Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا بهراملو اظهار کرد: شبکه اقلیمی همدان، طوری است که در زمان نیاز، برداشت گیاه اتفاق نمی افتد، بنابراین محصولات باید آبیاری شوند؛ لذا در برخی از محصولات نیاز به تغییر الگوی کشت داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان؛ رضا بهراملو، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: باید نهاده ها و محیط زیست برای نسل های آینده باقی بماند و از طرفی برای کشور افزایش تولیدات کشاورزی را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهراملو با بیان اینکه باید به سمت امنیت غذایی پایدار با اهمیت به نهاده ها پیش رویم، افزود: تشکل ها برای جهاد اهمیت فراوانی دارند و ما از بهره بردارانی که صاحب ایده و خلاقیت هستند حمایت و استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که علمی کار کنیم و به شاخص های جهانی نزدیک شویم بدون شک تولیدات بیشتری خواهیم داشت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۴ باید بین ۱۰تا ۱۵ درصد افزایش تولید داشته باشیم که این میزان در حال حاضر ۴/۸میلیون تن است و باید به ۵ تن برسیم؛ البته با این خشکسالی که وجود دارد فقط باید از طریق علمی شاخص ها را افزایش دهیم.

بهراملو تاکید کرد: آب و غذا به هم وابسته هستند و وزارتخانه ها هم باید با هم همکاری داشته باشند تا شاهد حرکت رشد باشیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: مدیریت یکپارچه منابع آب در جهاد کشاورزی یکی از اهداف این مجموعه است.

وی گفت؛ تقریبا ۷۵ درصد آب در کشاورزی مصرف می شود و باید متولی آب به یک وزارتخانه سپرده شود تا بتوانیم جوابگو باشیم.

بهراملو اظهار داشت: تولید علمی بایستی براساس نقشه راه باشد و از کاشت و برداشت تا انتقال به انبار، همه مراحل باید بررسی شوند.

وی تاکید کرد:در بحث گلخانه ها و دام و طیور با تشکیل کمیته های فنی باید بررسی و ارائه راهکار صورت گیرد.

با اشاره به اینکه نهاده ها و محیط زیست باید برای نسل های آینده باقی بماند و باید بدانیم که امنیت غذایی پایدار یکی از پایه های امنیت ملی کشور است، تصریح کرد: شبکه اقلیمی همدان، طوری است که در زمان نیاز برداشت گیاه اتفاق نمی افتد، بنابراین محصولات باید آبیاری شوند لذا در برخی از محصولات نیاز به تغییر الگوی کشت داریم.

بهراملو با تاکید بر اینکه سیب زمینی به عنوان یک محصول استراتژیک جای دفاع دارد، عنوان کرد: در تولید سیب زمینی با ۹۰۰ هزار تن تولید، رتبه اول در کشور را داریم و در محصولات دیگر نیز رتبه های خوبی داریم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: بهره وری مصرف آب در استان ما به ازای تولید هر ۷ کیلوگرم سیب زمینی، ۱ متر مکعب آب می باشد که این استاندار در دنیا ۲ کیلو گرم است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور

مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور، سیداحمدرضا سید علیان در حاشیه بازدید از شرکت دامداران نیشابور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: به جای کلمه ضایعات بخش کشاورزی بهتر است از کلمه بقایا و پسماندهای این بخش استفاده کنیم و این بقایای بخش کشاورزی وحتی خانگی می‌تواند در کارخانجاتی تبدیل به خوراک دام شوند.

وی ادامه داد: پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه ای اهمیتی بالاتر از بقایا و بازماندهای این بخش دارد.

سید علیان بیان کرد: در کشور 8 سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

علی مبارکی، معاون سازمان ومدیر جهاد کشاورزی نیشابور نیز در این بازدید اظهارداشت: شهرستان نیشابور از شهرستان های پیشرو در زمینه دام در استان است.

وی ضمن تقدیر از خدمات ارزنده تشکل های بخش دامی شهرستان ادامه داد : این شهرستان با بیش از 61 هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود 26 هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با 7 هزار و500 تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

مبارکی با تاکید این نکته که یکی از عوامل محدود کننده توسعه بخش کشاورزی تولید نهاده است؛ بیان کرد: در بخش کشاورزی بیش از 30 درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده و یا به دور ریخته می شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی نیز می شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده های خام دامی از خارج کشور داریم، لذا لازم است در خصوص صدور مجوزها وتسهیلات لازم جهت بازگرداندن این پسماندها به چرخه خوراک دام که منجر به کاهش قیمت آن وتامین امنیت غذایی می شود اقدام عاجل صورت پذیرد.

احمد داوطلب زرقی، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز ضمن تاکید برایجاد زنجیره تولید شیر توسط دامداری های صنعتی گفت: با توجه به ظرفیت های تعاونی دامداران نیشابور در بخش تولید شیر به منظور خدمات دهی بهتر به گاوداران، تکمیل زنجیره شیر این تعاونی با سرمایه گذاری در حوزه لبنیات می تواند قدم موثری برای اعضای تعاونی و دامداران شهرستان باشد.

وی افزود: برخی مشکلات پیش روی گاوداران صنعتی و سنتی استان در خصوص سامانه بازارگاه نیز امروز در حضور مدیرکل تغذیه وزارت جهاد کشاورزی بیان شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است