Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:25:40 GMT

افزایش ۶ برابری مراجعه به مراکز کرونا در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۲۱۹۰

افزایش ۶ برابری مراجعه به مراکز کرونا در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: میزان مراجعه به مراکز منتخب کرونا تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به هفته گذشته رشدی پنج تا ۶ برابری داشته و هم‌اکنون روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ مراجعه‌کننده به این مراکز داریم.

دکتر محمدحسن درخشان اظهار کرد: بر اساس همین مراجعات میزان موارد مثبت کووید در مراجعات روزانه از ۱۰ تا ۱۵ درصد در ۲ هفته قبل به ۵۰ تا ۶۰ درصد در حال حاضر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: عددهای اشاره شده فقط مربوط به مراکز منتخب سر پایی کووید بوده و تعدادی بیشتری از شهروندان به مطب‌ها، درمانگاه‌ها، مراکز سطح ۲ و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پاسخ بین ۵۰ تا ۶۰ درصد تست‌های بیماران سر پایی در مراکز منتخب کووید مثبت است، خاطرنشان کرد: دوسوم مراجعات روزانه به مراکز منتخب کرونا مربوط به مشهد و یک‌سوم مابقی مربوط به سایر شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی تصریح کرد: همچنین ۷۰ درصد موارد مثبت کووید مربوط به مشهد و ۳۰ درصد مربوط به سایر شهرهای تحت پوشش این دانشگاه است. در میان شهرستان‌ها بالاترین آمار مراجعات و تست‌های مثبت‌ در خلیل‌آباد با بیش از ۵۰ درصد مورد مثبت کووید از میان مجموع مراجعات روزانه ثبت شده و به این ترتیب متاسفانه این شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با توجه به اینکه تمام شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از وضعیت آبی خارج شدند و به وضعیت‌های زرد، نارنجی و قرمز رسیده‌اند، مراکز واکسیناسیون شهرستان‌ها را در نوبت عصر و حتی در روزهای تعطیل فعال کرده‌ایم و از همه واحدها اعم از مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت خواسته‌ایم در فرصت باقی مانده تا رسیدن به قله موج هفتم بحران کرونا در زمینه واکسیناسیون کرونا همچون گذشته همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخشان با تاکید بر اینکه لیست تمام مراکز فعال واکسیناسیون کرونا و همچنین نوع واکسن‌های تزریقی در این مراکز در سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته و مردم می‌توانند برای دریافت آن به نزدیکترین مرکز به محل سکونت یا کار خود مراجعه کنند، گفت: امیدواریم طی روزهای آتی شاهد پوشش واکسیناسیون در گروه‌های هدف باشیم؛ ضمن اینکه همچون گذشته برنامه واکسیناسیون در منزل را برای افراد ناتوان و دارای مشکلات جسمی و حرکتی خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا کرونا در ایران دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراکز منتخب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد

ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و هشتمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم " محمدعلی درمیانی"، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان شهید کامیاب (امدادی) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

او افزود: کبد این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۵۳ ساله ساکن نیشابور که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین قرنیه‌های زنده یاد درمیانی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • تأثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ