Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: آیا وقت آن نرسیده که از کشاورز و دامدار و تولید کننده با نظام قرارداد تضمینی خرید حمایت شود و دست دلال ها کوتاه شود؟ چرا که این دست امور ربطی به روابط خارجی و دشمنی دشمنان ندارد.

به گزارش ایران اکونومیست، محمد وحیدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حرکت دین اسلام و استمرار حکومت نبوی در قالب امامت بود و غدیر نشانه و مظهر دخالت مردم در امور حکومت و عید غدیر متعلق به همه مسلمانان است و نشان حاکمیت حقیقت، فضیلت و عدالت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه عنوان کرد: دشمنان اسلام به دلیل ترس از پیام غدیر در ایجاد امید در دل مظلومان و رسیدن به ظهور سعی دارند با ایجاد اختلاف، پاشیدن بذر نفاق و کینه و سست کردن جوانان از حرکت انقلابی و جهادی آنان بکاهند، غافل ازآنکه ملت امام حسین (ع) در مسیر نورانی شهیدان هر روزشان عاشورا است و الگوی مقاومتشان مکتب سردار دلها حاج قاسم در عصر حاضر است و فرزندانشان شعور را در قالب سرود سلام فرمانده در انتظار فرج معنا می کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ایران امروز حتما مقتدرتر و قوی تر از هر زمانی است، تاکید کرد: بعضی ضعف های در درون دولت های پس از انقلاب و درون حاکمیت ناشی از دور شدن از این مسیر نورانی و پر امید است و برخی شیطنت های داخلی و خارجی گاه به انتصاب افراد ضعیف انجامیده که در اخذ تصمیمات، فرصت سوز هستند و توان مقابله با مشکلات را ندارند.

وحیدی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: گرچه قانون خوب نوشته می شود، ولی بعضی مدیران ضعیف، در تنظیم آئین نامه ها و تأخیر در اجرای قانون آن را با تلخی به خورد جامعه هدف می دهند.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور و هیات دولت عنوان کرد: پیام امید باید از اردوگاه دولت به ملت برسد و دغدغه برخی پیام های مجلس، مثل تذکر و سوال و کارت زردها، مخالفت با اشخاص نیست، ضعف عملکردهای تیمی مدیریت ها در درون سیستم است. مجلس جهت حرکت دولت را درست می داند، ولی کندی حرکت و کم دقتی آن قابل قبول نیست و مدیران نالایق یا متاثر از نفوذ در لایه های مختلف به جای موفقیت و نجات اقتصاد، آن را به کما می برند و ملتی را نگران و سر در گم می کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: رئیس جمهور محترم، در زمان فعلی وجود تیمی مدبر کنار شما که منجر به تصمیم قاطع و درست شود، ضرورتی انکار ناپذیر است. مجریان نمی توانند خود مشاوری خوب و اتاق فکری امین باشند. مجری درگیر اجراست و همه چیز را خوب نمی بیند و نمی تواند رصد کند، اکنون وقت تصمیم های به موقع در اجرای قوانین است.

وحیدی تصریح کرد: آیا از آئین نامه ابلاغی رتبه بندی که چه بلایی سر قانون آورد، اطلاع دارید؟ از کیفی سازی خودروی داخلی در رقابت با بازار جهانی چه خبر؟ حمایت سیستم های پولی و مالی و بانکی از تولید، در کدام نقطه قرار دارد؟ چرا تولید مسکن روستایی در کشور تعطیل شده است؟ چرا هزاران خودور سنگین وارداتی که می تواند موتور حرکت تولید و جابجایی کالای مورد نیاز مردم و کاهش هزینه ها باشد و اکثرا متعلق به قشر مظلوم راننده است را بلاتکلیف گذاشته اند؟ چرا سالم سازی ناوگان عمومی اتوبوس و تاکسی تعطیل شده است؟

وی افزود: چرا تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی در دستگاه هایی که فاقد امنیت شغلی با پرداخت‌ های نابرابر می باشد، به جایی نرسیده است؟ چرا حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی در موضوع همسان سازی در شرایط تورمی شدید به فراموشی سپرده شد؟

نماینده بجنورد یادآور شد: حال که در هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی هستیم، وقت حمایت درست از جامعه معلولین و سالمندان کشور و توجه به توانمندی آنها نرسیده است؟

وحیدی با بیان که افزایش حقوق 10 درصدی کارکنان دولت با چه منطقی همراه بود، گفت: گرانی های کمرشکن و افزایش اجاره بهای مسکن برای کدام دسته از مدیران قابل درک است؟ آیا وقت آن نرسیده است که از کشاورز و دامدار و تولید کننده با نظام قرارداد تضمینی خرید حمایت شود و دست دلال ها کوتاه شود؟ چرا که این دست امور ربطی به روابط خارجی و دشمنی دشمنان ندارد، به تصمیم قاطع و به موقع نیاز دارد. مگر آن که شبکه هایی از مدیران غیر تحول گرا آدرس غلط بدهند یا قصد پوشش ضعف های قبلی خود را در عدم موفقیت دولت قوی و مردمی داشته باشند. مطمئن باشید با نام و مشخصات می توان اسم برد که برخی از این افراد معلوم الحال از موفقیت این دولت نگران هستند و همچنان مدیر هستند.

وی تاکید کرد: چرا برخی از انتقاد ناراحت و نگران می شوند و پرخاش می کنند؟ مگر هر کسی در سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه ها نشست، عقل کل است که هر نقدی را بر نمی تابد؟ برخی اعتراضات و مطالبات ناشی از بی عدالتی ها، عدم رفتار عقلانی و تصمیمات پنهان و غیر شفاف در همه بخش های کشور و عدم توانایی در اقناع عمومی توسط مدیران تصمیم ساز است. همواره درستی یک تصمیم و یک اقدام به همراهی مردم توأم با اقناع آن ها بستگی دارد.

وحیدی در پایان تاکید کرد: ما باور داریم که کشور آینده ای روشن دارد و بن بست در کشور وجود ندارد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تولیدکننده ، خرید تضمینی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تولیدکننده خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم لایحه ای است که دولت با هدف حمایت از تولید و کمک به رشد اقتصادی کشور به مجلس ارائه داده است. به زعم بسیاری از کارشناسان، مجلس باید با فوریت به بررسی و تصویب این لایحه بپردازد. به نحوی که بستری برای مقابله با سوداگری و حمایت از تولید در کشور به وجود بیاید.

یکی از جنبه‌های اساسی حمایت از تولید از طریق مشارکت مردم، حمایت مالیاتی هدفمند از بخش تولیدی است. با کاهش فشار مالیاتی بر فعالیت‌های تولیدی، دولت‌ می‌تواند فضای مساعدی را برای رونق کسب و کار و گسترش فعالیت‌های اقتصادی ایجاد کند.

کاهش مالیات‌ تولید نه تنها به کسب‌وکارهای موجود انگیزه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را افزایش دهند، بلکه بازیگران جدید را برای ورود به بازار تشویق می‌کند و رقابت و نوآوری را تقویت می‌کند.

بنا بر آنچه گفته شد، کاهش نرخ مالیات عملکرد تولید از 25 درصد به 15 درصد که در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مطرح شده است، موجب خواهد شد که تولید جذابیت بیشتری پیدا کند. از طرف دیگر تغییر پایه‌های مالیاتی مبتنی بر اخذ مالیات از مجموع درآمد به جای اخذ مالیات از نیروی کار موجب خواهد شد که تولید بیشتر از قبل رقابت‌پذیر شود و به این ترتیب سرمایه به این سمت جریان خواهد یافت.

نظرات رحمان سعادت، استاد اقتصاد دانشگاه سمنان را در خصوص مزیت های لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در ادامه می خوانید.

سعادت در گفتگو با تابناک اقتصادی با اشاره به این موضوع که افزایش تولید در کشور می تواند به تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم کمک کند، تصریح کرد: یکی از اهداف مهمی که می توانیم در دستور کار داشته باشیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم، حمایت از تولید است.

وی ادامه داد: کاهش مالیات عملکرد تولید از 25 به 15 درصد که حدود 40 درصد است، مثبت ارزیابی می شود. دولت سیزدهم اقدامات خوبی در راستای حمایت از تولید انجام داده است که از جمله آن ها می توان به مدار تولید برگرداندن بسیاری از شرکت ها و کارگاه ها اشاره کرد.

استاد اقتصاد دانشگاه خاطرنشان کرد: متمرکز شدن دولت بر مالیات ستانی از بخش های غیرمولد اقتصاد بسیار اقدام درستی است. تا جائیکه می توانیم باید به حمایت از تولید به لحاظ مالیاتی بپردازیم و مالیات فعالیت های مخرب و سوداگرانه را افزایش دهیم. در لایحه جدید مالیاتی دولت در زمینه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، علاوه بر کاهش 40 درصدی مالیات تولید، بر اعطای مادام‌العمر مشوق های مالیاتی برای شرکت های تولیدی صادرات محور در مناطق آزاد تاکید شده است و مشوق های هوشمند و هدفمند جدید مالیاتی نیز تعریف شده است.

سعادت گفت: متاسفانه بخش تولید در کشور با مشکلات عدیده ای مواجه است. به ویژه تحمیل شدن مالیات های بی حد و حصر بر این بخش بسیار مشکل ساز شده است. کاهش مالیات عملکرد تولید می تواند به بهبود این وضعیت منجر شود و راه تنفسی برای بخش تولید در کشور ایجا کند.

وی ادامه داد: کاهش مالیات عملکرد تولید از 25 به 15 درصد قابل توجه است. تقریباً به میزان 40 درصد مالیات تولید را کاهش می دهیم که عدد در خور توجهی به شمار می رود. به طور مثال، اگر قرار بود مالیات تولید را به میزان 5 درصد کاهش دهیم، تأثیری در حمایت از تولید نداشت، اما کاهش 40 درصدی مالیات این بخش بسیار می تواند کمک کننده باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نام گرفته است. منظور از مردم، آحاد جامعه است. مردم سرمایه های خرد را در اختیار دارند. پیشنهاد دولت مبنی بر در نظر گرفتن مشوق های مالیاتی برای سرمایه گذاری های خرد مردمی مثبت ارزیابی می شود. زیرا می تواند سرمایه ها را به بخش های مولد اقتصاد کشور سوق دهد.

سعادت گفت: پیشنهاد معافیت مادام العمر مناطق آزاد و شرکت های صادرات محور که رشد فروش سالانه 3 درصد دارند نیز در لایحه مطرح شده است که منطقی به نظر می رسد. این طور اقدامات بستری برای جذب سرمایه ها فراهم می کند.

وی در پایان تأکید کرد: پیشنهادهایی خوبی در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مطرح شده است. اجرایی کردن این لایحه می تواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند. نیاز است مجلس به سرعت به بررسی و تصویب این لایحه بپردازد تا از مزیت هایش بهره مند شویم.

 

دیگر خبرها

  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود