Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:20:32 GMT

افزایش 70 درصدی مواد مثبت کووید در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۱۰۶۸

افزایش 70 درصدی مواد مثبت کووید در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، محمدحسن درخشان، اظهار کرد: میزان مراجعه به مراکز منتخب کرونا به نسبت هفته گذشته رشدی 5 تا 6 برابری داشته است و هم‌اکنون بین 700 تا 800 مراجعه‌کننده روزانه به این مراکز داریم.

وی اضافه کرد: عددهای اشاره شده فقط مربوط به مراکز منتخب سرپایی کووید بوده و بیشتر از این میزان هم به مطب‌ها، درمانگاه‌ها، مراکز سطح 2 و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پاسخ بین 50 تا 60 درصد تست‌های بیماران سرپایی در مراکز منتخب کووید مثبت بوده است، خاطرنشان کرد: دو سوم مراجعات روزانه به مراکز منتخب کرونا در مشهد و یک سوم مابقی در سایر شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

درخشان آمار موارد مثبت کووید در مشهد را 70 درصد و در سایر شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را 30 درصد اعلام کرد و افزود: خلیل‌آباد با بیش از 50 درصد مورد مثبت کووید از میان مجموع مراجعات روزانه بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است و متأسفانه این شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تمامی شهرهای حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از وضعیت آبی خارج شدند و به وضعیت‌‌های زرد، نارنجی و قرمز رسیده‌اند، مراکز واکسیناسیون شهرستان‌ها را در نوبت عصر و حتی در روزهای تعطیل فعال کرده‌ایم و از همه واحدها اعم از مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت خواسته‌ایم تا در فرصت باقی مانده تا قله موج هفتم بحران کرونا در امر واکسیناسیون کرونا همچون گذشته همکاری لازم را داشته باشند.

 مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه لیست تمامی مراکز فعال واکسیناسیون کرونا و همچنین نوع واکسن‌های تزریقی در این مراکز در سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته و مردم می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز به محل سکونت یا کار خود مراجعه کنند، گفت: امیدواریم که طی روزهای آتی شاهد پوشش واکسیناسیون در گروه های هدف باشیم، ضمن اینکه همچون گذشته برنامه واکسیناسیون در منزل را هم برای افراد ناتوان و دارای مشکلات جسمی و حرکتی خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمار کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراکز منتخب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی ۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • تأثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ