Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:38:12 GMT

نجات مسمومان ماموریت شاخص اورژانس بوشهر است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۱۹۹۸

نجات مسمومان ماموریت شاخص اورژانس بوشهر است

دکتر عبدالرحیم دادجو روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تابستان شرایط ایده‌آلی برای رشد ویروس‌ها روی مواد غذایی است به همین دلیل با شروع فصل گرما آمار بیماران با مشکل مسمومیت غذایی در استان بوشهر افزایش یافته است.

وی در باره مسمومیت‌ها اظهار کرد: علائم مسمومیت غذایی که می‌تواند پس از چند ساعت بعد از خوردن غذای آلوده شروع شود شامل حالت تهوع، استفراغ یا اسهال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادجو یادآور شد: هرچند بیشتر اوقات مسمومیت غذایی به صورت خفیف خود را نشان داده و بدون درمان برطرف می‌شود اما در برخی موارد افراد باید برای درمان به بیمارستان مراجعه کنند.

ثبت ۵۲ مورد گرمازدگی و غرق شدگی

دادجو با اشاره به انجام ۲۶ ماموریت گرمازدگی گفت: همچنین در فصل گرما در استان بوشهر با توجه به شرجی و رطوبت بالا و نور آفتاب فعالیت بدنی شدید و طولانی مدت در هوای آزاد می‌تواند باعث بروز گرمازدگی در فرد شود زیرا در این حالت بدن فرد با قرار گرفتن در معرض گرمای زیاد، دچار کم‌آبی شده و غلظت خون افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل جریان خون کُند شده و موجب بروز اختلال در عملکرد ارگان‌های مختلف بدن می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: پوست قرمز، سر درد، خشک شدن پوست، گرفتگی عضلات، ضعف، استفراغ، افزایش ضربان قلب یا تنفس سخت از علائم اصلی گرمازدگی در تابستان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: نخستین علامت گرمازدگی سرگیجه است که مجموعه‌ای از دیگر عوارض مانند حالت تهوع و تشنج و هنگامی که علائم شدید شود، خطر کُما را به همراه دارد.

دادجو، پوشیدن لباس خنک، قرار گرفتن در مناطق خنک تر و استفاده از برخی نوشیدنی های با طبع خنک برای جلوگیری از گرمازدگی ضروری است.

وی بر ضرورت نوشیدن آب زیاد، به همراه داشتن یک بطری آب یا ترکیبی از آب و آبلیمو (ترجیحا بدون شکر) در هنگام خروج از خانه، پوشیدن لباس‌های نخی، آزاد و رنگ روشن، پرهیز از انجام فعالیت بدنی شدید و سنگین در بیرون از منزل، استراحت کردن به دور از نور آفتاب تاکید کرد.

دادجو گفت: اگر مجبور شدید خودرو را در آفتاب پارک کنید، هرگز کودکتان را داخل ماشین رها نکنید زیرا فضای داخل ماشین به سرعت گرم می‌شود و کودکان به دلیل اینکه ضربان قلب و دمای بدنشان نسبت به بزرگسالان بالاتر است، در مقابل گرما حساس‌تر هستند.

وی با تاکید بر مصرف مواد غذایی سالم و سبزیجات در فصل گرما تاکید کرد: در فصل گرما تا حد امکان از غذاهای آماده و خیابانی استفاده نکنید.

دادجو در باره غرق شدگی‌ها گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶ مورد غرق شدگی در استان بوشهر گزارش شده که از این شمار ۱۵ تن جان خود را از دست داده اند.

وی یادآور شد: با گرم شدن هوا افراد برای رفع گرما یا تفریح دوست دارند تن به آب بزنند که یا باید با فن شنا آشنا باشند و یا اینکه منطقه مورد نظر دارای نجات غریق باشد.

دادجو با بیان اینکه افرادی که مسلط به شنا نیستند در دریا و رودخانه اقدام به شنا نکنند تاکید کرد: افراد به تنهایی برای شنا به دریا نروند، به توصیه ها و تابلوهای شنا ممنوع توجه کنند، همچنین از شنا در کانال‌های آب کشاورزی و رودخانه ها نیز پرهیز شود.

 مسئول مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیشترین موارد غرق شدگی به دلیل ناآشنایی به فن شنا است و اگر کسی در حال غرق شدن بود مردم با ۱۱۵ تماس بگیرند که نیروهای اورژانس برای احیا و خالی کردن ریه‌های فرد در محل حاضر شوند.

برچسب‌ها بوشهر سازمان غذا و دارو > پیشگیری از مسمومیت سازمان اورژانس کشور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان اورژانس کشور بوشهر سازمان اورژانس کشور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فصل گرما غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند

صالح رحیمی در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان بوشهر در خصوص توازن توزیع اعتبارات اظهار داشت: مطالبات شهرستان بوشهر با توجه به سیاست‌های شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان، اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و لازمه آن اهتمام جدی دستگاه‌های اجرایی است.

فرماندار بوشهر با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات خوبی در سطح ملی برخوردارند، افزود: مدیران دستگاه‌های شهرستان بوشهر باید پیگیری مستمر داشته باشند تا متناسب با پروژه‌هایی که در دست اجرا دارند سهم شهرستان را اخذ کنند تا افزایش روند رو به رشد شاخص‌های توسعه‌های در سطح شهرستان باشیم.

وی در ادامه اولویت‌بندی را یکی از نکات مهم برای حل مشکلات شهرستان بوشهر دانست و بیان کرد: مدیران باید با در نظر گرفتن سطح انتظارات جامعه، برنامه‌ریزی را بر اساس حل مشکلات مردم انجام دهند.

فرماندار شهرستان بوشهر کمیته برنامه‌ریزی را تعیین کننده خط مشی و سند توسعه و نقشه راه شهرستان دانست و تاکید کرد: هر اندازه که مدیران در جذب اعتبارات، فعال و توانمند باشند، در سال‌های آینده، بودجه بیشتری برای شهرستان جذب خواهد شد.

وی افزود: در حوزه شاخص‌های عمومی، رضایتمندی مردم، نحوه اطلاع رسانی، بهره وری، تعالی و عدالت سازمانی مد نظر بوده و در حوزه شاخص‌های اختصاصی نیز وظایف و ماموریت‌های هر یک از دستگاه‌ها به صورت جداگانه بررسی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ۲ تصادف در زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود
  • نجات جان جوان قمی در حادثه سقوط از ارتفاع
  • بوشهر سومین استان کشور در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می‌شود
  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می شود