Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:34:44 GMT

خرید دانه روغنی در زنجان به ۱۹۰ تن رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۱۰۹۵

خرید دانه روغنی در زنجان به ۱۹۰ تن رسید

ستار رحمنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب شهرستان طارم خرید تضمینی کلزا از این شهرستان آغاز شد.
به گفته وی، ارزش ریالی ۱۹۰ تن دانه روغنی کلزای خریداری شده ۲۷ میلیارد ریال است.
مدیر فنی و سرپرست کمیته خرید گندم و دانه های روغنی اداره غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: تاکنون از این میزان پنج میلیارد ریال به حساب کلزاکاران واریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحمتی خاطرنشان کرد:  هم اکنون هر کیلوگرم دانه‌ روغنی کلزا از کشاورزان استان ۲۳ هزار تومان به صورت تضمینی و با نرخ مصوب دولتی خریداری می شود.
وی اظهارداشت: پیش از این نرخ خرید دانه‌ روغنی کلزا در این استان از کشاورزان ۱۵زار تومان تعیین شده بود که این مبلغ افزایش یافت.
رحمنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هشت مرکز خرید تضمینی کلزا و گلرنگ در استان زنجان فعال است.
مدیر فنی و سرپرست کمیته خرید گندم و دانه های روغنی اداره غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت:  امسال هشت مرکز خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا و گلرنگ در شهرستان‌های ابهر، خرمدره، طارم هرکدام یک مرکز و در خدابنده و زنجان نیز هر کدام ۲ محل آماده خرید این محصول از کشاورزان شده است.
به گفته رحمنی، خرید دانه های روغنی از کشاورزان این استان به منظور خودکفایی و حمایت از کشاورزان زحمتکش آغاز شده است و محصولات خرید شده بلافاصله به کارخانه های روغن کشی ارسال می شود.
وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود خرید دانه روغنی کلزا در استان زنجان حدود  ۶۴۰ تن باشد و بیشترین خرید نیز در شهرستان های خرم‌دره و خدابنده انجام ‌شود.

افزایش ۸۰ درصدی کشت کلزا در زنجان
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سال زراعی جاری حدود ۴۵۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است که پیش بینی می شود از این میزان ۷۰۰ تن محصول برداشت شود.
حسین عامری اظهار داشت: سال گذشته ۴۴۰ تن از این محصول توسط کشاورزان برداشت شد.
وی ادامه داد: امسال کشت کلزا نسبت به سال گذشته حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، سالانه دانه های روغنی تولید شده توسط غله و خدمات بازرگانی استان زنجان به صورت تضمینی و با نرخ دولتی خریداری و به کارخانه های روغنی کشی ارسال می شود. 
دانه‌های روغنی، به منظور استخراج روغن از آن‌ها پرورش می‌یابد و از طرفی دیگر به‌عنوان منبع با ارزش پروتیین نیز مطرح است و بقایای محصول بعد از روغن‌کشی به همین منظور به کار می‌رود.

برچسب‌ها برداشت محصول کلزا زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برداشت محصول کلزا زنجان برداشت محصول کلزا زنجان دانه های روغنی استان زنجان روغنی کلزا دانه روغنی خرید دانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر اداره جهادکشاورزی اسدآباد از افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در سال‌جاری در این شهرستان به نسبت سال گذشته خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته میزان سطح زیرکشت کلزای این شهرستان حدود ۱۴۸ هکتار بوده که این میزان در سال زراعی جاری به ۳۷۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعهد کشت کلزا شهرستان اسدآباد در سال‌جاری حدود ۷۰۰ هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: از این میزان تعهد بیش از ۵۰ درصد تعهد محقق شده و ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان انجام شد.

مرادی، یکی از جمله مشکلات کشاورزان کلزاکار را سرمازدگی برشمرد و یادآور شد: امسال سرمازدگی سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان موجب شد تا از ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان حدود ۲۰ هکتار آن دچار بدسبزی و سرمازدگی و شوک شود که با این اتفاق در حال حاضر سطح زیرکشت موجود حدود ۳۵۰ هکتار است.

وی از پیش‌بینی برداشت ۸۷۵ تا ۱۰۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و تصریح کرد: از هر هکتار سطح زیرکشت کلزا میانگین ۲.۵ تا ۳ تن محصول قابل برداشت خواهد بود.

مرادی، تعداد کلزاکاران این شهرستان را ۱۲۸ نفر برشمرد و مطرح کرد: محصول کلزای شهرستان به کارخانه روغن نهاوند ارسال می‌شود، ضمن اینکه از سال گذشته در شهرستان بهار نیز یک سیلو برای تحویل و خرید تضمینی کلزاکاران اسدآبادی اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان