Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس فرار مالیاتی را تخلفی بزرگ دانست که به کل جامعه زیان وارد می‌کند و بر عزم جدی دولت برای اجرای راهکارهای قانونی برای شناسایی متخلفان این حوزه و پیشگیری از فرار مالیاتی و افزایش درآمدهای دولتی از این بخش تاکید کرد.

محسن ربانی‌زاده یکشنبه ٢٦ تیر در ادامه سلسله نشست‌های مدیران پاسخگوی استان فارس و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشکلات ایجاد شده در روند اخذ مالیات، به خوبی مدیریت شده است، یکی از اولویت‌های فارس را اجرای عدالت مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی دانست و گفت: ۵۰ درصد از این عوارض به شهرداری‌ها و در واقع خود مردم و خدمات عمومی باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ضمن یادآوری اینکه پیش‌بینی راهکار جلوگیری از فرارمالیاتی و ایجاد شفافیت مالیاتی وظیفه دستگاه دولتی است، به درنظر گرفتن بخشودگی در قانون اشاره و اضافه کرد: سامانه مودیان برای به حداقل رساندن فرار مالیاتی و شفافیت در پرداخت‌ها به زودی به بهره برداری کامل می‌رسد.

ربانی‌زاده خاطرنشان کرد: گزارش‌هایی مبنی بر فرار مالیاتی در حوزه صنوف و بهداشت و درمان اعلام می‌شود که این هنر و زرنگی برخی پزشکان و کسبه نیست؛ چون به حق و حقوق جامعه اجحاف وارد کرده و شان خود را زیر سئوال می‌برند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اخیرا شنیده شده برخی پزشکان برای دریافت حق ویزیت و درمان، مطالبه دلار و طلا می‌کنند، از چنین رویکردی در صورت مصداق داشتن، ابراز تاسف کرد و ضمن تاکید بر برخورد جدی با چنین مواردی، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی و بازرسی استانداری در صورت اعلام گزارش‌ در این باره ورود خواهند کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس همچنین از شناسایی ۳۱  بنگاه کلان اقتصادی در فارس خبر داد که مالیات آنها جزو درآمدهای وصولی مالیاتی استان نبوده است و گفت: در حال پیگیری برای انجام این مهم در استان هستیم.

ربانی‌زاده اضافه کرد: ۱۷۵ مورد شکایت در رابطه با قرار مالیاتی پزشکان از طریق سامانه دریافت شده که قطعا رسیدگی به این شکایات در دستورکار است. پزشکانی که اقدام به فرار مالیاتی کرده‌اند در حال شناسایی هستند.

او اظهار کرد: بدون شک با توجه به ضوابط و مقرراتی که ابلاغ می‌شود، مشکلاتی در روند اخذ مالیات و پیگیری امور به وجود می‌آید که البته این مشکلات به خوبی مدیریت می‌شود و در حال حاضر همه با رضایت امورات را دنبال می‌کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: در امور مالیاتی موارد و ابهاماتی وجود دارد که با مکاتبات و نامه‌نگاری که توسط استانداری انجام شده درصدد رفع این ابهامات هستیم.

ربانی‌زاده با اشاره به اینکه در کشور ما هزینه تخلف پایین است، بیان کرد: در کشورهای توسعه یافته اگر معلوم شود کسی فرار مالیاتی داشته هزینه‌های بسیاری، فرد متخلف متحمل هزینه‌های سنگینی خواهد شد و این بازدارنده تخلف است.

او گفت: خوشبختانه قانون گذار همه این مسائل در بحث مالیات را در قانون بودجه حتی بودجه ۱۴۰۱ دیده و هر کسی که در سال ۱۴۰۰ تا یک میلیارد تومان درآمد داشته از مالیات معاف شده است.

ربانی‌زاده همچنین عنوان کرد: متأسفانه گزارش‌هایی دریافت می‌شود که برخی شهرداری‌ها حقوق آنچنانی می‌دهند که خارج از ضابطه‌ی خدمات کشوری بوده و در حال رصد این گونه موارد هستیم و اگر این اعتبارات در راستای خدمات‌رسانی به شهر و مردم نباشد مورد پیگیری قرار می‌گیرد. 

او گفت: در کشورهای توسعه یافته از طریق مالیات کشور اداره می‌شود اما متأسفانه ما هنوز نتوانستیم با این مهم برسیم. هرچند بر اساس قانون بودجه قرار شده که درآمدهای غیرنفتی از جمله درآمدهای مالیاتی افزایش پیدا کند. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه امسال حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای فارس پیش‌بینی شده است، گفت: طبق برنامه‌ای که در کارگروه تجهیز منابع تهیه شده است این مالیات به تدریج وصول می‌شود.

ربانی‌زاده با بیان اینکه عارضه‌یابی نشان می‌دهد که بخشی از مشکل افزایش اجاره بهای منزل به مشاوران املاک باز می‌گردد، گفت: بنگاه‌های غیرمجازی که از دستورالعمل‌ها تمکین نمی‌کنند به حداقل ممکن می‌رسند و مجوز بنگاهی که تخلف می‌کند هم لغو می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به لزوم کامل شدن بانک‌های اطلاعاتی در خصوص املاک و فعالان این حوزه، گفت: مشاورین املاک در هر محله بهترین مبادی اطلاعات در خصوص خانه‌های خالی و رهن و اجاره هستند.

او بهترین نظارت را نظارت مردمی دانست و گفت: اگر مردم همراهی کنند ما هم مدیریت می‌کنیم. ما عزممان را جزم کردیم و حتی برخورد با سایت‌های متخلف اجاره مسکن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اعتقاد به اینکه گناه ستم‌پذیری کمتر از ستمگری نیست، گفت: مستاجری که قبول می‌کند بیشتر از مصوبه ابلاغ شده قرارداد ببندد خودش قبول کرده که به او ستم شود. با این حال با بنگاه‌هایی که در انعقاد قرارداد تخلف می‌کنند برخورد می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قانون بودجه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس درآمد مالیاتی فرار مالیاتی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس فرار مالیاتی ربانی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۱۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش درآمد گردشگری ترکیه

به گزارش صدای ایران از آنادولی،بر اساس داده‌های سازمان آمار ترکیه، درآمد گردشگری ترکیه در سه ماه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵.۴ درصد افزایش پیدا کرد.

بر این اساس میزان درآمد گردشگری ترکیه در این دوره به ۸ میلیارد و ۷۸۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسید.

نزدیک به ۲۱ درصد از درآمد گردشگری ترکیه از سفر شهروندان ترک مقیم خارج از کشور حاصل شده است.


دیگر خبرها

  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • خانه های هلال کشور توسعه می یابند
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با مدارک معتبر انجام می‌شود
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد