Web Analytics Made Easy - Statcounter

ما قصد داریم در این مقاله هر آنچه که لازم است درباره آزمون تومر بدانید را در اختیار شما قرار دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید درباره آزمون تومر بدانید

ما قصد داریم در این مقاله هر آنچه که لازم است درباره آزمون تومر بدانید را در اختیار شما قرار دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تومر مخفف Türkçe Öğretim Merkezi به معنای مرکز آموزشی ترکی می باشد.

آزمون تومر شرط ورود به دانشگاه های کشور ترکیه که زبان تدریس آن ها ترکی است می باشد. همچنین شرط ورود به دانشگاه های ترکیه که زبان تدریس آن ها انگلیسی است ، آزمون آیلتس می باشد‌.

آزمون تومر برای سنجیدن سطح زبان ترکی دانشجویان می باشد و مدرک آن لازمه ورود به دانشگاه های ترکیه می باشد.

آزمون تومر چیست؟

آزمون تومر زیر نظر دانشگاه آنکارا ، هر هفته در بیشتر شهرهای ترکیه برگزار می شود.

یک نکته بسیار مهم این است که برای شرکت در آزمون تومر احتیاجی به گرفتن ویزا نیست تنها با اخذ ویزای توریستی امکان شرکت در این آزمون وجود دارد.

آزمون تومر شامل 100 سوال است ، زمان پاسخگویی به سوالات 240 دقیقه می باشد و نتیجه آن بین 3 تا 15 روز به دانشجو اطلاع داده می‌شود.

سوالات آزمون تومر شامل بخش های زیر می باشد:

بخش Structure

بخش Reading

بخش Listening

بخش Writing

بخش Spoken Interaction

بخش Spoken Production

امتیازدهی در آزمون تومر به چه صورت است؟

آزمون تومر شامل سطح A1 تا C1 است ، که هر کدام به دو بخش تقسیم میشود:

سطح A1: در سطح A1 توانایی شما در پاسخگویی به سوالات ساده سنجیده می‌شود و درصوت پاسخ دادن به این سوالات سطح A1 را با موفقیت گذرانده اید. نتیجه این بخش نمره 20 تا 49 است.

سطح A2: در این سطح دانش پایه زبان شما مورد ارزیابی قرار میگیرد و نحوه امتیازات در این سطح از نمره 50 تا 59 است.

سطح B1: در این سطح باید دانش متوسط زبان ترکی داشته باشید در حدی که بتوانید کارهای شخصی خود را انجام دهید و نتیجه این بخش نمره 60 تا 69 است. داشتن این سطح از آزمون تومر برای اکثر دانشگاه‌ها قابل قبول است.

سطح B2: در این سطح باید دانش خوب و معقولی از زبان ترکی داشته باشید تا به راحتی بتوانید از زبان ترکی استفاده کنید و نمره این سطح بین 70 تا 79 است.

سطح C1: در این سطح شما باید دانش بسیار خوبی از زبان ترکی داشته باشید و بتوانید در سطح عالی به زبان ترکی تسلط داشته باشید و نمره این سطح بین 80 تا 89 است.

سطح C2: این سطح بالاترین سطح در زبان ترکی است اخذ سطح C2 در آزمون تومر یعنی شما می‌توانید زبان ترکی را مانند زبان مادری خود صحبت کنید و درجه این سطح بین نمره 90 تا 100 است.

اگر هیچ پیش زمینه ای از زبان ترکی ندارید و یا سطح شما جزو سطوح پایین است برای شرکت در کلاس های آزمون تومر و برای ثبت نام و شرکت در آزمون تومر کافی است با متخصصان و مشاوران آموزشگاه دیار دانش تماس بگیرید یا به وبسایت ما به آدرس‌ http://www.diyare-danesh.com مراجعه کنید‌.

مدرک آزمون تومر شامل چند دسته می باشد؟

مدرک آزمون تومر شامل دو دسته به شرح زیر می باشد:

دیپلما (Diploma) یا دیپلماین مدرک را پس از قبولی در آزمون YÜKSEK TÜRKÇE SINAVI می توانید دریافت کنید. گواهینامه دیپلما دارای اعتبار مادام العمر است و در تمامی دانشگاه های ترکیه با شرط اخذ حداقل نمره C1 قابل قبول می باشد.

سرتیفیکا (Sertifika) یا گواهی‌نامه: مدرک سرتیفیکا در دو سطح متوسط (ORTA) و مقدماتی (TEMEL) برگزار می‌شود. حداقل نمره لازم برای نوع مقدماتی ، B2 و اعتبار آن 6 ماه می باشد. برای اخذ گواهی‌نامه متوسط حداقل نمره لازم B1 و اعتبار این گواهی‌نامه 2 سال می باشد. پس از پایان اعتبار مجوز نیز می‌توانید اقدام به تمدید آن نمایید.

مدارک لازم جهت ثبت‌نام در آزمون تومر:

جهت شرکت در آزمون تومر، ارائه مدارک زیر الزامی می‌باشد:

دو قطعه عکس پرسنلی

کپی پاسپورت دارای اعتبار

در صورت عدم دسترسی به پاسپورت، ترجمه رسمی شناسنامه به زبان ترکی

هزینه‌ شرکت در آزمون تومر

هزینه آزمون تومر چقدر است؟

هزینه شرکت در آزمون تومر برای کسب گواهی نامه دیپلما مبلغ 150 یورو و برای دریافت گواهی نامه سرتیفیکا مبلغ 100 یورو می باشد.

چگونگی ثبت نام در آزمون تومر

پس از بارگذاری مدارک و پرداخت هزینه ثبت‌نام آزمون تومر یک حساب کاربری برای ورود به سامانه UTS به شما داده خواهد شد. از این طریق می‌توانید با سؤالات آزمون آشنا شده و در آزمون‌های آزمایشی از پیش تعیین‌شده شرکت نمایید. شرکت در آزمون های آزمایشی به شما کمک می کند تا با سوالات آزمون آشنا شوید و نتیجه بهتری را در آزمون اصلی به دست آورید.

اگر قصد شرکت در آزمون تومر برای ورود به دانشگاه های ترکیه را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان به سایت آموزشگاه دیار دانش به آدرس   https://www.diyare-danesh.com مراجعه کرده یا با شماره09038988338 تماس بگیرید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترکیه دانشجو دیپلم یورو آزمون ورود به دانشگاه دانشگاه های ترکیه زبان ترکی داشته باشید گواهی نامه ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک»، سازمان سنجش آموزش و کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ و اطلاعیه‌های اصلاح آن به تاریخ‌های ۰۲ و ۱۴۰۳/۰۲/۰۵، ضمن اعلام اصلاحات جدید به شرح فایل پیوست مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در این آزمون می‌رساند به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ برای انتخاب رشته اقدام کنند؛ لذا داوطلبان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه‌های فوق و این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و برای ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند. 

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً برای انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، برای مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند. 

برای مشاهده فایل اصلاحات سری سوم مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳  اینجا را کلیک کنید.

دیگر خبرها

  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد
  • آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان
  • تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳