Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه در بحث صادرات تجارت الکترونیک سهم چندانی نداریم، گفت: سهم خرده فروشی آنلاین در کشور ۴ درصد است و اگر کسب و کارهای فیزیکی به دنیای مجازی نروند در آینده رو به افول خواهند رفت و تعطیل می شوند.

حمید باقری امروز (یکشنبه-۲۶ تیرماه) در نشست خبری به مناسبت هفته تجارت الکترونیک، با اشاره به نقش پست در تجارت الکترونیک، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی سرانه مرسولات در پست است و به دنبال ارتقا جایگاه سرانه مرسولات با حمایت از کسب و کارها و استارتاپ‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سرانه تجارت الکترونیک در دنیا رو به افزایش است، تاکید کرد: امروز اگر کسب و کارهای فیزیکی به دنیای مجازی نروند در آینده رو به افول خواهند رفت و تعطیل می‌شوند.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به اینکه بسیاری از کسب و کارها و استارتاپ‌ها در این زمینه موفق نبوده‌اند، گفت: یکی از دلایل آن نداشتن شبکه توزیع مناسب، نداشتن سرمایه کافی برای ورود به این عرصه است که پست با نقش آفرینی، سکوی تجارت الکترونیک شد و پست ظرفیت و زیرساخت خود را در اختیار کسب و کارها و استارتاپ‌ها قرار داد که به دنبال ارتقای این جایگاه هستیم.

وی تاکید کرد: یکی از زیرساخت‌های ما وجود نیروی انسانی متعهد و متخصص است و پست تنها شرکتی است که توزیع مویرگی مرسوله‌ها را دارد و به نوعی در توزیع تمام بخش‌های پست به نامه رسان و دستگاه ام پوز مجهز هستند.

باقری با اشاره به سیستم حمل و نقل پست اصفهان، اظهار کرد: اصفهان دومین هاب کشور بعد از تهران است و ظرفیت بالایی در جابجایی مرسولات دارد و امروز به صورت مستقیم به غیر از چهار استان کشور، با بقیه استان‌ها ارتباط دارد و از مرکز اصفهان تا شهرستان‌ها روزانه دوبار مبادله پستی جابجا و همچنین از مرکز شهرستان به روستاهای تابعه بین سه تا ۶ روز مبادله پستی انجام می‌شود.

وی به ظرفیت بانک اطلاعاتی پست اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پنج میلیون و ۲۰۰ هزار رکورد اطلاعات کدپستی داریم که ۱۰ درصد حجم کشور است و طی یک سال گذشته این بانک اطلاعی به صورت آنلاین به روز می شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به برخی آمارهای جابجایی مرسوله در اصفهان، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ ترافیک وارده تجارت الکترونیک در استان ۷۹۵ هزار و ۵۵۶ فقره بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود ۱۶ درصد رشد داشته و گردش مالی آن ۱۶۴ میلیارد تومان بوده است.

وی به ترفیک صادره تجارت الکترونیک در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: ترافیک صادره استان ۳۱۸ هزار و ۴۴۹ فقره بود که با وجود رشد ۵۰ درصدی نسبت به قبل خود، اما ۴۰ درصد خرید و فروش هایی که وارد استان شده، صادره بود. یعنی ۱۰۰ مرسوله وارد استان شده و ۴۰ مرسوله صادر شده است و گردش مالی آن ۹۱ میلیارد تومان بوده است که نشان می‌دهد ما نسبت به سایر استان‌ها خوب کار نکرده‌ایم.

باقری گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۱۲۳ فروشگاه اینترنتی در استان اصفهان داشتیم که ۵۶ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشتیم.

وی با اشاره به بهبود ترافیک تجارت الکترونیک در استان در سال جاری، گفت: میزان ترافیک وارده به استان ۲۱۶ هزار و ۹۲۵ فقره مرسوله با گردش مالی ۴۳ میلیارد تومان بوده که نسبت به سه ماهه سال گذشته ۳۹ درصد رشد داشته است. همچنین ترافیک صادره از استان طی سه ماهه امسال ۷۹ هزار و ۴۲ فقره با گردش مالی ۱۷ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به اینکه سهم خرده فروشی آنلاین در کشور ۴ درصد است، گفت: این عدد در ترکیه ۸ درصد و متوسط جهانی آن ۱۹ درصد است.

وی اضافه کرد: حدود ۲۵۰ هزار مرکز تجاری در اصفهان داریم که از این تعداد تنها ۱۲۳ هزار مرکز به عرصه تجارت الکترونیک ورود کرده‌اند.

باقری در مورد صادرات فرامرزی تجارت الکترونیک، تاکید کرد: متاسفانه  در بحث صادرات تجارت الکترونیک سهم چندانی نداریم.

وی با اشاره به ارزش‌ تجارت الکترونیک، اظهار کرد: در خرید و فروش اینترنتی دست واسطه‌ها کوتاه شده و موجب مهیا شدن فضای کسب و کار برای صاحبان ایده می‌شود و این در نهایت منجر به ایجاد اکوسیستم منسجم تجارت الکترونیک می‌شود.

باقری با بیان اینکه اکوسیستم منسجم تجارت الکترونیک هنوز در استان ما شکل نگرفته است و وضعیت خوبی در استان نداریم، تاکید کرد: پست اقدامات جدیدی برای پوست اندازی در حوزه تجارت الکترونیک کرده است و کرونا فرصت برای فروش‌های آنلاین بوده و پست نیز باید متناسب با تغییر این پارادایم تغییر کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تجارت الکترونیک صادرات مدیرکل پست استان اصفهان تجارت الکترونیک میلیارد تومان بوده گردش مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۲۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا

نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند.

این نشریه در ادامه اضافه کرد که این داده‌های ناامید کننده حکایت از "چالش‌های سخت" پیش رو برای اقتصاد آمریکا دارد.

گزارش روز پنج‌شنبه همچنین نشان داد که تولید ناخالص داخلی این کشور با نرخ سالانه تنها 1.6 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته که بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های 2.5 درصدی است.

ترامپ: اقتصاد آمریکا طی یک سال آینده سقوط می‌کندپیش بینی وارد شدن اقتصاد آمریکا به رکود در 2024

رشد کندتر از حد انتظار اقتصاد آمریکا به دنبال افزایش 3.4 درصدی ثبت شده در اکتبر تا دسامبر 2023 و 4.9 درصدی در سه ماهه قبل از آن رخ داده است.

دیوید دونابدیان، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بانک سی‌آی‌بی‌سی، به این رسانه گفت: این گزارش بدترین حالت ممکن بود (چراکه) رشد کندتر از حد انتظار همراه با تورم بالاتر از حد انتظار رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، رشد ضعیف اقتصاد و افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده نشانه‌های بارز رکود تورمی است که با کندی اقتصادی و افزایش تورم در یک دوره زمانی طولانی مشخص می‌شود.

ایالات متحده آخرین بار در دهه 1970 دچار رکود تورمی شد، زمانی که با سقوط اقتصاد، تورم دو رقمی رخ داد. سیاستگذاران این کشور با افزایش نرخ بهره بانکی تا 20 درصد به این رکود تورمی واکنش نشان دادند و قیمت ها را کاهش دادند اما اقتصاد را وارد رکود عمیق‌تری کردند.

در ماه مارس، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) از افزایش نرخ بهره صرف نظر کرد و آن را بین محدوده هدف 5.25 تا 5.5 درصد بدون تغییر باقی گذاشت. نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در اول ماه مه برنامه ریزی شده است.

در عین حال، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی، که توسط فدرال رزرو به عنوان معیار کلیدی تورم استفاده می‌شود، با سرعت سالانه 3.4 درصد افزایش یافت که بیشترین جهش را در یک سال گذشته نشان می‌دهد.

اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی گزارش داد که هزینه های مصرف کننده در ایالات متحده در ژانویه تا مارس 2.5 درصد افزایش داشته است که نسبت به رشد 3.3 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2023 و پیش بینی 3 درصدی کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • رشد ۷۰ درصدی کشور در تجارت الکترونیک طی سال گذشته
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا