Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@10:46:13 GMT

خلخال فاقد کتابخانه مناسب و در شان مردم است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۳۱۸۵

خلخال فاقد کتابخانه مناسب و در شان مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، مریم محمدی ظهر یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال اظهار کرد: شهر خلخال فاقد کتابخانه مناسب در شأن و منزلت مردم فرهنگ دوست این منطقه است و تنها کتابخانه آن عمری ۹۶ ساله دارد.

وی با انتقاد از تأخیر در اجرای ساخت پروژه کتابخانه این شهرستان گفت: کتابخانه مرکزی خلخال به مساحت ۵۵۰ مترمربع و با زیربنای هزار و ۵۰ مترمربع در سه طبقه پس از ۱۱ سال هنوز پیشرفت فیزیکی ۱۰ ساله دارد و به صورت نیمه کاره رها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کتابخانه‌های عمومی خلخال با بیان اینکه بیش از چهار هزار نفر از مردم خلخال عضو فعال کتابخانه‌های عمومی بوده، تصریح کرد: اجرای مستمر برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و هنری در کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی این شهرستان موجب افزایش علاقه برای عضویت و فعالیت در این مراکز شده است.

محمدی ادامه داد: در کتابخانه این شهرستان تمامی خدمات از جمله امانت کتاب، سالن‌های مطالعه، قرائت‌خانه و برنامه‌های جانبی از جمله قرائت شعر، مقاله، کتاب نویسی، برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌های محتوایی، برنامه‌های رونمایی از کتاب نویسندگان منطقه ارائه می‌شود و مردم نیز استفاده می‌کنند.

‌وی همچنین از اجرای طرح ایجاد نشاط اجتماعی و تکریم سالمندان و بازنشستگان در تمام کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی این شهرستان خبر داد و افزود: طرح تکریم سالمندان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی مختلف و بازنشستگان نیروهای مسلح در هشت باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی این شهرستان در حال اجرا است.

کد خبر 5540542

منبع: مهر

کلیدواژه: مریم محمدی مهر کتابخانه کتابخانه های عمومی خلخال کتاب و کتابخوانی کرمانشاه بوشهر ویروس کرونا عید غدیر خم حجاب و عفاف خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اردبیل خراسان رضوی عید غدیر 1401 شیوع کرونا عفاف و حجاب مشهد کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۳۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سلمان ستاری، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال رسیدگی به وضعیت کارگران در حوزه مختلف اشتغال، حقوقی و مطالبات است، افزود: ۳ هزار و ۴۰۰ نفر کارگر ساختمانی در خلخال وجود دارد که ۲ هزار نفر آنان از مزایای بیمه کارگران استفاده می‌کنند و یک هزار و ۴۰۰ نفر نیز در نوبت ثبت قرار دارند.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، حوادث ناشی از بخش ساختمان افزایش یافته و مقام معظم رهبری نیز در دیدار با کارگران، بر لزوم اهمیت ایمنی و امنیت شغلی کارگران تأکید کردند.
ستاری با اشاره به اشتغال اتباع بیگانه در شهرستان‌های استان اردبیل خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده این امر، واحد به کارگیرنده مبلغ یک میلیون و سیصد هزار تومان جریمه می‌شود.
وی گفت: ۴۵ واحد کارگری بزرگ و کوچک در شهرستان خلخال وجود دارد که بزرگترین آن واحد نئوپان است.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال، تعهد اشتغال شهرستان خلخال در سال ۱۴۰۲ را یک ۱۱۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: اولویت با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.ستاری بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ اعتبار کل شهرستان با ۱۱ دستگاه حمایتی و ۴ دستگاه اجرایی در حوزه مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار