره ورزش جهان ۰۲:۱۱ تست شخصیت: کارتی که از رازهای آینده خبر می دهد ۰۲:۰۱ لو رفتن نام سرمربی تیم ملی + فیلم ۰۱:۵۷ دعای رفع بلا از امامان و معصومین ۰۱:۳۴ فال ابجد روزانه امروز یکشنبه ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۱ ۰۱:۲۳ خون زنان سالم تر است یا مردان؟ ۰۱:۰۸ برای رنگی شدن چشم جنین چی بخوریم؟ ۰۰:۵۳ فاجعه در سرویس های بهداشتی + فیلم ۰۰:۳۹ اگر به سویه های جدید اومیکرون مبتلا شدیم چه بخوریم؟ + فیلم ۰۰:۳۴ حرکت باورنکردنی مالک یک خودروی لوکس در تهران + فیلم ۰۰:۰۲ مشکل سرعت پایین سامانه یکپارچه به زودی برطرف می شود ۲۳:۵۸ عادتی که باید فوری ترک کنید ۲۳:۴۵ همسرداری به سبک حضرت زهرا (س) ۲۳:۲۹ پاکسازی کبد با یک رژیم ۵ روزه ۲۳:۱۷ تخریب گنبد مسجد امام اصفهان به اسم مرمت! + عکس ۲۳:۱۶ کاهش سریع سایز کمر با رژیم ۴ روزه اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کلاهبرداری رمزارزی اخبار ارز دیجیتال سرمایه گذاران سرمایه گذاری ارز دیجیتال پامپ و دامپ ایلان ماسک ۱۴۰۱ ۴ ۲۵ بیت کوین توکن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی برای معرفی به سرمایه‌گذاران به ۲ زبان معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، مهدی جعفری امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در محل برپایی نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اتفاق بی نظیر همدلی و همراهی بخش خصوصی و دولتی را شاهد هستیم.

وی افزود: از روز افتتاح نمایشگاه، نشست‌های دو جانبه‌ای میان بخش خصوصی خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها برگزار شده که نتایج امیدوار کننده‌ای به همراه داشته است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به حضور ۸۴ کشور دنیا در این نمایشگاه بیان داشت: حضور هیئت‌هایی از کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، کانادا، ترکیه و… در پاویون خراسان جنوبی با مذاکره‌های خوبی همراه بود.

وی با اشاره به حضور نماینده وزارت خارجه در استان گفت: برای استفاده حداکثری از حضور هیئت‌های تجاری و کنسولی برنامه‌ریزی شده است.

جعفری با اشاره به حضور هیئت مدیره اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان در نمایشگاه گفت: برقراری ارتباط با تجار و سرمایه گذاران دیگر استان‌ها و حتی در حوزه بین‌المللی نیز در دستور کار است.

وی گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو ۲۰۲۴، فرصت مناسبی برای عرضه و معرفی تمام ظرفیت‌های استان به ویژه سه زنجیره ارزش گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی در قالب کتابی به دو زبان زنده دنیا ترجمه شده و در اختیار سرمایه‌گذاران و تجار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: زنجیره‌های ارزش استان (گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت) هم به ۵ زبان ترجمه شده‌اند.

جعفری با اشاره به اینکه برای کتاب‌های فرصت‌های سرمایه گذاری و زنجیره‌های ارزش استان بارکد -رمزینه - تعریف شده، اظهار داشت: این رمزینه‌ها دسترسی افراد به اطلاعات کامل و جامع درخصوص ظرفیت‌های استان را تسهیل می‌کند.

وی گفت: ۴۰ شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه زنجیره‌های ارزش و ۶۰ هیئت تجاری از خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور دارند.

کد خبر 748873

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران