Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:16:19 GMT

مخاطره‌های حوزه فاوا در استان بوشهر اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۰۷۹۲

مخاطره‌های حوزه فاوا در استان بوشهر اعلام شد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر روز یکشنبه به نقل از علی سملیان اظهار کرد: با توجه به وابستگی مراکز دولتی و خصوصی به شبکه اینترنت و تلفن ثابت و همراه، اختلال در ارتباطات فیبرنوری و رادیویی قادر به تغییر روال عادی زندگی افراد تحت تاثیر است.

وی افزود: با هدف کاهش خطر بلایای طبیعی و انسان ساز، در استانداری بوشهر کارگروهی برای تهیه و تدوین بسته مخاطره ها تشکیل شد و در این راستا قرار است دستگاه‌های اجرایی این استان، اولویت‌ها را از میان ۵۳ مخاطره ابلاغی شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سملیان ادامه داد: در حالی که هیچکدام از مخاطره‌ها مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نبود، اما با توجه به نقش و اهمیت گسترده این حوزه بسته پیشنهادی و استدلال‌های لازم برای ویرایش این فهرست به مدیریت بحران استانداری ارائه شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر بیان کرد: مخاطره پدیده‌ای طبیعی یا فعالیت انسانی است که می‌تواند بالقوه خسارت زا باشد، آسیب‌های مالی، جانی، اجتماعی یا اقتصادی داشته باشد و سبب اخلال در روند خدمت‌رسانی شود.

وی اذعان کرد: بر این اساس می‌توان اختلالات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز با فرض وقوع خطای عمدی یا غیر عمدی انسان‌ها در ردیف آتش سوزی، نشت مواد مخاطره زا، انفجار، آلودگی آزمایشگاهی و صنعتی معرفی کرد و آن را در میان مخاطره‌های  فناورزادی نامید.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوشهر سازمان مدیریت بحران کشور اداره کل ارتباطات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوشهر سازمان مدیریت بحران کشور وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوشهر سازمان مدیریت بحران کشور اداره کل ارتباطات ارتباطات و فناوری اطلاعات مخاطره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مظهری، رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه هاست و فقط حمل دارو با ابلاغ این آیین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام میشود.
وی افزود: این آیین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز میشود.
مظهری ادامه داد: توزیع دارو بر بستر اینترنت بزودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز می شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می شود.
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در پایان گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیکترین داروخانه به محل سکونت میتوانند داروی خود را سریع تر دریافت کنند .

دیگر خبرها

  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی