Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دانش آموزان لازم التعلیم اتباع خارجی متقاضی تحصیل بین سنین ۶تا ۲۰سال تمام پسر و ۶تا ۲۲سال تمام دختر است؛ پدر دانش‌آموز ولی دانش‌آموز محسوب می‌شود و درصورتی‌که پدر به هر دلیل حضور نداشته باشد، مادر به‌عنوان ولی دانش‌آموز است.

بیشتر بخوانید:

اختصاص تغذیه رایگان به دانش‌آموزان کم‌برخوردار را دنبال می‌کنیم

بر همین اساس از اهداف این شیوه‌نامه؛ فراهم کردن امکان دسترسی به آموزش پایه برای کودکان لازم التعلیم اتباع خارجی دارای مدرک قانونی اقامت، اجرای منویات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در خصوص دانش آموزان لازم التعلیم اتباع خارجی غیرمجاز، ایجاد فرصت‌های برابر و عدالت آموزشی برای همه دانش آموزان و افراد لازم التعلیم من‌جمله اتباع خارجی در راستای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، توسعه بهداشت در جامعه دانش آموزان، ازجمله اتباع خارجی با هدف حفظ سلامت دانش آموزان مدارس کشور از مهم‌ترین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الزاماثبت نام دانش آموزان اتباع به شرح زیر است:

۱-وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است پس از دریافت معرفی نامه سنجش سلامت از سوی دفاتر خدمات و یا مدرسه محل تحصیل ظرف مدت حداکثر یک هفته از طریق مراکز بهداشتی تعیین شده در استانها نسبت به انجام معاینات پزشکی سنجش سلامت و اعلام نتیجه اقدام کند.

یادآوری: وزارت بهداشت هماهنگی های لازم در خصوص اجرای سنجش سلامت دانش آموزان توسط مراکز بهداشتی را از طریق دانشگاههای علوم پزشکی استان معمول و به ادارات اتباع استانی و مدرسه محل تحصیل اعلام کند.

 ۲- ضوابط و شرایط ثبت نام و ادامه تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی دارای مدرک هویت و اقامتی معتبر اتباع خارجی یک ساله است.

 ٣- تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس غیردولتی، دولتی، استعدادهای درخشان و استثنایی مطابق دستورالعمل های ابلاغی در خصوص این مدارس و همانند دانش آموزان ایرانی خواهد بود.

 ۴- شرکت کلیه دانش آموزان تبعه خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران در مسابقات رسمی فرهنگی و ورزشی و مسابقات علمی (المپیادها) تا سطح استانی بلامانع است

 ۵- دریافت کمک های مردمی از اتباع خارجی همانند دانش آموزان ایرانی خواهد بود.

۶- جداسازی دانش آموزان اتباع خارجی از دانش آموزان ایرانی ممنوع است.

 ۷- مدارک صادره از مدارس خودگردان معتبر نیست و ثبت نام دانش آموزان این مدارس در پایه های بعدی تحصیلی منوط به تعیین سطح تحصیلی ایشان است.

 ۸- کلیه استعلامات مربوط به ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی صرفا از طریق سامانه سیام انجام پذیرد.

۹- به منظور شناسایی و متمایز نمودن مدارک تحصیلی اتباع خارجی و جلوگیری از سواستفاده های احتمالی به هنگام صدور مدارک تحصیلی به جای کد ملی شناسه اختصاصی با شناسه فراگیر پا کد ویژه شناسایی» در ردیف های محل صدور و محل تولد و تابعیت افراد درج شود. (به طور مثال: تبعه افغانستان - تبعه عراق)

 ۱۰- دانش آموزانی که نام خانوادگی ندارند و صرفا فقط نام، نام پدر و نام جد در مدرک هویتی آنان ثبت شده است، همانند سازمان ثبت احوال کشور، تأهم پدر و نام جد به منزله نام خانوادگی محسوب شده و در سامانه یکپارچه دانش آموزی (سیدا) و مدرک تحصیلی آنها درج می شود.

۱۱- به منظور تایید مدارک تحصیلی دانش آموزانی که قصد خروج از کشور را دارند پس از تأیید واحد آموزشی اداره آموزش و پرورش منطقه مربوطه و اداره کل آموزش و پرورش استان ها و یا اداره مربوطه در وزارت امور خارجه ارجاع می شود.

 ۱۲- مناطق آموزش و پرورش و مدارس در امر ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی صرفا ملزم به اجرای مفاد این شیوه نامه بوده و باید از پذیرش مکاتبات، دستورالعمل ها و معرفی نامه از هر سازمان، اداره و اکیدا خودداری کنند.

 ۱۳- کلیه دستگاه های دخیل موظفند هوشیاری، تدابیر و اقدامات لازم را به منظور جلوگیری از سواستفاده برخی که صرفا با هدف توجیه حضور غیرقانونی خود در کشور به دنبال دریافت برگ حمایت تحصیلی هستند،   به عمل آورند.

 ۱۴- ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری های سراسر کشور نظارت و بازرسی بر انجام صحیح این دستورالعمل را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147902 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش ثبت نام دانش آموزان اتباع دانش آموزان اتباع خارجی آموزش و پرورش لازم التعلیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، نقی سیاهکالی مرادی مدیر کل آموزش و پرورش قزوین گفت: ۱۷ هزار معلم در قزوین وظیفه تدریس ۲۵۰ هزار دانش آموز را در ۱۶۷۰ مدرسه بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با موج گسترده‌ای از بازنشستگی معلمان قزوینی روبرو بودیم و کار برای ما سخت شده بود، تاکید کرد: ۱۰۳۰ نفر از معلمان در سال گذشته در استان قزوین بازنشسته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه تقریباً به همین میزان نیز در سال گذشته معلم جذب نظام آموزشی استان قزوین شد، تاکید کرد: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: معوقات دی، بهمن و اسفند ماه فرهنگیان و نیرو‌های خرید خدمت و کلیه بدهی حوزه امتحانات به همراه هدیه روز معلم طی یک تا ۲ روز آینده به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: در سال گذشته برای تجهیز مدارس فن و حرفه‌ای ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده بود که این رقم در سال جدید با افزایش صد در صدی به ۲۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی مدارس با ۵۰ درصد رشد از ۳۳ سانتیمتر به ۴۸ سانتیمتر رسید، عنوان کرد: در دولت سیزدهم ۷۴ چمن مصنوعی در مدارس استان ساخته شده و امیدواریم این تعداد به ۱۰۰ زمین چمن افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه ۷۵ دانش آموز مبتلا به اوتیسم در قزوین تحصیل می‌کنند این آمار را افزایشی خواند و عنوان کرد: ۸ نفر از این دانش آموزان دختر و ۶۷ نفر نیز دانش آموز پسر هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۹۰ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین شناسایی شدند که موفق شدیم با همراهی دستگاه‌های دیگر ۴۶۱ نفر را به چرخه تحصیل بازگردانیم.

دیگر خبرها

  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • مراسم روز معلم دانش آموزان اتباع + فیلم
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم