Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@08:00:44 GMT

واردات اروپا از ایران ۳۹ درصد رشد کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۴۰۶۴

واردات اروپا از ایران ۳۹ درصد رشد کرد

به گزارش قدس آنلاین، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی پایگاه خبری یورو استات نشان می‌دهد تجارت ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا با رشد ۱۲ درصدی در ۵ ماهه نخست ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ماه‌های ژانویه تا می سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱ میلیارد و ۸۴۵ میلیون یورو اعلام شده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به ۲ میلیارد و ۷۵ میلیون یورو افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واردات اتحادیه اروپا از ایران در پنج ماهه نخست ۲۰۲۲ با رشد ۳۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۴۶۵ میلیون یورو رسیده است. در ماه‌های ژانویه تا می سال قبل ۳۳۳ میلیون یورو کالا از ایران توسط کشورهای اروپایی وارد شده بود.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه‌های ژانویه تا می امسال نیز ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به ۱ میلیارد و ۶۱۰ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در پنج ماهه سال قبل ۱ میلیارد و ۵۱۲ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش آلمان بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در میان کشورهای اروپایی در پنج ماهه امسال بوده است و ۳۷ درصد از کل تجارت ایران و اتحادیه اروپا در این مدت با آلمان بوده است.

مبادلات تجاری ایران و آلمان در پنج ماهه سال جاری میلادی ۶ درصد افزایش یافته و به ۷۷۹ میلیون یورو رسیده است، تجارت دو کشور در ماه‌های ژانویه تا می سال قبل ۷۳۲ میلیون یورو اعلام شده بود.

واردات آلمان از ایران در پنج ماهه امسال ۱۲ درصد افزایش یافته و به ۱۳۱ میلیون یورو رسیده است. صادرات آلمان به ایران نیز در این مدت ۵  درصد افزایش یافته و به ۶۴۸ میلیون یورو رسیده است. آلمان در پنج ماهه سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۱۷ میلیون یورو کالا از ایران وارد و ۶۱۵ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

*رشد ۴۵ درصدی واردات اروپا از ایران در می ۲۰۲۲

بر اساس این گزارش در پنجمین ماه سال جاری میلادی تجارت ایران و اتحادیه اروپا با رشد ۲ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۴۰۲ میلیون یورو رسیده است. واردات اتحادیه اروپا از ایران در می ۲۰۲۲ با رشد ۴۵ درصدی نسبت به می ۲۰۲۱ به ۱۰۲ میلیون یورو رسیده اما صادرات اروپا به ایران با کاهش ۸ درصدی به ۳۰۰ میلیون یورو بالغ شده است.

بر اساس این گزارش کل مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در سال میلادی گذشته با رشد ۹ درصدی به ۴ میلیارد و ۸۶۵ میلیون یورو رسیده بود. اروپا در این سال ۹۲۲ میلیون یورو کالا از ایران وارد و ۳ میلیارد و ۹۴۳ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تجارت ایران و اروپا اروپا صادرات ایران ماه های ژانویه ایران و اتحادیه اروپا میلیون یورو رسیده افزایش یافته اتحادیه اروپا میلیون یورو کالا اروپا از ایران مشابه سال قبل تجاری ایران پنج ماهه مدت مشابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۴۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران

بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی، کشور در سال آبی جاری تا ۸ اردیبهشت، به‌طور میانگین ۱۲.۸ درصد با کاهش بارش روبرو بوده و طی این مدت ۱۷۸.۸ میلی‌متر بارش دریافت کرده این در حالی است که میانگین بلندمدت بارش کشوری در این بازه زمانی ۲۰۵.۱ میلیمتر بوده است.   به گزارش ایسنا بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی طی هفت روز گذشته منتهی به ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۱.۹ میلیمتر بارش در این بازه زمانی دریافت شده که این میزان در بلندمدت ۶.۲ میلیمتر است بنابراین ۸۹.۹ درصد بارش بیشتر در این بازه زمانی دریافت شده است.   از ابتدای ماه جاری منتهی به ۸ اردیبهشت‌ماه  در کشور به‌طور میانگین ۱۲.۱ میلیمتر بارش ثبت شده، در حالی که میزان آن در بلندمدت ۶.۹ میلیمتر است. در نتیجه ۷۴.۲ درصد با افزایش بارش نسبت به بلند مدت روبرو بوده‌ایم.   از ابتدای سال جاری تا ۸ اردیبهشت‌ماه به‌طور میانگین ۱۷۸.۸ میلیمتر بارش در کشور ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت(۲۰۵.۱ میلیمتر) با کاهش ۱۲.۸ درصدی بارش روبرو هستیم.   جدول اطلاعات پهنه‌ای بارش‌ استان‌ها از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه سال گذشته) نشان می‌دهد تنها استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت بارش بیشتری دریافت کرده‌اند که این میزان برای خراسان جنوبی ۱۴.۷ درصد، یسیتان و بلوچستان ۵۴.۹ درصد، کرمانشاه ۱.۹ درصد، گلستان ۳.۶ درصد، همدان ۱.۶ درصد و یزد  ۳۵.۹ درصد است.   بارندگی در سایر استان‌ها  کمتر از حد نرمال بوده است و در این زمینه  قزوین بدترین وضعیت را تجربه می‌کند چراکه ۴۱.۳ درصد کمتر از حد نرمال طی سال آبی جاری بارش دریافت کرده است.   استان تهران نیز از جمله استان‌هایی است که با کم‌بارشی روبرو بوده است. در حالی که میانگین بارش تهران در بلند مدت ۲۲۸.۹ میلیمتر است ولی در سال آبی جاری تنها به‌طور میانگین ۱۴۰.۷ میلیمتر بارش دریافت کرده است که نشاندهنده کاهش ۳۸.۵ درصدی بارش در این استان است.   به گزارش ایسنا شروع سال آبی در ایران از ابتدای پائیز است. به این ترتیب یک سال آبی در ایران از ۱ مهرماه شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می یابد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بحران آب در ۳ استان کشور افت ۱۶ درصدی بارش‌ ها نسبت به میانگین ۵۵ سال اخیر خشکسالی در کمین این استان‌ها

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران
  • سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد