Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان دختر ایران و عراق با رقابت ۱۹ متسابق آغاز به‌ کار کرد.

در راستای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه دانشگاه الزهرا(س) تهران با دانشگاه اسلامی نجف مقرر شد مسابقه دوجانبه قرآن بین دانشجویان دختر ایران و عراق برگزار و مسابقات در ایران به میزبانی دانشگاه الزهرا(س) تهران و در نجف به میزبانی جامعه اسلامی نجف برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسابقات در دوره مقدماتی در ایران با حضور حدود ۳۰۰ دانشجو از رشته‌ها و از دانشگاه‌های مختلف برگزار شد.

مرحله مقدماتی این مسابقات در کشور عراق نیز برگزار شد که در این دوره تعداد ۴۰ نفر از ۱۵ دانشگاه شرکت کردند. مرحله مقدماتی این مسابقات در ۲ کشور ایران و عراق همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) برگزار شد.

مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی حفظ کل، ترتیل و تحقیق قرآن کریم دانشجویان دختر عراقی و ایرانی نیز امروز، ۲۶ تیر ماه، در تالار پژوهش‌های آستان قدس رضوی آغاز شده که تا بعدازظهر ادامه خواهد داشت. همچنین علاوه بر برگزاری مسابقات برای دانشجویان برنامه زیارت حرم، تدارک غذای حضرت، طبیعت‌گردی و بازدید از مقبره حکیم فردوسی تدارک دیده شده است.

اعظم الوندی، ناظر مرحله نهایی مسابقات تلاوت، ترتیب و حفظ قرآن کریم دانشجویان دختر دانشگاهی ایران و عراق، در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: در مرحله نهایی این دوره از مسابقات ۹ نفر از ایران و ۱۰ نفر از عراق در سه رشته قرائت، ترتیل و حفظ برای کسب رتبه برتر به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: هفت نفر در رشته حفظ، ۶ نفر در رشته قرائت و ۶ نفر هم در رشته ترتیل به ترتیب رقابت خواهند داشت که در رشته حفظ ۲ نفر در کشور عراق با کسب رتبه مساوی به این دوره راه یافتند.

الوندی گفت: داوری این دوره از مسابقات در رشته‌های صوت و لحن، تجوید، وقف و ابتدا و صحت حفظ توسط هشت داور بانو از کشورهای ایران، یمن و بحرین صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی مسابقات بین المللی قرآن ايران عراق دانشجويان مرحله نهایی مسابقات دانشجویان دختر ایران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۱۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی

به گزارش "ورزش‌ سه"، روز گذشته قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی برگزار شد، اما یکی از مسابقات برگزار شده در این مرحله حسابی از نظر داور جنجالی بود و مجتبی سرآسیایی سرمربی نارنجی‌پوشان تهرانی در کنفرانس خبری پس از پایان مسابقه به شدت نسبت به این موضوع معترض شد.

ویدئو: کارشناسی داوری ملوان - سایپا

او معتقد بود پنالتی اعلام شده برای ملوان درست نبوده و به دلیل تمارض‌های پرتعداد بازیکنان این تیم در محوطه جریمه از سوی هیوا خسروی اعلام شده است. جالب اینکه هر سه کارشناس داوری برنامه فوتبال برتر علی خسروی، یدالله جهانبازی و رضا سخندان نیز با اعلام پنالتی به سود ملوان مخالف بودند و هر سه کارشناس تصمیم تیم داوری را اشتباه ارزیابی کردند.

به هر ترتیب سایپا در این مسابقه بازنده شد و تیم فوتبال ملوان طبق قرعه برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی مسابقات باید در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف سپاهان برود.

دیگر خبرها

  • برنامه مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • واکنش نادال به دومین پیروزی در مسترز مادرید
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فقط 3 قهرمان به مبارزه در جام حذفی ایران ادامه می‌دهند
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • مصاف اراکی‌ها در اردکان با حریف لیگ یکی
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک