Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:10:25 GMT

برخورد با متخلفین صنفی در کرمانشاه تشدید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۳۱۰۹

برخورد با متخلفین صنفی در کرمانشاه تشدید می‌شود

قهرمان شاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات بوده به گونه‌ای که سران سه قوه مصوبه‌ای را گذرانده و اختیارات لازم به تعزیرات حکومتی واگذار شده است.

وی افزود: مراجع نظارتی از جمله اتاق اصناف، سازمان صمت، جهاد کشاورزی، بسیج اصناف با حضور در بازار واحدهای صنفی را بازرسی کرده و در صورت مشاهده تخلف پرونده تشکیل داده شده و با تکرار آن پلمب واحد صنفی را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تصریح کرد: در گذشته پلمب واحد صنفی به کندی پیش رفته و عموماً سال‌ها طول می‌کشید ولی در حال حاضر به دستور سران سه قوه و به تأیید مقام معظم رهبری اختیاراتی برای تعزیرات حکومتی لحاظ شده که به محض تشکیل پرونده و با درخواست رئیس کل تعزیرات و موافقت مدیرکل یک واحد صنفی از یک روز تا ۱۰ روز تعطیل شده و بنر تخلف بر سر در این واحد مغازه نصب خواهد شد.

شاهی گفت: در روزهای اخیر تعطیلی‌های زیادی را برای واحدهای نانوایی، قصابی و رستوران‌هایی که بیش از قیمت مصوب دریافت کرده‌اند داشته و این تعطیلی‌ها به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ هم رسیده است و پنج برابر شدن جرایم از دیگر اقدامات تعزیرات حکومتی بوده است.

وی در رابطه با اولویت‌های فروش و احتکار آرد توسط متخلفان، افزود: عدم بازرسی کم فروشی در مواقع مناسب تعطیلی غیر مجاز، فاصله قیمت که بین آرد دولتی و آزاد است و از اولویت‌ها و انگیزه‌های متخلفان برای اقدام به فروش و احتکار آرد است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: مجازات‌های سنگین در انتظار کسانی که ضوابط و قوانین را رعایت نکرده و از خط قرمزهایی از جمله کم فروشی و تعطیلی نانوایی‌ها که باعث طولانی شدن صف‌ها و اذیت شدن مردم شده است در نظر گرفته شده و برای متخلفین اعمال خواهد شد.

وی عنوان کرد: گشت‌های هفتگی فعال شده و به عنوان شعبه سیار با آموزش و پرورش گشت‌هایی برای بازرسی از مدارس غیرانتفاعی و دولتی و حتی ادارات دولتی از جمله ادارات گاز و تلفن آماده و لحاظ می‌شود و در تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌شود.

شاهی گفت: اقلامی که قیمت خرید بر روی آن‌ها ثبت شده است آن قیمت باید لحاظ شده و بیش از آن قیمت تخلف دارد ولی کالایی مثل پوشاک با قیمت درصد سود قانونی باید در نظر گرفته شوند.

وی بیان کرد: در بعضی مواقع تشخیص اجناس قابل قبول برای تعزیرات کار سختی بوده و این کار توسط کارشناس‌هایی توانایی تشخیص داشته و قیمت‌های مناسب را ارائه دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه افزود: همشهریان می‌توانند در صورت شکایت با شماره ۱۳۵ تماس حاصل گرفته و شکایت خود را اعلام کنند.

کد خبر 5540504

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کرمانشاه تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه نظارت و بازرسی نظارت بر بازار کرمانشاه بوشهر ویروس کرونا عید غدیر خم حجاب و عفاف خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اردبیل خراسان رضوی عید غدیر 1401 شیوع کرونا عفاف و حجاب مشهد تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۳۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: اجرای طرح گشت مشترک این سازمان با اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شهرکرد از تاکسی‌های سطح شهر انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، مهرداد میرزائیان اظهار کرد: به درخواست اداره کل تعزیرات حکومتی استان نسبت به اجرای طرح گشت مشترک با سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد، امروز اولین بازدید طرح فوق انجام شد.

وی افزود: در این بازدید که توسط اکیپ گشت اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شهرکرد و بازرسان سازمان صورت پذیرفت، بازدید و سرکشی از تعدادی از تاکسی‌های گردشی سطح شهر، تاکسی‌های خط میدان دانش- چالشتر و تاکسی‌های مستقر در ترمینال سامان بازرسی به عمل آمد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد بیان کرد: این طرح به صورت مستمر و طی بازرسی از نحوه اخذ کرایه‌ها به استناد مصوبه نرخ کرایه اجرایی در سال ۱۴۰۳ و الزام نصب برچسب نرخ‌نامه در تاکسی‌ها و الزام وجود دستگاه کارت‌خوان در تاکسی, به‌صورت مشترک بین دستگاه‌های مذکور در ماه‌های آتی انجام می‌گیرد.

کد خبر 749752

دیگر خبرها

  • اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • محکومیت ۱۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در مهران
  • جریمه ۱۶میلیاردی تبعه عراقی برای قاچاق سوخت
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی آرد در قزوین
  • جریمه ۱۶ میلیاردی تبعه عراقی به دلیل قاچاق سوخت
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد