Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها کرونا در البرز خیال دست برداشتن ندارد و به سمت پیک هفتم خیز برداشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها کرونا در البرز خیال دست برداشتن ندارد و به سمت پیک هفتم خیز برداشته است. 

عباسی تکنیسین اورژانس البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ بیماری به خوبی در حال کنترل بود اما این مهم دوام نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی ادامه داد: آمار فوتی ها و ابتلا در البرز به مرز صفر رسیده بود اما به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مجددا صعودی شد.     تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ هر روزی که می گذرد بیشتر شده و نشان می دهد رخت بربستن این ویروس از کشور در گرو همت مردم است.   زمانی، پزشک یکی از بیمارستان های کرج در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ طی دو هفته اخیر شاهد افزایش مراجعات کرونایی بوده ایم.   ایمنی با واکسن کرونا بالاتر می رود و باید دوز چهارم هم دریافت شود، مسئله که ای معاون اجرایی اورژانس البرز به آن تاکید دارد.   رسول زاده در گفتگو با خبرنگر تیتریک، می گوید؛ اتوبوس آمبولانس های البرز برای تزریق دوزهای یادآور و تکمیلی در میادین مستقر شده اند.     مسئول مرکز مدیریت بحران علوم پزشکی البرز به خبرنگار تیتریک می گوید؛ افراد بالای ۷۰ سال و بیماران زمینه ای نیازمند تزریق واکسن هستند.   محمدی ادامه می دهد؛ افراد مذکور باید پس از چهار ماه دوز چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند اما این بازه زمانی برای سایرین ۶ ماه است.   سرعت انتقال سویه های جدید بیشتر از سویه های قبلی است در نتیجه همچنان نیاز داریم دستورالعمل های بهداشتی و زردن ماسک را رعایت کنیم.
  انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی