Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@22:53:43 GMT

طالبان آمریکا را به ادامه مذاکره تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۱۸۷۳

طالبان آمریکا را به ادامه مذاکره تهدید کرد

وزیر کشور طالبان گفت: ۲۰ سال با آمریکا مبارزه کردیم و چنانچه از سوی کشورهای جهان به رسمیت شناخته نشویم، به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.

به گزارش مشرق، سراج‌الدین حقانی، وزیر کشور دولت موقت طالبان گفت: اگر دنیا ما را به رسمیت نشناسد به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.  حقانی طی سخنانی در ولایت خوست بار دیگر از کشورهای جهان خواست تا دولت موقت طالبان را به رسمیت بشناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: «ما به تلاش خود برای حل مشکلات مردم بدون به رسمیت شناختن از سوی کشورهای جهان ادامه خواهیم داد.»

این مقام ارشد طالبان در ادامه اظهار داشت: ۲۰ سال با آمریکا مبارزه کردیم و چناجه از سوی کشورهای جهان به رسمیت شناخته نشویم، به مبارزه خود ادامه خواهیم داد. 

وزیر کشور طالبان بر آمادگی این گروه برای تعامل به دنیا تاکید کرد و گفت: دولت طالبان آماده‌ برقراری روابط دیپلماتیک با تمامی کشورهای همسایه و بین‌المللی است.

وی تاکید کرد: افغانستان برای هیچ کشوری تهدید نخواهد بود و به گروه‌های مسلح نیز اجازه‌ فعالیت در این کشور داده نمی‌شود.

سراج‌الدین حقانی در بخشی دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از دولت بایدن خواستار آزادی فوری منابع ارزی افغانستان از سوی واشنگتن شد. 

این مقام ارشد طالبان همچنین گفت: تشکیل دولت فراگیر نیاز به زمان دارد و هر زمانی که نفوذ غرب از افغانستان ریشه‌کن شود، یک دولت فراگیر بر سر کار خواهد آمد. 

با گذشت نزدیک به یک سال، تاکنون هیچ کشوری حکومت طالبان را به‌رسمیت نشاخته است.

عدم استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر، مبارزه با تروریسم، تشکیل دولت فراگیر و احترام به حقوق بشر از شروط کشورها و مجامع بین‌المللی برای شناسایی حکومت طالبان است.

وزیر کشور طالبان: آمریکا را دشمن خود نمی‌دانیم

پیش از این حقانی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان در پاسخ به این سؤال که آیا طالبان هنوز آمریکا را به‌عنوان دشمن خود می‌داند، گفت: «در حال حاضر ما به آنها به‌عنوان دشمن نگاه نمی‌کنیم و بارها و بارها درباره‌ دیپلماسی صحبت کرده‌ایم. زمان آن است تا درباره‌ دیپلماسی حرف بزنیم.»

وزیر کشور طالبان تاکید کرد که این گروه در آینده روابط حسنه با آمریکا و سایر کشورهای جهان خواهد داشت.

این در حالی است که آمریکا برای بازداشت سراج الدین حقانی ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده و وی همچنان در لیست تروریستی این کشور قرار دارد. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت طالبان آمریکا افغانستان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ادامه خواهیم وزیر کشور طالبان کشورهای جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۱۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند

به گزارش  «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ATV بوسنی با بیان اینکه در حال حاضر هیچکس برای یک مذاکره صلح جدی و واقعی با ما اعلام آمادگی نکرده است، اظهار کرد: بر اساس اظهار نظرهایی که از رهبران اوکراین، ایالات متحده و کشورهای اروپایی و سیاستمداران این کشورها شنیده می‌شود، هیچ یک از آنها برای گفت وگوی جدی آماده نیستند.

لاوروف در ادامه افزود: غرب تلاش می‌کند به هر طریق ممکن با استفاده از ابزارهای دروغ‌پراکنی، باج‌خواهی یا با دادن قول‌های واهی، حداکثر تعداد ممکن از کشورهای در حال توسعه و کشورهای جنوب جهانی را به کنفرانس سوئیس بکشاند.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه به انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا اشاره و تاکید کرد که برای مسکو بین رئیس جمهور دموکرات یا جمهوریخواه تفاوتی وجود ندارد چرا که هر دو حزب در ایالات متحده، روسیه را دشمن خود می‌دانند و فارغ از اینکه رئیس جمهور این کشور از کدام حزب انتخاب شود، سعی خواهد کرد مسکو را شکست دهد.

وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: اینکه ما باید از سوی مقام‌های آمریکایی یک دشمن محسوب شویم یا یک رقیب به حساب بیاییم، نکته ظریفی است اما در هر صورت هدف واشنگتن، شکست استراتژیک روسیه است.

گفتنی است، ایگنازیو کاسیس وزیر خارجه سوئیس پیش‌تر در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: بنا به درخواست اوکراین، ما قصد داریم تا تابستان کنفرانسی در سطح عالی درباره صلح در اوکراین ترتیب دهیم تا برای رسیدن به هدف مشترکمان با هم همکاری کنیم.

وی افزود: طرح صلح زلنسکی احیای تمامیت ارضی اوکراین، خروج تمامی نیروهای روسیه، حفاظت از منابع غذایی و انرژی، ایمنی هسته‌ای و آزادی تمامی اسیران جنگی را در نظر گرفته است.

همچنین دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین نیز در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: اگر همه ما یک موضع اصولی داشته باشیم و با هم عمل کنیم، روسیه نمی‌تواند صدای اکثریت جهانی را نادیده بگیرد و فرمول صلح زلنسکی دقیقاً نشان دهنده چنین فرصتی است.

واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل هم در اظهاراتی در این باره، افزود: نباید زمان را برای طرح‌های بیهوده اوکراین و برای مذاکره بر اساس فرمول صلح زلنسکی تلف کرد.

سفیر مسکو در سازمان ملل گفت: این طرح فقط یک اولتیماتوم به روسیه و تلاش برای جذب هرچه بیشتر کشورها به جلسات بی پایان در مورد این پروژه خیالی است.

دیگر خبرها

  • وعده صادق احساس غرور ملی بود / میز مذاکره را هیچگاه ترک نکرده‌ایم
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد